eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.109241081055.wars
    zawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Date: Fri, 26 Jan 2018 20:21:28 +0100
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <p4fv3u$apg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4ekp4$f3s$1@node2.news.atman.pl>
    <p4elp3$5uu$1@node1.news.atman.pl> <p4en4l$hbd$1@node2.news.atman.pl>
    <p4eo61$5uu$2@node1.news.atman.pl> <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 26 Jan 2018 19:21:34 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="109241081055.warszawa.vectranet.pl:109.241.81.55";
    logging-data="11056"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p4eoto$5uu$3@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623477
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-01-26 09:29, Shrek wrote:
    > W dniu 26.01.2018 o 09:17, Shrek pisze:
    >
    >> IMHO tak: a=F/m. Masa jest stała - teraz ptranie czy siła hamulców też
    >> - moim zdaniem po fazie początkowej, gdzie klocki się zaciskają potem
    >> jest stała (o ile po prostu wciskasz pedał w podłogę). Tyle machaniki
    >> klasycznej - potem dochodzi ABS który siłę hamowania ogranicza (ale
    >> raczej na końcy, co by przeczyło obserwacjom przedpiscy).
    >
    > Mimo wszystko intuicja podpowiada mi, że rzeczywiście im wolniej tym
    > lepiej hamujesz (fizyka wspomina o kwadracie we wzorze na energię
    > kinetyczną), doświadczenie również podpowiada, że z 200 to na początku
    > zaskakująco wolno hamujesz, doświadczenia na ćwiczen hamowania
    > awaryjnego na moto jak i każdorazowe rozczarowanie jak "trzeba" było
    > heblować z wiekszych prędkości równiez...
    >
    > polukałem w googlu i rzeczywiście:
    >
    > http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
    AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg
    >
    >
    > Im wolniej tym "stromiej" prędkość tracisz. Więc przedpisca miał rację,
    > trzeba tylko wytłumaczyć na gruncie fizyki. Kwadrat we wzorze na energię
    > kinatyczną IMHO tego nie tłumaczy bo wynik byłby znacznie gorszy. Więc
    > po prostu charakterystyka hamulców i to, że w praktyce nikt od razu nie
    > ciśnie do podłogi.

    No ale co tu tlumaczyc - odcinajac detale aby zwolnic z 50 do 49 trzeba
    sie pozbyc 99 jednostek energii a zeby zwolnic z 11 do 10 juz tylko 21.

    Czyli jak widac jest spadek dosc liniowy - ale energii, ktorej trzeba
    sie pozbyc aby zwolnic o jakas delte przy hamowaniu.


    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: