    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Sat, 27 Jan 2018 20:15:26 +0100

    W dniu 27-01-2018 o 14:17, Lewis pisze:

    > Z ciekawości mogę zrobić pomiary racelogickiem i wrzucić wykresy.

    Będzie to bardzo pożyteczny materiał. Byłoby idealnie gdyby powstały
    próby na suchym i mokrym asfalcie.

    > Ale do meritum, średnica tarczy, jej nawiercenie czy nacinanie ma mały
    > wpływ na skuteczność hamowania.

    Po co zatem w autach sportowych stosuje się wyłącznie takie rozwiązania?
    Nie widziałem np. Porsche z tarczami jak we Fiacie. Chodzi o bajer tylko
    i wyłącznie?

    > Klocek - ten jest najważniejszy, możesz sobie wsadzić i 400mm tarczę ale
    > jak klocek będzie "drewniany" to skuteczność będzie nikła.

    Tak, to oczywiste.

    > W swoim starym okularze, który ma z 1800kg masy mam 345mm tarcze z
    > przodu i klocki EBC yellow, do tego przewody hamulcowe w stalowym
    > oplocie, tam nie mam takiego efektu jak lag po wciśnięciu hamulca.
    > Wciskam i czuję jak mi dupę w długim sedanie chce podnieść...

    Może zbyt mało aut prowadziłem ale lagów nigdy nie doświadczyłem ale
    efekt "gumowego" pedału hamulca, lub zupełnie porąbanego zachowania przy
    hamowaniu to wcale nie rzadkość. Aż dziwię się, że np. 2-3 letnie auta
    tak miewają. Rozumiem, że jakiś rzęch, ale prawie "nówki"? Nie ma normy
    na to?

    Czemu dałeś tak duże tarcze skoro to nic nie daje?

    > Tak więc najpierw proponuję doprowadzić układ hamulcowy, zawieszenie i
    > opony do pełni sprawności a później zająć się doświadczeniami :)

    Skąd wniosek, że u mnie ruina w każdym detalu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek