  • 41. Data: 2014-09-27 23:26:22
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-27 22:58, Piotr Kosewski pisze:

    > Sony A99
    >
    > pozdrawiam,
    > Piotr Kosewski

    Ale to niewiele zmienia. W kwestii AF nic, w kwestii wizjera owszem, ale
    i tak warto mieć "więcej światła" w trudnych warunkach.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 42. Data: 2014-09-27 23:27:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 27. September 2014 23:06:23 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:
> [...]
    blizej 50 niz 100. i w zadnym z nich bokeh nie istnial , nie odgrywal zadnej roli.

    najmniejsza uwage na rodzaj nieostrosci )

    > Dopuszczamy jednak różne wersje.
    >
    > Np. że się nie znasz na fotografii.
    >
    > Lub że zachwycają Cię tylko panoramy.
    >
    > Lub że po prostu nie zwracasz uwagi na tło.
    >

    > Tło w fotografii (i malarstwie) jest elementem mniej istotnym od
    >
    > podmiotu, co nie znaczy, że nie jest zupełnie istotne. Gdyby tak
    >
    > było, to nikt by go nie malował.
    >
    > Monę Lisę widziałeś ostatnio? Potrafisz z pamięci powiedzieć, co
    >
    > jest w tle? I czy na pewno jest to biała ściana?
    >

    > pozdrawiam,
    >
    > Piotr Kosewski

    tutaj wszyscy sie znaja na fotografi , tylko ze nikt nie pokzuje zdjec , gdyz ich nie
    robi , a jesi nawet zobaczysz to sie kiszki przewracaja.

    ho . ho . ho .. jesli ktos ocenia bokeh to musi byc fachura.
    normalny smiertelnik nie ma pojecia co to za alchemia.

    na tym polega paradoks i cale nieszczescie - ze tak zwany piekny bokeh stanowi
    konkurencje dla motywu. w rzeczywistzosci za piekny zostaje uznan bokeh "
    rozswirowany".

    jesli ludzie zwracaja uwage na bokeh tzn zdjecie jest d.d. gdyz motyw nieistotny.
    Zwracaja uwage na tlo , ktore odciaga od tematu.
    sila mona lizy zostalyby oslabiona gdyby miala " piekny" w pojeciu fotograficznym
    bokeh.

    na forach ludzie pokazuje zdjecia - pieknie wypacykowane slicznotki , gapiace sie w
    obiektyw i w tle rozbokehowane tlo. wow ... mozna zwymiotowac.

    Tak w tym temacie- nikt z was panowie nie widzial nawet z bliska zeissa 24-70/2.8.
    watpie czy ktokolwiek z zabierajacych tutaj glos i udzielajacych szczodrze porad w
    ogole posiada jakikolwiek 24-70 /2,8 .

    otoz optycznie zeiss 24-70 jest obiektywm lepszym od sigmy 24-105/4.0 ktora zalecam.
    sa ta roznice niewielkie , mozna sie ich dopatrzec w skali 100 % przy uwaznej
    obserwacji.
    ale max 70 w FF to nie jest duzo - do cos jak 43 mm na cropie 1,6 . Trudno mowic o
    uniwersalnoesci - a o taki obiektyw bylo pytanie Marka , ktory udaje , ze moich
    postow nie czyta.
    W kazdym razie ciesze sie ze nie odpowiada , gdyz oszczedza tym samym mi czasu na
    komentarz bezsensownych teorii.
    Te 35 mm wiecej czyli gorny zakres 105 mm czynia obiektyw o wiele bardziej
    uniwersalnym.
    Pisze z autopsji gdyz mam i 24-70/2,8 i 24-105/4.0

    ps.

    o moja fotografie sie nie martw. okres wysylnia zdjec na konkursy i wystawy mam dawno
    przerobiony , i pare zwycietw , medali tez - ale to bez znaczenia.

    fotografia panoramiczna to wyzsza szkola jazdy - nie wiem przeciw czemu ma to
    swiadczyc.

  • 43. Data: 2014-09-28 00:24:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-27 20:58, Piotr Kosewski pisze:

    > Akurat ten Tamron 24-70/2.8 królem bokehu nie jest, więc tym bardziej
    > dziwi mnie ta decyzja.

    Ale ja nie o Tamronie 24-70/2.8 mówię lecz o Sigmie i nie 24-70/2.8 lecz
    24-105 f/4. :-D

    > Przypominam, że "bokeh" to atrakcyjność rozmycia, a nie jego "ilość".

    Wybrana przeze mnie Sigma 24-105 f/4 generalnie w całym zakresie
    większych otworów ma ładny bokeh.

    > Jeśli chodzi o tego Tamrona, to atrakcyjnie robi się podobno po
    > przymknęciu do f/5.6. "Podobno" bo jak patrzę na sample, to raczej
    > przychodzi mi na myśl:
    > "poza tym za 500 zł można sobie dokupić stałkę f/1.8" (mt).

    Za 1100zł znalazłem dla FF z otworem f/1.4 bo 1.8 jest dla APSC.

    > Więcej o "bokeh" w tym Tamronie:
    > http://www.photozone.de/canon_eos_ff/741-tamron2470f
    28eosff?start=1

    > Poza tym uwag nie mam, bo to niezły obiektyw (po przymknięciu...).

    No więc właśnie. ale to mały pikuś. Jest jeszcze jeden, dużo większy
    problem w Tamronie: winietowanie. Dla otworu f/8 i mniejszych wynosi 1ev
    a dla większej dziury - aż 2ev. To mnie ostudziło bardzo.

    Marek

  • 44. Data: 2014-09-28 00:31:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-27 21:18, Piotr Kosewski pisze:

    > WOW. Nawet nie miałem pojęcia.
    > 50/1.8 i 35/1.8 są tylko do APS-C z definicji.
    > Korpusy FF same się przełączają w tryb crop. :D
    >
    > Brawo, brawo...

    No więc właśnie :(
    Jest znacznie ciekawiej: lista kompatybilnych obiektywów z A99:

    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=acc-lens

    przedstawia wszystkie jako w pełni kompatybilne (kolor zielony). Więc
    kupowałem w/g tej listy. Mam m.in. ten 1.8. Okazało się po zmianie pody
    na A99, że jednak nie jest kompatybilny. Napisałem reklamację. W
    odpowiedzi przeprosili za błąd na stronie, obiecali korektę i dodali, że
    wydana kasa na obiektyw to moja strata.

    Marek

  • 45. Data: 2014-09-28 00:34:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-27 21:53, mt pisze:

    > DT 50/1.8 SAM kryje pełną klatkę (choć teoretycznie jest dedykowany do
    > aps-c), to w A99 nie da się wymusić trybu ff ze szkłami, które korpus
    > rozpoznaje jako dx? To kicha, w Nikonie czy w Sony A7 nie ma z tym
    > problemu.

    No nie da się. W menu mam auto/włączony. Brakuje "wyłączony".

    > Poza tym na allegro bez problemu dostaniesz Minoltę 50/1.7 w cenie
    > 300-400 zł.

    Czy na 100% pasuje do FF?

    Marek

  • 46. Data: 2014-09-28 00:41:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > No więc właśnie. ale to mały pikuś. Jest jeszcze jeden, dużo większy
    >
    > problem w Tamronie: winietowanie. Dla otworu f/8 i mniejszych wynosi 1ev
    >
    > a dla większej dziury - aż 2ev. To mnie ostudziło bardzo.

    winietowanie w zoomach 24 mm potrafi byc na FF potezne.
    ale wlasnie na FF tym sie nie przejmujemy , dlatego gdyz te wade wyprowadza sie
    praktycznie bezsladowo na drodze obrobki elektronicznej.
    pisze praktycznie bezsladowo , gdyz wyprowadzenie winiety powoduje jakis tam wzrost
    szuma w narozach , ale w pojedynczych zdjeciach na ff nie ma to znacznia - jest
    praktycznie niezauwazlany.
    ma znacznie w panoramach.

    dzieki mozliwoscia rachunkowej orekty , obiektywy moga byc prostszej budowy optycznej
    , a tym samym tansze.

  • 47. Data: 2014-09-28 03:24:09
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-28 00:34, Marek pisze:

    > No nie da się. W menu mam auto/włączony. Brakuje "wyłączony".

    > Czy na 100% pasuje do FF?

    Tak, to jeszcze obiektyw z czasów analogowych. Zresztą jak wspomniałem
    DT 50/1.8 też kryje pełną klatkę (np. podpięty do A7, tam można wyłączyć
    automatyczne przejście w tryb dx).

    --
    marcin

  • 48. Data: 2014-09-28 11:06:11
    Od: mt <f...@i...pl>

    > No nie da się. W menu mam auto/włączony. Brakuje "wyłączony".

    A tak swoją drogą, to zdaje się, że stosunkowo niedawno przesiadłeś się
    na ff, z ciekawości zapytam, czemu nie chciałeś A7? Straciłbyś
    stabilizację ale zyskałbyś praktycznie drugi bagnet (po dokupieniu
    LA-EA3 lub LA-EA4), dostęp do dużo większej ilości szklarni no i 3 tysie
    by zostały w kieszeni, które możnaby dołożyć do optyki.

    --
    marcin

  • 49. Data: 2014-09-28 16:32:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wrzucam na gogle " najlepsze zdjecie roku 2013 "

    wychodzi cos takiego :

    http://www.wprost.pl/ar/388351,1/World-Press-Photo-Z
    obacz-najlepsze-zdjecia-roku-2013/

    na ani jednym ze zdjec , ktore w zakjkresie reportazu zostzaly uznane za najlepszy
    bokey nie odgrywa jakiejkolwiek znaczacej roli.
    wszystko jedno - zwykla nieostrosc , do jakiej przyzwyczajaja nas obiektywy zoom
    szerokokatne.

    a teraz wrzucm dla zabawy " bokeh"

    i oto pierwszy wynik:

    https://www.google.at/search?q=bokeh&rls=com.microso
    ft:de-at&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WhooVLCLPMOM7A
    a7mIG4BA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1672&bih=910#facrc=_&im
    gdii=_&imgrc=6yG0gCA7V4MpGM%253A%3BxnLSR-__298hFM%3B
    http%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedi
    a%252Fcommons%252F8%252F8a%252FJosefina_with_Bokeh.j
    pg%3Bhttp%253A%252F%252Fde.wikipedia.org%252Fwiki%25
    2FBokeh%3B1200%3B800

    ochyda .
    podobnie na dalszych zdjecia.
    tzw bokeh czyli po naszemu spoosb rozmycia nieostrosci staje sie pierwszoplanowa.

    nie spotkalem w zyciu ani jednego zdjecia o ktorym powiedzialbym , ze jest dobre
    dzieki bokehowi , spotykam ciagle paskudzone przez tzw " piekny bokeh".

    To na paru polskich forach b czesto to co komentuja uczestnicy w pierwszej,
    kolejnosci to bokeh.

    zoomy szerokokatne z natury maja tzw brzydszy bokeyh.
    jesli to ma byc kryteruim wyboru to trzeba wybrac stalke.
    najtansze juz za 600 - 800 zl daja lepszy bokeh od zoomow za 8000 pln ow. ( pisze o
    krotkoogniskowych)

  • 50. Data: 2014-09-28 16:39:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie wiem czy tak "trudno się przyczepić". Nawet na przytoczonym
    >
    > przez Ciebie photozone.de 24-70/2.8 oberwał w komentarzu:
    >
    > http://www.photozone.de/sonyalphaff/600-zeiss2470f28
    ff?start=1

    > Jeśli tak bardzo Ci zależy na 24-70/2.8, to mogłeś lepiej wybrać system.
    >
    > :D
    >
    > Ten obiektyw w wykonaniu Sony jest po prostu smutny.

    Smutny ?????

    wg photozone ten obiekrtyw w maximum daje ponad 3600 lini / wys obrazu w minimum ok
    2100.

    zobaczmy na Nd7000 ze stalko 35/1,4 G

    max ok 2800 linii , min ok 1500 l.

    toz to z tym zoomem w a99 zwyczajnie deklasujesz dx ze stalka .
    toz to dopiero musi byc smutek - ten N35/1,4 G !!

    nic podobnego - zle relatywizujesz wyniki.

    fakt - jest drogi.