eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradar › Re: Długo oczekiwany fotoradar
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
    sk.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Staniak <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Date: Thu, 13 Dec 2012 20:03:02 +0000 (UTC)
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 26
    Message-ID: <kadc9m$tm0$1@mx1.internetia.pl>
    References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl> <k9aiud$juq$3@dont-email.me>
    <k9akat$cnt$1@node2.news.atman.pl> <k9aoou$l9q$1@dont-email.me>
    <50b923c9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl> <k9b9fu$8kr$2@dont-email.me>
    <50b94434$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <k9cjci$s4k$1@node1.news.atman.pl>
    <50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
    <k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
    <k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
    <50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
    <50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
    <k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
    <k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
    <k9pd67$l4r$1@node1.news.atman.pl> <ka6t0c$cq8$1@mx1.internetia.pl>
    <ka7q52$1j6$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-212-115.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1355428982 30400 178.36.212.115 (13 Dec 2012 20:03:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Dec 2012 20:03:02 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2475981 pl.pregierz:2046939
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

    >>> Dlatego, że jeden z nich powoduje, że emitują znacząco mniej CO2 na
    >>> paxa, a drugi jest z grubsza bez znaczenia?
    >>
    >> Obydwa mają znaczenie.
    >
    > Nie mają. Jak porównujesz autobus i tramwaj, to pod względem CO2 wyjdzie
    > ci podobnie i nie ma znaczenia czy na prad czy na ropę. Do ruszenia tej
    > samej masy potrzebujesz tyle samo energii. I w autobusie i tramwaju
    > pochodzi ona z paliw kopalnych

    Sorki, ale to jest założenie arbitralne i w oczywisty sposób błędne.
    Nawet w Polsce, która węglem stoi i w dupie ma odnawialne źródła energii,
    blisko 10% energii elektrycznej z nich pochodzi (głównie zresztą ze
    spalania drewna, bo po co inwestować pieniądze, jak można wycinać
    lasy). Wyliczasz skrupulatnie koszty przesyłu elektryczności, ale
    jakoś pomijasz transport ropy i paliw -- najwyraźniej w twoim Matriksie
    przemieszczają się po świecie automagicznie i bez kosztów. Liczysz
    opory toczenia tramwaju w porównaniu z autobusem, ale trolejbusów
    już pod uwagę nie bierzesz. Niewiele warte te twoje "wyliczenia",
    jakoś nie czuję się przekonany.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: