    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 27 Sep 2014 14:27:35 -0700 (PDT)
    <5426fe5a$0$16889$65785112@news.neostrada.pl>
    <54270878$0$12629$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <54272668$0$18096$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 27. September 2014 23:06:23 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:
> [...]
    blizej 50 niz 100. i w zadnym z nich bokeh nie istnial , nie odgrywal zadnej roli.

    najmniejsza uwage na rodzaj nieostrosci )

    > Dopuszczamy jednak różne wersje.
    >
    > Np. że się nie znasz na fotografii.
    >
    > Lub że zachwycają Cię tylko panoramy.
    >
    > Lub że po prostu nie zwracasz uwagi na tło.
    >

    > Tło w fotografii (i malarstwie) jest elementem mniej istotnym od
    >
    > podmiotu, co nie znaczy, że nie jest zupełnie istotne. Gdyby tak
    >
    > było, to nikt by go nie malował.
    >
    > Monę Lisę widziałeś ostatnio? Potrafisz z pamięci powiedzieć, co
    >
    > jest w tle? I czy na pewno jest to biała ściana?
    >

    > pozdrawiam,
    >
    > Piotr Kosewski

    tutaj wszyscy sie znaja na fotografi , tylko ze nikt nie pokzuje zdjec , gdyz ich nie
    robi , a jesi nawet zobaczysz to sie kiszki przewracaja.

    ho . ho . ho .. jesli ktos ocenia bokeh to musi byc fachura.
    normalny smiertelnik nie ma pojecia co to za alchemia.

    na tym polega paradoks i cale nieszczescie - ze tak zwany piekny bokeh stanowi
    konkurencje dla motywu. w rzeczywistzosci za piekny zostaje uznan bokeh "
    rozswirowany".

    jesli ludzie zwracaja uwage na bokeh tzn zdjecie jest d.d. gdyz motyw nieistotny.
    Zwracaja uwage na tlo , ktore odciaga od tematu.
    sila mona lizy zostalyby oslabiona gdyby miala " piekny" w pojeciu fotograficznym
    bokeh.

    na forach ludzie pokazuje zdjecia - pieknie wypacykowane slicznotki , gapiace sie w
    obiektyw i w tle rozbokehowane tlo. wow ... mozna zwymiotowac.

    Tak w tym temacie- nikt z was panowie nie widzial nawet z bliska zeissa 24-70/2.8.
    watpie czy ktokolwiek z zabierajacych tutaj glos i udzielajacych szczodrze porad w
    ogole posiada jakikolwiek 24-70 /2,8 .

    otoz optycznie zeiss 24-70 jest obiektywm lepszym od sigmy 24-105/4.0 ktora zalecam.
    sa ta roznice niewielkie , mozna sie ich dopatrzec w skali 100 % przy uwaznej
    obserwacji.
    ale max 70 w FF to nie jest duzo - do cos jak 43 mm na cropie 1,6 . Trudno mowic o
    uniwersalnoesci - a o taki obiektyw bylo pytanie Marka , ktory udaje , ze moich
    postow nie czyta.
    W kazdym razie ciesze sie ze nie odpowiada , gdyz oszczedza tym samym mi czasu na
    komentarz bezsensownych teorii.
    Te 35 mm wiecej czyli gorny zakres 105 mm czynia obiektyw o wiele bardziej
    uniwersalnym.
    Pisze z autopsji gdyz mam i 24-70/2,8 i 24-105/4.0

    ps.

    o moja fotografie sie nie martw. okres wysylnia zdjec na konkursy i wystawy mam dawno
    przerobiony , i pare zwycietw , medali tez - ale to bez znaczenia.

    fotografia panoramiczna to wyzsza szkola jazdy - nie wiem przeciw czemu ma to
    swiadczyc.