-
Data: 2012-12-10 12:02:57
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 9 Dec 2012, J.F. wrote:
> Dnia Sat, 8 Dec 2012 23:37:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
>> Siódma potęga to skrajność, podobnie jak trzecia.
>> Opisy są ogólnikowe, w rodzaju "zależy od nawierzchni".
>> Przekopywałem kiedyś urzędowe dokumenty, były tam przyjmowane
>> wersje optymistyczne ale nie skrajnie - 4 potęga.
>
> Mnie to wyglada raczej tak, ze przekroczona jest wytrzymalosc materialow.
> 40t nominalne, 36t wytrzymuje, 44t juz nie, ale to nigdy nie jest tak
> dokladnie, wiec modeluja wysokimi potegami.
Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
10, 1 (tu na pewno :))
Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ, a może braknąć
rowerów świata (aby coś zaobserwować).
Kwestia ustalenia progu który określimy jako "wytrzymałość" jest
umowna, do momentu w którym określamy że w rachubę wchodzi jedno
zdarzenie dające "prawie pewność" zniszczenia.
A tak się prawie na pewno nie określa "wytrzymałości drogi".
> A wniosek z tej wysokiej potegi - gdyby tak robic drogi na 50t a nie 40, to
> by byly tylko nieznacznie drozsze, a wielokrotnie trwalsze :-P
Dla "wersji urzędowej" tylko 2,5 raza, efekt dramatycznie rośnie
dopiero wraz z podstawą, dla 60t przy 4. potędze wychodziłoby
już (lub dopiero) 5x :)
(i odpowiednio niecałe 4x dla 50t i ponad 11x dla 60t przy 6. potędze).
> Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
> gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje
Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.
>> Ale miliony na to wydane "dolicza się" do kosztów eksploatacji
>> tramwaju, a przy autobusie (się) udaje że takich (kosztów) nie ma.
>> Inna sprawa, że autobusy i ciężarówki są w ten deseń dofinansowywane
>> ruchem osobowym, który w zamian zapewnia korki :)
>
> Teraz wydzielaja buspasy, to bedzie mozna zobaczyc :-P
Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
W tym cały problem.
To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
A "remont torowiska" jest osobno. Albo razem z "innymi kosztami
utrzymania tramwajów". No i tramwaje kosztują miliony :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.12 12:17 J.F
- 10.12.12 12:56 Gotfryd Smolik news
- 11.12.12 10:05 Grzegorz Staniak
- 11.12.12 18:22 Shrek
- 13.12.12 21:03 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 21:12 Tom N
- 13.12.12 21:59 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 22:11 Tom N
- 13.12.12 22:39 Shrek
- 13.12.12 23:02 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.12 23:32 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 23:50 RoMan Mandziejewicz
- 14.12.12 00:16 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:17 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=