eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDomofon analogowy kontra cyfrowy - jaki cyfrowy zamiast analogowego?Re: Domofon analogowy kontra cyfrowy - jaki cyfrowy zamiast analogowego?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Domofon analogowy kontra cyfrowy - jaki cyfrowy zamiast analogowego?
    Date: Tue, 13 Aug 2024 11:23:44 +0200

    On Tue, 13 Aug 2024 10:40:48 +0200, io wrote:

    > Nie wiem o czym mówisz, czy o centralce która była wskazana czy o jakijś
    > innej czy o potencjale tkwiącym w cyfrowości. Bo ja widzę potencjał
    > polegający właśnie na tym, że można zrobić mniej przewodów niż więcej,
    > ale nie przez równolegle połączenie wszystkiego (np przez wykorzystanie
    > istniejącej instalacji bez zmian) tylko jednak jakieś switche potrzeba,
    > które podzielą sieć na mniej zależne od siebie segmenty. Ale wydaje mi
    > się, że nikt tak tego nie robi bo mu te switche podrażają sprzedawane
    > rozwiązanie a nie wnoszą czegoś za co by klienci chcieli płacić.

    Dokładnie. Na ~30 mieszkań nie trzeba żadnych switchy, robi się
    magistralę ... ale żeby ona przestała działać, to trzeba albo kabel
    uszkodzić, albo jedna słuchawka musi zwarcie zrobić.

    Więc zazwyczaj działa ... chyba, ze się procesor zawiesi :-)

    > Wideo czy audio, nie robi różnicy. Kwestia czy jest miejsca na
    > rozwiązanie odizolowane. Ja bym chciał z tradycyjnej słuchawki w ogóle
    > zrezygnować np. na rzecz smartfona. Terminal 'dzwoni' sobie do
    > smartfona, który znajduje się w jakiejś innej sieci.

    Musiałby miec karte SIM z abonamentem. No chyba, ze przez internet.

    No i ty może tak chcesz, a reszta nie chce, bo w mieszkaniu mieszkają
    3 osoby i trzy telefony.

    J.