  • 51. Data: 2014-09-29 13:43:11
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kosewski" napisał w wiadomości
    >Tło w fotografii (i malarstwie) jest elementem mniej istotnym od
    >podmiotu, co nie znaczy, że nie jest zupełnie istotne. Gdyby tak
    >było, to nikt by go nie malował.
    >Monę Lisę widziałeś ostatnio? Potrafisz z pamięci powiedzieć, co
    >jest w tle? I czy na pewno jest to biała ściana?

    No ale wiesz, to dziala tez w druga strone.
    Mone Lise pamietasz ? Co jest w tle ?

    Wiec jakby byla czarna sciana, to bys zapamietal tak samo ? :-)

    No chyba ze przez brak tła usmiech przestalby byc tajemniczy.

    J.

  • 52. Data: 2014-09-30 00:59:02
    Temat: Bokeh, bylo: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Sep 2014, XX YY wrote:

    > nie spotkalem w zyciu ani jednego zdjecia o ktorym powiedzialbym , ze jest dobre
    dzieki bokehowi

    IMVHO, to przez to że się nie rozglądasz ;)

    W kwestii formalnej, o ile wiem istnieje cały JEDEN seryjnie
    produkowany obiektyw, który może podpaść pod "ładny bokeh" (do tego
    regulowany), bo... przypominający rozmycie programem :P
    (znaczy płynne przejście jasności na nieostrości, oczywiście NIE na oślep
    jak programowo, lecz w skali odległości jak bokeh, a tylko w skali
    krążka rozproszenia jak "program", niemniej na niektórych "skośnych samplach"
    jeden z drugim może się naciąć podejrzewając fotoszopowanie).

    No, powiedzmy, (jego bokeh) spełnia *moją* definicję "ładności".
    Nie, nie mam go :>

    Konstrukcja Minolty (pewnie opatentowana), teraz Sony:
    http://the135stf.net/
    (pod zakładką "design" jest wymalowane jak to działa)
    http://www.swiatobrazu.pl/sony-135-mm-f28-%5Bt45%5D-
    stf-test-20429.html

    > spotykam ciagle paskudzone przez tzw " piekny bokeh".

    Ja się z przezorności procesowej w takich przypadkach nie odzywam
    (bo zadepczą i zagryzą a w końcu ja się nie znam i widocznie mam inny
    gust i kolejną wadę wzroku), ale też nie mogę wyjść z podziwu co kto
    w tym widzi "pięknego".
    Obojętnie czy placki są bardziej czy mniej kanciaste.
    Wyskakiwanie zaś z tą Minoltą jest ryzykowne, bo istotna większość
    ma systemy C i N, "lepsze z definicji" :> :P

    Stwierdzam, że *TEN* bokeh *JEST* piękny (można marudzić że przysłona
    za bardzo otwarta, GO za płytka i rozmycie w samplach co nieco za duże,
    aby w niektórych można było docenić "piękno" w całej krasie, za to
    doskonale widać w czym rzecz i w sumie o to idzie w samplach),
    i spróbuj powiedzieć że nie:
    http://the135stf.net/samples.html#galleries/new/Caug
    ht_in_a_net.jpg
    http://the135stf.net/samples.html#galleries/new/MJF_
    20080301_2639.jpg
    http://the135stf.net/samples.html#galleries/new/Bee_
    on_a_thistle.jpg

    Jeszcze luzem wyszukane na chybcika "trzy plany":
    http://www.johntrueman.ca/Photography/Trying-out-the
    -Sony-135mm-STF/DSC05547/845946260_2m4CC-XL.jpg

    Poproszę o odszczekanie tego "ani jednego zdjęcia"!

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2014-09-30 07:40:35
    Temat: Re: Bokeh, bylo: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jeszcze luzem wyszukane na chybcika "trzy plany":
    >
    > http://www.johntrueman.ca/Photography/Trying-out-the
    -Sony-135mm-STF/DSC05547/845946260_2m4CC-XL.jpg

    > Poproszę o odszczekanie tego "ani jednego zdjęcia"!

    to jest b nieciekawe zdjecie .
    slabiutki kadr - dyletancki. fakt , ladna nieostrosc, ale trudno powiedziec , ze
    zdjecie jest dobre tylko dlatego ze jest ladnie nieostre.
    nie wiem czy takie zdjecie przechodzi na onephoto.

    zdjecia przyrodnicze , krajobraz?
    prosze bardzo wrzucam na gogle "national geographic" , "obrazy" i wyskauje cos
    takieggo:

    https://www.google.at/search?q=national+geographic&r
    ls=com.microsoft:de-at&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=
    gD4qVJOPBc_gaLKUgbAF&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1671&bih=91
    0

    wiele swietnych zdjec.
    na zadnym z nich bokeh nie odegral zadnej roli , nie mial wplywu na wartosc zdjecia.
    Nie mialo najmniejszego znaczenia jak wygladal.

    ludzie ktorzy nie maja pomyslu na fotografie , ktorzy nie maja nic do pokazania ,
    pokazja wlasnie owe "nic" czyli bokeh, w nadziei ze jest jakas wartoscia. NIE .
    trudno jest tym kogokolwiek zinteresolwac.
    tzw "ladny bokeh" stanowi konkurencje dla motywu. Im mniej " widac bokeh" tym
    najczesciej lepiej.

    Pytanie o te ceche obiektyu jaka jest bokeh jest pytaniem pieciorzednym.
    to tylko na paru polskich forach ten bokeh jest ciagle podkreslany i oceniany jako
    istotna wartosc.

    Jesli rzeczywiscie szuka sie tzw "ladny bbokeh" to na pewno nie wsrod zoomow
    szerokokatnych.
    Po prostu pytanie o bokey w takim zoomie jest bez sensu.

    Krotko mowiac - jesli bokey staje sie pierwszoplanowym tematem zdjecia majacym
    swiadczyc o jego wartosci , to znaczy ze motyw jest kompletnie nieinteresujacy i bez
    wartosci. Im wiekszy udzial bokeha - tym gorzej dla tematu - To w pewnym uproszczeniu
    jako quintesesncja pewnej filozofi uznajacej wyzszsc tresci nad forma.

    wracajac do meritum - co do "smutnego " sonozeissa" 24-70/2,8.
    wg tego samego photozone jest bardziej rozdzielczy z a99 niz c24-105/4 na canonie 5.
    wszystko moge powiedziec o tym canonie tylko nie ze jest "smutny".
    Ale fakt " sonozaiss" jest drogi - to niby mechanika musi tyle kosztowac.
    optyka jest wlasciwie porownywalna z konkurencja.

  • 54. Data: 2014-09-30 09:22:58
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > jeden z drugim może się naciąć podejrzewając fotoszopowanie).
    >
    > No, powiedzmy, (jego bokeh) spełnia *moją* definicję "ładności".

    Fuji wypuściło teraz coś podobnego, 56/1.2 pod ich system X:
    http://www.optyczne.pl/7394-news-Fujinon_XF_56_mm_f_
    1.2_R_APD.html
    A tu przykłady:
    http://www.nathanelson.com/blog/the-fuji-56mm-apd/
    http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/f
    ujinon_lens_xf56mmf12_r_apd/sample_images/

    --
    marcin

  • 55. Data: 2014-09-30 09:31:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Sep 2014, XX YY wrote:

    -Sony-135mm-STF/DSC05547/845946260_2m4CC-XL.jpg

    > to jest b nieciekawe zdjecie .

    A co to ma do rzeczy?
    Ja o bokehu.
    Zachowujesz się tak samo, jak zachwycający się plackami "piękny bokeh".

    > slabiutki kadr - dyletancki. fakt , ladna nieostrosc

    I tyle.

    > wiele swietnych zdjec.
    > na zadnym z nich bokeh nie odegral zadnej roli

    Przecież nie do tego się odniosłem.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2014-09-30 09:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2014, mt wrote:

    > Fuji wypuściło teraz coś podobnego, 56/1.2 pod ich system X:
    > http://www.optyczne.pl/7394-news-Fujinon_XF_56_mm_f_
    1.2_R_APD.html

    Thx.
    Ciekawe czy zanabyli licencję czy obeszli :)
    Swoją drogą, ta konstrukcja (Minolty) swoje lata już ma, a licząc że
    patenty były przy "opracowaniu" (sporo przed wypuszczeniem na rynek)
    to i te 25 lat mogło się uzbierać.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2014-09-30 09:43:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > http://www.nathanelson.com/blog/the-fuji-56mm-apd/

    normalne zdjecie jakich miliony powstaja dziennie.
    oparty facet o samochod gapiacy sie w objektyw.
    tyle ze przez obrobke cz.-b. pozornie jakby lepsze .
    nic z tych rzeczy.

    czy to ma znacznie jaka jest tam nieostrosc w lesistym tle ?
    gdyby innym obiektywem zrobiono dokladnie tio samo ujecie czy byloby lepsze?
    To jest niuans najmniej z istotnych.
    ja widze tutaj paskudne przejscia tonalne , wyzarta z poltonu twarz - to mi
    przeszkadza - a piekna nieostrosc tla jest tylko nieostroscia - jej udzial w wymowie
    calosci jest zerowy.

  • 58. Data: 2014-09-30 09:53:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A co to ma do rzeczy?
    >
    > Ja o bokehu.

    przeciez pisze o bokehu , nie o czyms innym.
    jesli uznac , ze bokeh jest na zdjeciu tuliana piekny to calosc jest i tak fatalna.
    slabe zdjecie. tzn bokeh nie uczynil tego zdjcia lepszym , ladniejszym.
    tzn bokeh tutaj nie jest wcale piekny.
    to nie ma znaczenia jaki jest.
    gdybys zrobil to zdjcie kitowym obiektem byloby rownie nieciekawe.

    to jest typowy blad. ludzie oceniaja bokeh , bo mysla, ze jesli bokeh jest sliczny to
    tym samym zdjcie bedzie dobre.

    raczej jest na odwrot - tam gdzie ludzie podkreslaja ladny bokeh to najczesciej na
    zdjeciu nie ma nic - bo sytuacja kiedy na zdjciu podkresla sie jego walory w obszarze
    nieostrosci zle swiadczy o zdjeciu.
    Tzn ceni sie zdjecie za to co pokazuje w stanie nieostrym czyli za nic .
    Wyobraz sobie portrety mistrza tej dzidziny Y Carsha ( np portet Churchila ) z
    pieknym rozswiorowanym biokehem - jakimis tam koleczkami w tle wokol klamki , klucza
    itp itd.

    wieksze znaczenie ma w tym przypadku kolor oprawy obiektywu.
    bo jesli jest jasny to sie bedzie obiektyw mniej nagrzewal w sloncu , wplyw
    termiczny na pogorszenie wlasnosci optycznych bedzie mniejszy.

  • 59. Data: 2014-09-30 10:17:00
    Od: JD <j...@g...com>

    > Konstrukcja Minolty (pewnie opatentowana), teraz Sony:
    > http://the135stf.net/
    > (pod zakładką "design" jest wymalowane jak to działa)
> [...]

    Pentax miał też coś podobnego:

    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/short-tele
    /K85f2.2-Soft.html
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/short-tele
    /FA85f2.8-Soft.html

    ale przykładowych fot nie chce mi się szukać ;)

    JD

  • 60. Data: 2014-09-30 10:29:46
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-09-30 10:17, JD pisze:

> [...]
    > http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/short-tele
    /FA85f2.8-Soft.html

    > ale przykładowych fot nie chce mi się szukać ;)

    Errata
    to nie o to samo chodzi w tych szkłach

    http://www.pentaxforums.com/forums/10-pentax-slr-len
    s-discussion/64655-pentax-fa-85mm-2-8-soft-focus-sam
    ples.html

    JD