eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo czego służą ograniczenia prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 116

  • 91. Data: 2011-12-05 13:31:30
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-12-05 11:37, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    >> dlaczego piszesz że zawyża? przy tych prędkościach zawyża o ok. 10km/h, więc
    >> > więcej niż 200/h nie wyciąga bo więcej niż 210 licznikowe ciężko wykręcić
    > Lubie i potrafię szybko jeździć i w średnią 160km/h na A4 na odcinku
    > Katowice - Wrocław nie wierzę.

    Nie bez złośliwości przypominam o pokonaniu Lanosem w 21 minut trasy
    Bielany-Prądy (68km) ;-P
    Ile to wychodzi?... 194,28 km/h średnio :)

    NMSP :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 92. Data: 2011-12-05 20:06:51
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:11510445063.20111205113747@pik-net.pl...
    > Hello Lukasz,
    > Monday, December 5, 2011, 11:20:02 AM, you wrote:
    >>>> przy 130 spala mi 6/100, przy 180 9/100
    >>> Ta... licznik Ci aż tak zawyża czy te 180 to tylko chwilami jedziesz?
    >> jak nie ma ruchu to jestem w stanie wykręcić średnią bliską 160km/h
    > Ale kiedy na A4 nie ma ruchu? W Wigilię i Sylwestra?

    nie pamiętam, albo był to piątkowy wieczór albo sobota - i nie chodzi o
    całkowity brak ruchu - chodzi o na tyle mały ruch że jak lecisz dwie paki to
    każdy cię z daleka widzi i masz na tyle szczęścia że zjeżdża na prawy pas, a
    ty nie musisz nawet nogi z gazu ściągać.

    >> (średnią!!) tak więc 180 jest w miarę realne na dłuższym odcinku
    >> (czasem ze śląska do Wrocławia udawało się dolecieć bez wciskania
    >> hamulca)
    > Mało prawdopodobne. Może tuż po otwarciu A4 Na odcinku Kochłowice -
    > Nogawczyce.


    w okolicach Wrocławia faktycznie często jest to mało realne, ostatnio dość
    często muszę się wlec max 120km/h na odcinku Wrocław-Kąty Wrocławskie, ale
    to wszystko przez tych blokujących lewy pas, np. za Krzyżową do Zgorzelca
    jest już bardzo fajnie (zwykle pustki), a od Kostomłotów na zachód dość
    fajnie i można śmigać, ale fakt- jak jest większy ruch to zawsze ktoś cię
    przyblokuje (nie mówiąc już o tirach które cię przyblokują na parę km) i
    ciężko wykręcić dobrą średnią

    > Lubie i potrafię szybko jeździć i w średnią 160km/h na A4 na odcinku
    > Katowice - Wrocław nie wierzę.

    raz z centrum Chorzowa (ul/pl? Wolności) do centrum Wrocławia (ale nie
    pamiętam dokładnie gdzie - chyba okolice pl. 1Maja) doleciałem w około 1,5
    godziny. Jak wcisnąłem gaz na śląsku, tak puściłem na bielanach (no może po
    drodze max 2x musiałem puścić gaz ale na pewno nie hamowałem i na pewno nie
    zwolniłem poniżej 150km/h




    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 93. Data: 2011-12-05 20:07:41
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjdp7bm.qn.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-h
    o.pl...
    > On 2011-12-05, Lukasz <l...@b...net.pl> wrote:
    >>>> przy 130 spala mi 6/100, przy 180 9/100
    >>> Ta... licznik Ci aż tak zawyża czy te 180 to tylko chwilami jedziesz?
    >>> Krzysiek Kiełczewski
    >> jak nie ma ruchu to jestem w stanie wykręcić średnią bliską 160km/h
    >> (średnią!!) tak więc 180 jest w miarę realne na dłuższym odcinku
    >> (czasem ze śląska do Wrocławia udawało się dolecieć bez wciskania
    >> hamulca) dlaczego piszesz że zawyża? przy tych prędkościach zawyża o
    >> ok. 10km/h, więc więcej niż 200/h nie wyciąga bo więcej niż 210
    >> licznikowe ciężko wykręcić
    > Bo te prędkości nie pasują do tego spalania.
    > Pzdr
    > Krzysiek Kiełczewski

    hmm... to może masz benzyniaka, wcześniej miałem 2,5TDI i niewiele ponad 10
    brał przy takiej jeździe

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 94. Data: 2011-12-05 20:16:29
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2011-12-04 11:38, J.F. pisze:

    > A dalszej czesci nie doczytales, czy po prostu nie dopuszczasz mysli zeby
    > sad byl tak rozsadny, aby uznac ze sytuacja w ktorej obywatel nie ma
    > pojecia jaka jest predkosc dopuszczalna w danych warunkach jest
    > niedopuszczalna - bo zawsze mozna go zatrzymac ze za szybko jedzie.

    No właśnie wydaje mi się, że ten sąd się z choinki urwał, bo albo
    zakwestionował prawo władzy ustawodawczej do uchwalenia takich
    przepisów albo uprawnienia władzy wykonawczej, czyli policjanta,
    do ich stosowania. Co być może oznacza, że w modelu trójpodziału
    władzy na ma miejsca na uznaniowość i odwołania do mitycznego zdrowego
    rozsądku: każdy przepis ma być możliwie jednoznaczny i oczywisty,
    prawo do rozstrzygania wątpliwości mają tylko sądy.

    T.


  • 95. Data: 2011-12-05 20:27:54
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Waldek Godel waląc jednym palcem w klawisze napisał:


    > tankowania niezależnie z jaką prędkością a później zaczynają się
    > schody. Przy 120 diesel spali 4.9, przy 160 spali 7 litrów.

    Już kiedyś pisałem, dystans 700km średnia prędkośc 124km/h, średnie
    zużycie paliwa 5,9l/100km (tylko i wyłącznie autostrada)(dwa albo trzy
    krótkie postoje po drodze)


  • 96. Data: 2011-12-06 07:56:14
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-05, Lukasz <l...@b...net.pl> wrote:

    >>>>> przy 130 spala mi 6/100, przy 180 9/100
    >>>> Ta... licznik Ci aż tak zawyża czy te 180 to tylko chwilami jedziesz?
    >>>> Krzysiek Kiełczewski
    >>> jak nie ma ruchu to jestem w stanie wykręcić średnią bliską 160km/h
    >>> (średnią!!) tak więc 180 jest w miarę realne na dłuższym odcinku
    >>> (czasem ze śląska do Wrocławia udawało się dolecieć bez wciskania
    >>> hamulca) dlaczego piszesz że zawyża? przy tych prędkościach zawyża o
    >>> ok. 10km/h, więc więcej niż 200/h nie wyciąga bo więcej niż 210
    >>> licznikowe ciężko wykręcić
    >> Bo te prędkości nie pasują do tego spalania.
    >
    > hmm... to może masz benzyniaka, wcześniej miałem 2,5TDI i niewiele ponad 10
    > brał przy takiej jeździe

    Ja jeżdżę właśnie 2.5TDI i na trasie Wawa->Puck potrafi mi spalić
    średnio(!) te 9-9.5L/100km (przy średniej >90km/h) to przy 180 po prostu
    pali więcej. Powyżej tych 130-140 spalanie naprawdę ostro idzie do góry.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 97. Data: 2011-12-06 08:55:13
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-12-05 20:27, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    >> tankowania niezależnie z jaką prędkością a później zaczynają się
    >> schody. Przy 120 diesel spali 4.9, przy 160 spali 7 litrów.
    >
    > Już kiedyś pisałem, dystans 700km średnia prędkośc 124km/h, średnie
    > zużycie paliwa 5,9l/100km (tylko i wyłącznie autostrada)(dwa albo trzy
    > krótkie postoje po drodze)

    Jak Ty to robisz?
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/464191.html

    Ostatnie trzy wyniki to wyjazd do Niemiec. Trzecie tankowanie od góry to
    odcinek Gliwice - Jędrzychowice (cisnąłem mocno, bo wyjechałem za
    późno). Drugie od góry to Jędrzychowice - Wuppertal, a pierwsze to
    Wuppertal - Jędrzychowice. Jak widać średnie prędkości w trasie do
    Wuppertalu nie specjalnie różne, ale różnice w spalaniu znaczne.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 98. Data: 2011-12-06 09:58:50
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjdrf4e.rnq.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > On 2011-12-05, Lukasz <l...@b...net.pl> wrote:
    >> hmm... to może masz benzyniaka, wcześniej miałem 2,5TDI i niewiele
    >> ponad 10 brał przy takiej jeździe
    > Ja jeżdżę właśnie 2.5TDI i na trasie Wawa->Puck potrafi mi spalić
    > średnio(!) te 9-9.5L/100km (przy średniej >90km/h) to przy 180 po prostu
    > pali więcej. Powyżej tych 130-140 spalanie naprawdę ostro idzie do góry.
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    do 130 spalanie mam w okolicach 6-6,5l/100, później faktycznie szybko idzie
    w górę; na "zwykłej" trasie (bez autostrad) na odcinku 500km z prędkościami
    130-140km/h (sporadycznie 160, ogólnie mały ruch i nie jechałem jak
    kapelusznik) spalił mi 5,9/100, po mieście bierze pewnie mniej niż na
    autostradzie (pomijając ogromne korki) - w tej chwili wyjeżdżam ok. 2
    zbiorniki tygodniowo tym autem i jak średnia wychodzi ponad 8l/100km to
    znaczy że w większości jeździłem autostradami, jak wychodzi 7,5 to znaczy że
    cykl mieszany, jak poniżej to znaczy że jechałem jak kapelusznik :P


    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 99. Data: 2011-12-06 23:28:34
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Mirek Ptak waląc jednym palcem w klawisze napisał:


    > Jak Ty to robisz?

    1.9 cdti, czyli fiatowski JTD czy Multijet (nie mam pewności jak to się
    prawidłowo zwie) myślę, że należy w tym silniku upatrywać przyczyn
    takiego spalania, no bo przecież nie w klocu Vectrze :)


  • 100. Data: 2011-12-07 08:07:08
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-12-06 23:28, *Przemysław Czaja* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    >> Jak Ty to robisz?
    >
    > 1.9 cdti, czyli fiatowski JTD czy Multijet (nie mam pewności jak to się
    > prawidłowo zwie) myślę, że należy w tym silniku upatrywać przyczyn
    > takiego spalania, no bo przecież nie w klocu Vectrze :)

    Też nie miałem mało ;) - chyba w takim razie wina jest po mojej stronie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: