  • 71. Data: 2011-06-14 05:38:32
    Temat: Re: Duza matryca w malym aparacie?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > to idz na WPP i zobacz jakiej jakosci foty tam wisza...  liczy sie tresc.

    gdybys rzeczywiscie byl i widzial to z pewnoscia nie napisalbyc takiej
    sugestii co do jakosci.
    Z pewnoscia wyrabiasz sobie poglad na podstaqwie tego co widziales w
    interecie.
    Wszystkie foty sa dopracowane - w wiekszosci wypadkow robia je tzw
    laboranci.

    Nie oznacza to, ze z formalnego punktu widzenia sa bezbledne ,
    natomiast sa dopracowane.

    Zdjecie np nieoptymalnie naswietlone , lub poruszone wcale nie musi
    byc uznane za bledne.

    > niestety ale wym g jakosc umarl, co mnie osobisci martwi ale taki jest
    > swiat.- Zitierten Text ausblenden -

    wymogl jakosci nie umarl.
    mozesz jako ogladajayc go postawic tak samo wysoko jak zawsze , na
    poziomie jakim chcesz.
    jest cala masa zdjec znakomitych rowniez od strony technicznej.
    Ale dzisiaj poprzez internet kazdy sam sobie jest cenzorem, jak
    pisalem kazdy stawia sobie sam wymogi.
    Mozna zobaczyc znacznie wiecej zdjec swietnych niz dawniej , ale jest
    tez znacznie wiecej zdjec slabiutkich. Jest wogole znacznie wiecej
    zdjec prezentowanych publicznie. Kiedy siegnie sie do zasobow domowych
    tzw zdjec amatorskich sprzed lat to zdecydowana wiekszosc ,
    szczegolnie tych samodzielnie powiekszanych wola o tzw pomste do
    nieba. Tak bylo kiedys, tak jest dzisiaj rowniez. Ogolnie sredni
    poziom dzieki latwej do opanowania technologii cyfrowej sie podniosl ,
    ale latwiej jest upublicznic zdjecia niedorobione.

    dawniej zeby zobaczyc dobre zdejcee trzeba bylo jechac godzine na
    drugi koniec miasta na wystwe , dzisiasj ,trzeba godzine pogrzebac w
    sieci , naklikac sie zeby znalezs ziarno wsrod plewow. Co do istoty
    prolbemu nic sie nie zmienilo.
    Zawsze byla waska grupa ludzi staraacych sie robic na wysokim poziomie
    i druga znacznie szersza nie zdajaca sobie sprawy z tego jak robi.
    Dzisiaj jest dokladnie to samo. Mamy deklaracje mg robiacego wystwy
    i jak sam pisze nie specjlanie stara sie o jakosc obrazow.

  • 72. Data: 2011-06-14 05:40:12
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Jun., 01:02, mg <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nieee... tylko zakręciło mi się trochę w głowie.
    > Czy to jakaś konkurencja dla Google Street View ?

    chaby zartujesz.
    kto oglada google street ?
    nie wchodzi sie do mordowni zeby zjesc dobry obiad.
    Jesli Twoim wzorcem beda zdjecia z Google panoramio , czy google
    street to nigdy nie bedziesz mial pojecia jak dobre zdjecie moze
    wygladac.

  • 73. Data: 2011-06-14 06:05:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.06.2011 22:04, Marek Dyjor wrote:

    > Cena jest snobistyczna niestety i to ogranicza mocno podaż tego sprzętu.

    chyba popyt...
    Marx

  • 74. Data: 2011-06-14 06:09:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.06.2011 20:06, JA wrote:

    > Czyli mój błąd polega na tym, że daję zbyt dużo czasu lustrom?
    Tak. Lustra pewnie zostaną tak jak wciąż można kupić kliszaki. Myślę że
    najbliższy rok to rozstrzygnie. Sony już się określiło, podobnie jak
    banda 4/3 i pochodne. Pozostaje N C no i Pentax ale Pentax się nie liczy ;)
    Marx

  • 75. Data: 2011-06-14 07:25:12
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marx napisał(a):
    [...]
    > Tak. Lustra pewnie zostaną tak jak wciąż można kupić kliszaki.

    Nawet Polaroid się reaktywował...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 76. Data: 2011-06-14 07:29:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-14 07:40, XX YY pisze:
    > chaby zartujesz.
    > kto oglada google street ?

    Nikt, to taki kaprys google bez celu przynoszący olbrzymie straty :)

    > nie wchodzi sie do mordowni zeby zjesc dobry obiad.
    > Jesli Twoim wzorcem beda zdjecia z Google panoramio , czy google
    > street to nigdy nie bedziesz mial pojecia jak dobre zdjecie moze
    > wygladac.

    Łał, mentorstwo się zaczyna...
    Nie rób z byle czego wiedzy tajemnej. Może dla niektórych dobre zdjęcie
    to dotknięcie boga za ogon, ale to jest tylko fotografia, maleńka,
    przeciętna i bardzo powszechna część lepszego życia.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../

  • 77. Data: 2011-06-14 08:15:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):
    > No i mój model będzie zobowiązany tym eleganckim korpusikiem.
    > To już wolę mój średni format. Przynajmniej się ze mnie uśmiejesz i
    > szybko opadniesz z sił.
    [...]
    > Aparat narusza spokój, jest jak intruz. Nie robi zdjęć ale psuje to co
    > chciałbyś nim zrobić. Dlatego powinno go nie być.
    > Mówię o portrecie, Przy fotografowaniu czegokolwiek poza ludźmi aparat
    > jest kompletnie bez znaczenia.
    >
    > marek

    Doskonale Cię rozumiem.
    Pentax z serii MZ z małym obiektywem mniej peszy modeli niż DSLR z jasnym zoomem. Bo
    mniejszy, nikczemny.
    Na razie pogodziłem się z tym, że aparat do portretów jest niecyfrowy.
    I też czekam na mały korpus FF, najlepiej z małym 35/1.4 AF.

    Ale wracając do Twojego pytania:
    Wypuszczenie małego cyfrowego FF byłoby dla producentów aparatów tym samym, co dla
    dziewczyny pójście na
    całość na pierwszej randce. Dopóki dostaje prezenty za same pocałunki, więcej nie da.
    Boi się oczywiście, że inna ją w międzyczasie ubiegnie, ale też wie, że dużo więcej
    do zaoferowania już nie
    ma. :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 78. Data: 2011-06-14 08:35:25
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > chaby zartujesz.
    > kto oglada google street ?

    Wszyscy którzy weszli na google maps
    Twoje zdjęcia są zrobione naprawdę fajnie ale oglądają je ludzie,
    którym je pokarzesz. Produkujesz pięknego ale trupa.
    Nie potrzebnie wchodzisz na roztrząsanie oglądalności. Dobre rzeczy
    mają z reguły oglądalność na niskim poziomie i robiąc je musisz być
    świadomy odejścia od szerokiej widowni.

    > nie wchodzi sie do mordowni zeby zjesc dobry obiad.
    > Jesli Twoim wzorcem beda zdjecia z Google panoramio , czy google
    > street to nigdy nie bedziesz mial pojecia jak dobre zdjecie moze
    > wygladac.

    A kto ma pojęcie jak dobre zdjęcie powinno wyglądać? Weź np. kolor.
    Mało kiedy kolor obrazu (jakiegokolwiek) jest na tyle szczególny aby
    zobaczenie go na żywo było jedynym sensownym sposobem oceny.

    W samej fotografii problem się wręcz potęguje. Pracując chociażby przy
    monitorze w życiu nie dowiesz się co to jest kolor ponieważ twoim
    odniesieniem będą przeróżne wzorniki, które nie mają nic wspólnego z
    żywym kolorem. Wypuszczając druk będziesz do upadłego przekonywał, że
    właśnie tu widzimy taki czy owaki stopień nasycenia i brak dominant.
    Będzie to czysta teoria. Co z tego, że wystawy są dopracowane jeśli
    gro z nich to gazetowy szajs? Nawet jeśli wydrukowany super drukarką
    na super papierze.
    Zgadzam się z tobą gdy piszesz, że trzeba starać się windować swój
    poziom. Podstawą oceny muszą jednak pozostać żywe, rzeczywiste
    zjawiska... przeskoczę fragment do paradoksu, mam nadzieję być
    zrozumiany... wszystko jest rzeczywistym zjawiskiem, nawet street
    Google, tylko trzeba spojrzeć na nie z dystansu. Nie można w tym
    grzęznąć, tak samo jak nie można grzęznąć w tzw. dobrych zdjęciach.
    Problemy malarzy z kolorem czy problemy fotografów z dobrym zdjęciem
    powodowane są krótkowzrocznością, która mówi, że możliwe jest
    osiągnięcie jakości na podstawie obcowania z jakością. To samo masz w
    kuchni. Jeśli nie wyzbędziesz się myślenia jakościowego nigdy nie
    osiągniesz wartości. A ta zawiera się we wszystkim.

    marek

  • 79. Data: 2011-06-14 09:24:11
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Ale wracaj c do Twojego pytania:
    > Wypuszczenie ma ego cyfrowego FF by oby dla producent w aparat w tym samym, co dla
    dziewczyny p j cie na
    > ca o na pierwszej randce. Dop ki dostaje prezenty za same poca unki, wi cej nie da.
    > Boi si oczywi cie, e inna j w mi dzyczasie ubiegnie, ale te wie, e du o wi cej do
    zaoferowania ju nie
    > ma. :-)

    Kobiety w ogole udaja, ale to sprawia, ze mozna je dostrzec. Daja
    sygnaly zycia wlasnie gdy sie chowają bo ich schronieniem nie jest
    prawda lecz klamstwo. Faceta pokrywa skorupa. Jego otwartosc to maska
    wytworzona przez intelekt, prawde prawdziwa. Rozbijajac ja zobaczysz
    chama, bezbronne dziecko albo idiote. Facet musi miec cos z kobiety
    ale nie moze byc baba.
    Takie tam;)

    marek

  • 80. Data: 2011-06-14 09:42:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

> [...]
    > sygnaly zycia wlasnie gdy sie chowają bo ich schronieniem nie jest
    > prawda lecz klamstwo. Faceta pokrywa skorupa. Jego otwartosc to maska

    "Skorupa otwartości".
    Dobre. :-)

    > wytworzona przez intelekt, prawde prawdziwa. Rozbijajac ja zobaczysz
    > chama, bezbronne dziecko albo idiote. Facet musi miec cos z kobiety
    > ale nie moze byc baba.

    Czy naprawdę uważasz, że potrzeba bezpośredniej, silnej, prawdziwej relacji z drugim
    człowiekiem jest oznaką
    chamstwa, infantylizmu czy idiotyzmu? Bo dotychczas zakładałem, że to raczej właśnie
    oznaka tego pierwiastka
    kobiecego w człowieku.

    > Takie tam;)

    Spinoff jak zwykle ;-)