-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Date: Sat, 27 Jan 2018 20:15:26 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <p4ij4l$2se$1@node2.news.atman.pl>
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
<p4f6du$r37$1@node1.news.atman.pl> <p4hu5h$hh7$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1517080533 2958 89.69.207.111 (27 Jan 2018 19:15:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Jan 2018 19:15:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.2
In-Reply-To: <p4hu5h$hh7$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623539
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27-01-2018 o 14:17, Lewis pisze:
>
> Z ciekawości mogę zrobić pomiary racelogickiem i wrzucić wykresy.
Będzie to bardzo pożyteczny materiał. Byłoby idealnie gdyby powstały
próby na suchym i mokrym asfalcie.
> Ale do meritum, średnica tarczy, jej nawiercenie czy nacinanie ma mały
> wpływ na skuteczność hamowania.
Po co zatem w autach sportowych stosuje się wyłącznie takie rozwiązania?
Nie widziałem np. Porsche z tarczami jak we Fiacie. Chodzi o bajer tylko
i wyłącznie?
> Klocek - ten jest najważniejszy, możesz sobie wsadzić i 400mm tarczę ale
> jak klocek będzie "drewniany" to skuteczność będzie nikła.
Tak, to oczywiste.
> W swoim starym okularze, który ma z 1800kg masy mam 345mm tarcze z
> przodu i klocki EBC yellow, do tego przewody hamulcowe w stalowym
> oplocie, tam nie mam takiego efektu jak lag po wciśnięciu hamulca.
> Wciskam i czuję jak mi dupę w długim sedanie chce podnieść...
Może zbyt mało aut prowadziłem ale lagów nigdy nie doświadczyłem ale
efekt "gumowego" pedału hamulca, lub zupełnie porąbanego zachowania przy
hamowaniu to wcale nie rzadkość. Aż dziwię się, że np. 2-3 letnie auta
tak miewają. Rozumiem, że jakiś rzęch, ale prawie "nówki"? Nie ma normy
na to?
Czemu dałeś tak duże tarcze skoro to nic nie daje?
> Tak więc najpierw proponuję doprowadzić układ hamulcowy, zawieszenie i
> opony do pełni sprawności a później zająć się doświadczeniami :)
Skąd wniosek, że u mnie ruina w każdym detalu?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.18 22:44 Cavallino
- 28.01.18 00:24 Marek S
- 28.01.18 08:00 Cavallino
- 28.01.18 10:21 Lewis
- 28.01.18 12:29 Tomasz Pyra
- 28.01.18 15:41 Mateusz Bogusz
- 28.01.18 21:44 Marek S
- 28.01.18 21:44 Marek S
- 28.01.18 22:00 Marek S
- 28.01.18 22:36 Cavallino
- 28.01.18 22:48 Tomasz Pyra
- 29.01.18 00:44 Tomasz Pyra
- 29.01.18 09:59 Lewis
- 29.01.18 15:36 T.
- 29.01.18 17:51 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera