  • 1. Data: 2011-12-01 11:19:51
    Temat: Wypadek, proces, kolejny, itd...
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Sprawa stara, ale część powinna coś pamiętać. Pościg policji poldkiem
    za alfą, ze skutkiem śmiertelnym. Tragedia dla wszystkich "zamieszanych"
    w sprawę. I oczywiście skuteczny system który od 13 lat wyjaśnia
    i orzeka w sprawie winy i kary.
    <http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10737324
    ,Policjanci_zgineli_w_poscigu_za_alfa__Sprawca_bezka
    rny.html>

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 2. Data: 2011-12-01 11:40:49
    Temat: Re: Wypadek, proces, kolejny, itd...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kakmar,

    Thursday, December 1, 2011, 11:19:51 AM, you wrote:

> [...]
    > i orzeka w sprawie winy i kary.
    > <http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10737324
    ,Policjanci_zgineli_w_poscigu_za_alfa__Sprawca_bezka

    No to jak flame to flame. Policjanci nie dostosowali prędkość do
    warunków jazdy, możliwości pojazdu i własnych umiejętności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-12-01 11:45:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ,Policjanci_zgineli_w_poscigu_za_alfa__Sprawca_bezka
    rny.html>

    > No to jak flame to flame. Policjanci nie dostosowali prędkość do
    > warunków jazdy, możliwości pojazdu i własnych umiejętności.

    Ja bym zapytał inaczej: czy obowiązkiem uciekającego przed policją jest
    uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili krzywdy?

    Załóżmy, uciekam, biegnę, policjant dostaje zawału, a ja jestem
    oskarżony o spowodowanie śmierci??? Bo do tego się sprowadza ten proces,
    przynajmniej ja tak rozumiem.

    Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał 160.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-12-01 13:00:07
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 01.12.2011 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > przynajmniej ja tak rozumiem.
    >
    > Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał 160.

    Chodziło mi bardziej o inny aspekt tej sprawy. Jest wypadek, każdy może
    być w taki czy inny sposób, zamieszany w taką sytuację, winny albo i nie.
    Oskarżony przesiedział ponad 2 lata w areszcie. Ma już 2 wyroki,
    wieloletniego więzienia, oba uchylone bo:

    "sędzia Piotr Schab podkreślał w uzasadnieniu swojego wyroku: -
    Ta sprawa, ze względu na jej tragiczny wymiar, powinna zostać zbadana
    szczególnie wnikliwie. A nie została.
    Sędzia wskazał liczne i "rażące" uchybienia w wyroku sądu pierwszej
    instancji. - Nie mogliśmy podjąć innej decyzji - tłumaczył."

    Cytat z przedmiotowego artykułu nie napawa optymizmem. Jak mogę nie mieć
    uzasadnionych wątpliwości wobec jakości postępowania organów w mniej
    znaczących sprawach. Takich które zdarzają się znacznie częściej?
    Jak mam wierzyć w policyjne statystyki dotyczące przyczyn wypadków, na
    podstawie których podejmowane są działania mające poprawić bezpieczeństwo
    na drogach.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 5. Data: 2011-12-01 14:24:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-01 13:00, kakmar pisze:

> [...]
    > Jak mam wierzyć w policyjne statystyki dotyczące przyczyn wypadków, na
    > podstawie których podejmowane są działania mające poprawić bezpieczeństwo

    Na wszystkie pytanie odpowie Ci Artur M.

    A.

  • 6. Data: 2011-12-01 14:55:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-12-2011 11:45, Liwiusz pisze:
    > Ja bym zapytał inaczej: czy obowiązkiem uciekającego przed policją jest
    > uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili krzywdy?

    Swoją drogą, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier
    (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

    --
    Paweł

  • 7. Data: 2011-12-01 15:14:11
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Ja bym zapytał inaczej: czy obowiązkiem uciekającego przed policją
    > jest uciekanie w taki sposób, aby policjanci _sami_sobie_ nie zrobili

    No ba! Obowiazkiem sciganego jest uciekac w taki sposob, zeby policja
    mogla go szybko i bezpiecznie zatrzymac!

    > Ale szacun dla policji za gonienie poldkiem samochodu, który uciekał
    > 160.

    Bo przeciez Polacy to mistrzowie kierownicy, a w mundurze to juz w
    ogole. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 8. Data: 2011-12-01 15:15:45
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    DoQ wrote:

    > Swoją drogą, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał
    > uciekinier (np. jego ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

    Dopierto WTEDY podrozeje OC... ;/

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 9. Data: 2011-12-01 15:17:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-12-2011 15:15, Rafał Grzelak pisze:
    > Dopierto WTEDY podrozeje OC... ;/

    Nie sądzę. Wypadki wynikające z pościgu za uciekinierem to u nas
    (jeszcze) rzadkość.

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2011-12-01 15:30:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-01 14:55, DoQ pisze:

    > Swoją drogą, jakby za naprawę policyjnego sprzętu odpowiadał uciekinier (np. jego
    ubezpieczenie) byłoby to całkiem niegłupie.

    P: Dokumenciki proszę. Będzie 500zł i 6pkt przejazd na czerwonym.
    K: Ale panie władzo, było zielone!
    P: Pan przyjmuje, czy kolega ma przywalić radiowozem w drzewo?