eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Data: 2018-01-28 10:21:47
    Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-01-28 o 08:00, Cavallino pisze:
    > W dniu 28-01-2018 o 00:24, Marek S pisze:
    >> W dniu 27-01-2018 o 22:44, Cavallino pisze:
    >>
    >>> Bo hamujesz częściej niż w osobówce, a wentylowane tarcze lepiej się
    >>> chłodzą.
    >>> Po kilku ostrych hamowaniach, z dużych prędkości zwykła tarcza
    >>> zagrzeje się tak, że skuteczność hamowania spadnie drastycznie.
    >>
    >>
    >> Czytałeś co komentuję? Padła teza, że nie ma to wpływu na skuteczność
    >> hamowania.
    >
    > Bo nie ma podczas normalnej jazdy, gdy hamujesz rzadko i tarcze się nie
    > przegrzewają.
    > Ale jazda sportowa jest po prostu inna.

    O to to. Napisałem że mają mały wpływ a nie że nie mają. Rozmiar tarczy
    to znacznej mierze po prostu jej zdolność do utrzymania jej temp na
    rozsądnym poziomie. Heble o średnicy 288mm z klockiem z górnej półki raz
    zahamują o niebo skuteczniej niż 330 z klockiem typu hart za 60zł a w
    tym teście chyba o to chodziło. Co innego jakbyś powiedział że masz do
    pokonania jakiś kręty odcinek z wielokrotnym przyspieszeniem i hamowaniem.

    Co do gumowatości pedału, polecam wymienić gumiaki na porządny stalowy
    oplot - przepaść.

    Co do pomiarów nie ma problemu, na wiosnę będę mógł się pobawić teraz na
    moim zadupiu to jeszcze śnieg leży.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: