  • 71. Data: 2014-10-02 09:34:49
    Temat: Re: Bokeh, bylo: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości grup
    Am Mittwoch, 1. Oktober 2014 10:31:41 UTC+2 schrieb J.F.:

    >i tak jest.
    >dyskusja , ktorz bokeh jest tutaj ladniejszy , jest dyskusja na d
    >przewaga swait bozeg narodzenia nad wielkanocnymi.

    Ale moze byc taki, ktory jest brzydszy i autora denerwuje :-)

    >szkoda czasu.
    >jesli potrzebujemy zmienic nieco nieostrosc jaka daje nam aparat , to
    >mamy przeciez mozliwosci obrobcze w ps. robi sie to fajnie i w
    >stopniu dowolnym.
    >rozmycie z PS nie bedzie identyczne jak z obiektywu , ale czy musi ?

    Tylko to wymaga dosc precyzyjnego zadania obszaru tla.
    Owszem, czasem automat znaduje sam dobrze, ale czesto nie.
    A jak kto profesjonalista i swoj czas ceni, to kupi lepszy obiektyw
    :-)

    J.

  • 72. Data: 2014-10-02 10:16:47
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-02 01:33, d...@v...pl pisze:
> [...]
    Jesli sie chce miec tzw " ladny bokeh " trzeba siegnac po stalke , zoomy go nie maja.
    Juz stare rosyjskie wynalazki potrafia dac piekny bokeh , co nie podnosi wartosci
    zdjec - ot taka cecha .

    > Ładny bokeh na mojego czuja to taki który nie odciąga oka odbiorcy od zasadniczego
    tematu zdjęcia.

    Dokładnie o to chodzi.

    > A więc bokeh idealny to taki który na zdjęciu nie będzie tworzył własnej struktury.

    Zły/brzydki bokeh potrafi zepsuć potencjalnie dobry kadr.

    JD

  • 73. Data: 2014-10-02 20:00:22
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Marek <p...@s...com>

    Heh, gdy już się zdecydowałem za Waszą poradą na Sigmę 24-105 f/4 to
    okazuje się, że będzie dostępna dopiero od okolic grudnia... :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 74. Data: 2014-10-03 00:49:46
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 2 października 2014 10:16:47 UTC+2 użytkownik JD napisał:

    > Zły/brzydki bokeh potrafi zepsuć potencjalnie dobry kadr.

    Gdyż w przypadku skrajnym zdominuje zasadniczy temat zdjęcia.

    Niezbyt często , ale widuję zdjęcia gdzie obraz tworzy jakiś "dialog" miedzy planami
    ostrymi a nieostrymi. Tu też sposób rozmycia tła będzie ważny, a nawet że tak powiem
    decydujący.
    Co charakterystyczne, zazwyczaj są to zdjęcia sprzed lat kilkudziesięciu, robione
    obiektywami o przysłonach manualnych.

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > JD