  • 21. Data: 2024-08-13 11:23:44
    Temat: Re: Domofon analogowy kontra cyfrowy - jaki cyfrowy zamiast analogowego?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Aug 2024 10:40:48 +0200, io wrote:

    > Nie wiem o czym mówisz, czy o centralce która była wskazana czy o jakijś
    > innej czy o potencjale tkwiącym w cyfrowości. Bo ja widzę potencjał
    > polegający właśnie na tym, że można zrobić mniej przewodów niż więcej,
    > ale nie przez równolegle połączenie wszystkiego (np przez wykorzystanie
    > istniejącej instalacji bez zmian) tylko jednak jakieś switche potrzeba,
    > które podzielą sieć na mniej zależne od siebie segmenty. Ale wydaje mi
    > się, że nikt tak tego nie robi bo mu te switche podrażają sprzedawane
    > rozwiązanie a nie wnoszą czegoś za co by klienci chcieli płacić.

    Dokładnie. Na ~30 mieszkań nie trzeba żadnych switchy, robi się
    magistralę ... ale żeby ona przestała działać, to trzeba albo kabel
    uszkodzić, albo jedna słuchawka musi zwarcie zrobić.

    Więc zazwyczaj działa ... chyba, ze się procesor zawiesi :-)

    > Wideo czy audio, nie robi różnicy. Kwestia czy jest miejsca na
    > rozwiązanie odizolowane. Ja bym chciał z tradycyjnej słuchawki w ogóle
    > zrezygnować np. na rzecz smartfona. Terminal 'dzwoni' sobie do
    > smartfona, który znajduje się w jakiejś innej sieci.

    Musiałby miec karte SIM z abonamentem. No chyba, ze przez internet.

    No i ty może tak chcesz, a reszta nie chce, bo w mieszkaniu mieszkają
    3 osoby i trzy telefony.

    J.

  • 22. Data: 2024-08-13 18:11:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.08.2024 o 11:23, J.F pisze:

> [...]
    > uszkodzić, albo jedna słuchawka musi zwarcie zrobić.
    >
    > Więc zazwyczaj działa ... chyba, ze się procesor zawiesi :-)

    Pamięta Ethernet na koncentryku?

    > Musiałby miec karte SIM z abonamentem. No chyba, ze przez internet.
    >
    > No i ty może tak chcesz, a reszta nie chce, bo w mieszkaniu mieszkają
    > 3 osoby i trzy telefony.

    O telefonach nic nie pisałem, ale jak chodziło o smartfony i sytuację,
    że w jednym mieszkaniu są osoby zainteresowane różnymi kanałami to w
    istocie rodzi się wątpliwość, czy ten terminal przy wejściu powinien
    robić cokolwiek ponad przekazanie tego dzwonienia do mieszkania i
    dopiero tam nastąpi skierowanie do osób przebywających w tym mieszkaniu
    lub nim zarządzający.

  • 23. Data: 2024-08-13 21:53:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Klucza nie nosi? W klatce każdy nosi, bo inaczej nie wejdzie do klatki.

    U nas nie noszą. Dopóki domofon działa, to jest dobrze, a jak nie działa,
    to olaboga, tragedia.

    --
    -Którzy mężczyźni wyjeżdżając służbowo zachowują wierność swoim żonom?
    -Kosmonauci.

  • 24. Data: 2024-08-20 08:05:49
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 13/08/2024 09:40, io wrote:

    > Nie wiem o czym mówisz, czy o centralce która była wskazana czy o jakijś
    > innej czy o potencjale tkwiącym w cyfrowości.

    o zupełnie innej (np GDX5)

    Bo ja widzę potencjał
    > polegający właśnie na tym, że można zrobić mniej przewodów niż więcej,
    > ale nie przez równolegle połączenie wszystkiego (np przez wykorzystanie
    > istniejącej instalacji bez zmian)

    tylko wtedy nie odseparujesz zwarcia w jednym z mieszkań

> [...]
    > się, że nikt tak tego nie robi bo mu te switche podrażają sprzedawane
    > rozwiązanie a nie wnoszą czegoś za co by klienci chcieli płacić.

    W UK robi to Entrotec (teraz chyba CAME) - innych nie znam. Tyle że to
    normalny domofon IP, więc cat5 do każdego mieszkania

> [...]
    > zrezygnować np. na rzecz smartfona. Terminal 'dzwoni' sobie do
    > smartfona, który znajduje się w jakiejś innej sieci.

    w powyższym systemie entrotec da się (ale nie testowałem) - słuchawki
    mogą pracować po SIP

    Lukasz

  • 25. Data: 2024-08-20 09:59:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2024 o 08:05, ddddddddddd pisze:

    > o zupełnie innej (np GDX5)
    >

    >  Bo ja widzę potencjał
    >
    > tylko wtedy nie odseparujesz zwarcia w jednym z mieszkań

    Przecież piszę, że 'nie przez równoległe połączenie wszystkiego' czyli
    nie ma 'magistrali, którą można zewrzeć'.

    > tylko jednak jakieś switche potrzeba,
    >
    > W UK robi to Entrotec (teraz chyba CAME) - innych nie znam. Tyle że to
    > normalny domofon IP, więc cat5 do każdego mieszkania

    W UK? A co to kogo obchodzi, gdzie oni to robią? :-)

    > w powyższym systemie entrotec da się (ale nie testowałem) - słuchawki
    > mogą pracować po SIP

    No ale widzisz, nie używamy SIP. Trochę się to wszystko rozeszło po
    różnych rozwiązaniach i nie wiadomo w jaką stronę iść. Używa się różnych
    rozwiązań komunikacyjnych. Współcześni ludzie w ogóle nie potrzebują
    tradycyjnych słuchawek domofonowych bo mają smartfony. No ale to jeszcze
    nie przesądza o tym, jak konkretnie chcą to obsługiwać na smartfonach.
    Może przychodzić zwykłe połączenie telefoniczne albo na jakiś komunikator...

  • 26. Data: 2024-08-20 20:11:30
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 20/08/2024 08:59, io wrote:

    > Przecież piszę, że 'nie przez równoległe połączenie wszystkiego' czyli
    > nie ma 'magistrali, którą można zewrzeć'.

    czyli system jak powyżej (2+2 żyły do każdego mieszkania), nie wiem
    tylko czy podobny jest dostępny w Polsce

    > W UK? A co to kogo obchodzi, gdzie oni to robią? :-)

    Bo Came to międzynarodowa firma, więc mogą te rozwiązania mieć także w
    Polsce

> [...]
    > nie przesądza o tym, jak konkretnie chcą to obsługiwać na smartfonach.
    > Może przychodzić zwykłe połączenie telefoniczne albo na jakiś

    to i tak najłatwiej i najtaniej byłoby po SIP. Tylko gdzieś to trzeba
    wpiąć do WAN i dochodzą wtedy kwestie bezpieczeństwa takiego systemu.
    Temat się komplikuje, a na koniec użytkownik ma 'słuchawkę' 2 metry
    bliżej, bo przecież takie domofony instalowane są w mieszkaniach. To
    pewnie łatwiej po prostu zamontować dwie słuchawki w mieszkaniu (jeśli
    faktycznie jest duże)

    Lukasz

  • 27. Data: 2024-08-21 14:11:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.08.2024 o 20:11, ddddddddddd pisze:

    > czyli system jak powyżej (2+2 żyły do każdego mieszkania),

    Wtedy tych kabli jest za dużo. Jak mówiłem, doceniam możliwość zrobienia
    mniej kabli niż więcej, ale rozważam czy jak będzie jedna magistrala na
    cały budynek to to w ogóle będzie się nadawało do używania. Bo jak wtedy
    stwierdzić w którym obszarze jest jakiś problem. Jakaś segmentacja
    okablowania wydaje się koniecznością.

    > nie wiem
    > tylko czy podobny jest dostępny w Polsce

    A co, granice zamknęli?

    > Bo Came to międzynarodowa firma, więc mogą te rozwiązania mieć także w
    > Polsce

    A mogą nie mieć?

> [...]
    > bliżej, bo przecież takie domofony instalowane są w mieszkaniach. To
    > pewnie łatwiej po prostu zamontować dwie słuchawki w mieszkaniu (jeśli

    Łatwiej to użyć jakiegoś gotowego systemu, gdzie tych słuchawek nie
    potrzeba montować. Dawno temu słyszałem, jakoby w Stanach domofony
    dzwoniły przez GSM. Wtedy nie widziałem w tym wartości właśnie z powodu
    poufności. Wtedy chciałem mieć to w słuchawce DECT i nie tylko to. I
    nawet były jakieś takie rozwiązania, ale mało otwarte, wymagające np
    dedykowanej słuchawki a wtedy użycie DECT nic nie wnosi dla użytkownika.
    DECT odszedł, nikt nie przejmuje się poufnością i wszyscy 'jadą' na GSM.
    Jeśli nawet chciałbym by było poufnie to sąsiedzi w ogóle nie zrozumieją
    o czym ja w ogóle mówię. Tak samo pewnie poszliby w rozwiązania
    internetowe. SIP o tyle nic nie wnosi, że chyba już go nie ma w
    smartfonach. I raczej nie jest bezpieczny, czyli musiałby działać na
    jakiejś bezpiecznej sieci lokalnej, którą ktoś musiałby jakimś cudem
    położyć i utrzymywać. A wtedy z kolei sobie człowiek uświadamia, że
    tradycyjna magistrala domofonowa bezpieczna nie jest więc może jednak
    należałoby w coś innego iść.

  • 28. Data: 2024-08-21 16:18:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Aug 2024 14:11:19 +0200, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > internetowe. SIP o tyle nic nie wnosi, że chyba już go nie ma w
    > smartfonach. I raczej nie jest bezpieczny, czyli musiałby działać na

    Jakie domofony nie mają SIP?? Hik, Dahua wszystko na SIP oparte.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2024-08-22 08:05:52
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 21/08/2024 13:11, io wrote:

> [...]
    > cały budynek to to w ogóle będzie się nadawało do używania. Bo jak wtedy
    > stwierdzić w którym obszarze jest jakiś problem. Jakaś segmentacja

    z jednej strony trochę tak (ale to tylko podnosi koszty)
    Z drugiej strony rynek UK jest specyficzny - raczej nie chciałbyś
    domofonu z przyciskiem poczta, którego w porannych godzinach używa
    listonosz (ale osoby postronne wiedzą że nie mogą wciskać, więc się do
    środka nie dostaną...)

    > A mogą nie mieć?

    mogą. Spróbuj znaleźć produkty firmy GDX w PL - zgaduję że nie
    znajdziesz dystrybutora, bo to raczej na lokalny rynek

    > Łatwiej to użyć jakiegoś gotowego systemu, gdzie tych słuchawek nie
    > potrzeba montować.

    przecież nikt nie zrobi systemu, w którym słuchawek nie ma - to będzie
    co najwyżej opcja, bo mało kto tego chce

> [...]
    > nawet były jakieś takie rozwiązania, ale mało otwarte, wymagające np
    > dedykowanej słuchawki a wtedy użycie DECT nic nie wnosi dla użytkownika.

    słuchawka dect przypomniała mi kolejny system, który właśnie dzwoni albo
    na słuchawki, albo na telefon (a lokalnie dzwoni właśnie na dect). Przy
    czym to system rozbudowany i dedykowany pod domy opieki/szpitale (np
    alarmy z drzwi czy dodatkowych czujników)

    --
    pozdrawiam
    lukasz

  • 30. Data: 2024-08-22 11:57:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2024 o 08:05, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > domofonu z przyciskiem poczta, którego w porannych godzinach używa
    > listonosz (ale osoby postronne wiedzą że nie mogą wciskać, więc się do

    A jakby tak usunąć ten przycisk w UK? :-)

    > mogą. Spróbuj znaleźć produkty firmy GDX w PL - zgaduję że nie
    > znajdziesz dystrybutora, bo to raczej na lokalny rynek

    To dzwonię i zamawiam :-)

    > przecież nikt nie zrobi systemu, w którym słuchawek nie ma - to będzie
    > co najwyżej opcja, bo mało kto tego chce

    Ale skąd Ty wiesz, że 'mało kto chce'?!

> [...]
    > czym to system rozbudowany i dedykowany pod domy opieki/szpitale (np
    > alarmy z drzwi czy dodatkowych czujników)

    DECT to jest właśnie taki system :-) Lokalne połączenia zwykle z
    podłączeniem do sieci telefonicznej. Tylko jak już pisałem, dzisiaj
    ludzie komórkami dzwonią lokalnie to po co w ogóle jakiś DECT. I jak
    pójść dalej to pytanie po co słuchawka domofonu jak można użyć komórki.
    Trzeba się uprzeć by chcieć tę słuchawkę.