  • Data: 2018-01-26 20:47:54
    Temat: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-01-2018 o 19:50, Tomasz Pyra pisze:

    > Dupohamownia w takich sytuacjach bardzo oszukuje.
    > Siła hamowania jest z grubsza taka sama niezależnie od prędkości.

    Shrek znalazł fajny link:
    http://3.bp.blogspot.com/-mFvMVMm-G3Y/Uq-nBDOeRMI/AA
    AAAAAAAoc/FC9vf90ZV7g/s1600/hamowanie2.jpeg

    On potwierdza prawidłowe działanie czujników w mojej dupie :-D

    > Faktycznie zrobić flatspota hamując bez ABS jest łatwo.
    > Ale hamując z ABS, nawet na suchym raczej uszkodzenie opon nie grozi.

    Nie wnikałem za bardzo w ten temat ale u oponiarzy słyszałem odmienne
    opinie. Również artykuł na Oponeo twierdzi inaczej.

    > Umiejętne jest całkiem nieźle powtarzalne.
    > Oczywiście nie w takich warunkach jak teraz gdzie się z każdym hamowaniem
    > rozjeżdża błoto pośniegowe.
    >
    > Ale w tych samych warunkach ja hamuję całkiem stabilnie przy kolejnych
    > próbach.

    Czy mówimy o awaryjnym hamowaniu? Nie jest sztuką zacząć hamować na
    autostradzie by zatrzymać się na stacji paliwowej. Zawsze się uda. No,
    prawie zawsze :-) Chodzi mi o hamowanie ze skutecznością lepszą niż ABS.
    Mam na myśli ABS z typowych aut. W typowo sportowych inaczej działa. Czy
    za każdym razem zahamujesz tak aby kapcia nie zerwać? Jeśli tak, to
    chylę czoła bo to żmudne tygodnie ćwiczeń by dojść do takiej perfekcji.

    > Po ostrej godzinnej jeździe na suchym torze to opony zazwyczaj nadają się
    > tylko na śmietnik :)

    Moja "ostrość" jest zachowawcza więc wyważenie pomogło :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek