-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Date: Thu, 16 Aug 2012 10:51:46 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 100
Message-ID: <k0icb4$bjm$1@inews.gazeta.pl>
References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
<op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
<k0e740$j28$1@inews.gazeta.pl>
<jju7iyvsmfry$.hb8dl36e5z7v.dlg@40tude.net>
<k0h5ha$a2e$1@inews.gazeta.pl>
<1i68yg2pjlvk8.il0m52xt9m16$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 78.133.141.238
X-Trace: inews.gazeta.pl 1345107108 11894 78.133.141.238 (16 Aug 2012 08:51:48 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Aug 2012 08:51:48 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: alexb
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463922
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1i68yg2pjlvk8.il0m52xt9m16$.dlg@40tude.net...
>>> Predkosc z ktora chcesz jechac. 140 ... a za chwile pyk pyk w klawisz
>>> '-' -
>>> bo tu wolno tylko 110.
>> W jaki klawisz? Naciskam na sekunde lekko sprzeglo i zwalniam do 110.
>> Potem jednym nicsnieciem klawisza wracam do 140.
> Sa takie tempomaty z przyciskami + i - do nastawiania predkosci.
No owszem. Tez mam taka mozliwosc. Mam dwa klawisze na dzwigni
kierunkowskazu - gorny ustawia predkosc, dolny "wraca" do ustawionej
wczesniej predkosci. Jesli tempomat jest wlaczony - gorny dodaje ok. 1km/h,
dolny obniza.
> Wegodne to jest na autostradzie ... ale mozliwe ze po 20h palce bola :-)
Regulacja sie przydaje, zeby w miare dokladnie ustawic predkosc, ale
przestawianie o np. 20km/h? Zdecydowanie szybciej (i mniej operacji):
wylaczyc tempomat, zmienic predkosc i wlaczyc tempomat, jesli to ma byc
stala predkosc. Do chwilowej zmiany predkosci to zupelnie bez sensu, bo
potem znow trzeba klikac sto razy...
>>> Pyk pyk - dwa tiry sie wyprzedzaja gdzies dalej.
>> Jak wyzej.
> Ale przez pewien czas chcesz jednak pojechac 100 ... i co wtedy ? gazem ?
Jesli to krotki czas i mam zamiar potem jechac poprzednia predkoscia -
gazem. Potem jednym klawiszem wracam do zadanej predkosci.
Zrozum - jazda z tempomatem nie polega na tym, zeby przez 1000km nie dotykac
pedalow. Bardziej na tym, ze zakladasz sobie jakas predkosc, z ktora chcesz
jechac i nie musisz patrzec na predkosciomierz (a przy okazji mozesz
rozprostowac noge). Jak trzeba - hamujesz lub przyspieszasz, ale w kazdej
chwili latwo wracasz do ustawionej predkosci.
Jeszcze jedno zastosowanie - jak jedziesz trasa, gdzie jest duzo obszarow
zabudowanych i czesto stoja - ustawiasz sobie na tempomacie 50km/h i przy
wjezdzie w nastepny zabudowany - wlaczasz tempomat. I nie ma, ze sie
zagapisz i pojedziesz 65 kolo suszarki. To akurat sposob mojej siostry :-)
>>> Pyk .... za malo, pyk ... ciagle za malo
>> ??
> Samochod sie okazal cichszy niz sie wydawalo, albo wiatr w plecy i teraz
> chcesz 150 :-)
Ja znam swoj samochod i wiem z jaka predkoscia chce jechac.
Zreszta - jak pisalem - latwiej dodac gazu i ustawic nowa predkosc.
>> pyk - kolumna osobowek wyprzedza. Pierwszy z kolumny odpadl - pyk.
>>> Drugi odpadl - pyk. Pyk - trzeci odpadl. Migacz - my odpadamy :-)
>>> Z gorki - pyk plus
>> Jakie pyk? Pedal gazu, jak juz musisz przyspieszyc.
> Albo klawisz + i zadana predkosc rosnie.
Zeby potem znowu klikac w dol? Bez sensu. Dodaje gazu, wyprzedzam, zdejmuje
noge z gazu i zwalnia do 140... Bardzo czesto tak robie, jak cos mam
wyprzedzic, a widze, ze z tylu cos szybciej jedzie. To zeby mu nie blokowac
lewego pasa i nie hamowac - dodaje gazu przed wyprzedzeniem.
>>> pod gorke - pyk minus, bo za glosno ...
>> W Polonezie to moze za glosno...
>> Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
>> przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
>> predkoscia.
> No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
> da, chyba ze 90 za tirem :-)
Zartujesz chyba? Spokojnie daje sie jechac z tempomatem, np na gierkowce
(oczywiscie poza przebudowywanym odcinkiem). W zasadzie na kazdym
dwupasmowym, a na drogach ekspresowych i autostradach to w ogole bez
problemu.
>>>> Z doswiadczenia - zdecydowanie
>>>> trasa >500km jest mniej meczaca z tempomatem.
>>> No coz - jak widac z opisu poowyzej - kto ma, ten uzywa.
>> No wlasnie z Twoich opisow wynika, ze w zyciu nie jezdziles z tempomatem.
> Za to widzialem jak inni jezdzili. I wiem jak jezdze bez - czyli jak
> musialby tempomat jechac, zeby mnie zadowolic :-)
No to najwyrazniej nie umieli z niego korzystac. Albo bardzo chcieli np. na
jednopasmowce, a to wiecej klikania, niz to warte (no, chyba ze o 2 w nocy)
W drodze na dzialke mam kilkudziesieciokilometrowy odcinek ekspresowy i
zwykle jade na tempomacie.
Ostatnio jezdze tez czesto gierkowka z predkosciami "okolodozwolonymi" i jak
najbardziej na tempomacie.
Jak przez Niemcy jechalem z boxem na dachu - wlaczalem tempomat, bo nie
chcialem, zeby mi box pofrunal :-)
>>>>> Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej
>>>>> nie robi sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
Ten kawalek dyskusji juz skoncze, to chyba obej wiemy, o co drugiemu chodzi
:-)
--
Axel
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.12 11:31 John Kołalsky
- 16.08.12 12:06 kor_nick
- 16.08.12 13:22 Axel
- 16.08.12 16:09 J.F.
- 16.08.12 16:54 J.F.
- 16.08.12 17:01 J.F.
- 16.08.12 17:11 Cavallino
- 16.08.12 18:14 Przembo
- 16.08.12 19:38 J.F.
- 16.08.12 20:19 Przembo
- 16.08.12 20:47 Axel
- 17.08.12 08:49 Mirek Ptak
- 17.08.12 09:26 dddddd
- 17.08.12 11:02 J.F
- 17.08.12 12:53 dddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa