eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    <p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
    <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl> <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    Date: Fri, 26 Jan 2018 23:32:37 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
    X-Trace: 1517006154 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1678 89.64.39.15:4672
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2113936916
    X-Received-Bytes: 2874
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623491
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 09:29:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > Mimo wszystko intuicja podpowiada mi, że rzeczywiście im wolniej tym
    > lepiej hamujesz (fizyka wspomina o kwadracie we wzorze na energię
    > kinetyczną), doświadczenie również podpowiada, że z 200 to na początku
    > zaskakująco wolno hamujesz, doświadczenia na ćwiczen hamowania
    > awaryjnego na moto jak i każdorazowe rozczarowanie jak "trzeba" było
    > heblować z wiekszych prędkości równiez...
    >
    > polukałem w googlu i rzeczywiście:

    Chłopaki...
    To co mówicie pokazuje tylko i wyłącznie że trzeba - trenować, trenować i
    jeszcze raz trenować.
    A trenując mierzyć i liczyć.

    Bo opisujecie swoje wrażenia i odczucia, które są zupełnie rozbieżne z
    rzeczywistością.
    Jeździcie "na czuja", a to jest niestety prosta droga do błędów za
    kierownicą.

    Nie jest tak jak się wydaje i jak podpowiada intuicja - samochód zasadniczo
    cały czas hamuje tak samo i niezależnie od prędkości. I dlatego droga
    hamowania z 2x wyższej prędkości jest 4x dłuższa.
    Przy hamowaniu z bardzo dużych prędkości zazwyczaj z czasem zacznie hamować
    trochę gorzej, bo klocki hamulcowe zaczną się przegrzewać.


    > http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
    AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
    >
    > Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz.

    Nie - na tym wykresie jest narysowane że przez cały czas traci prędkość
    dokładnie tak samo.
    7.5m/s w każdej sekundzie hamowania (czyli 27km/h w każdej sekundzie).

    W ogóle to ten wykres jest tak płaski i niczym niezaburzony, że podejrzewam
    że nie przedstawia żadnych pomiarów rzeczywistego hamowania, a jedynie
    teoretycznie wyliczenia.

    W rzeczywistych przypadkach na wykresie widać fazę "nurkowania" zawieszenia
    i jakieś tam oscylacje związane z nierównościami czy zmienną
    przyczepnością.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: