eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradarRe: Długo oczekiwany fotoradar
  • Data: 2012-12-10 12:02:57
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 9 Dec 2012, J.F. wrote:

    > Dnia Sat, 8 Dec 2012 23:37:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >> Siódma potęga to skrajność, podobnie jak trzecia.
    >> Opisy są ogólnikowe, w rodzaju "zależy od nawierzchni".
    >> Przekopywałem kiedyś urzędowe dokumenty, były tam przyjmowane
    >> wersje optymistyczne ale nie skrajnie - 4 potęga.
    >
    > Mnie to wyglada raczej tak, ze przekroczona jest wytrzymalosc materialow.
    > 40t nominalne, 36t wytrzymuje, 44t juz nie, ale to nigdy nie jest tak
    > dokladnie, wiec modeluja wysokimi potegami.

    Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
    Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
    skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
    liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
    10, 1 (tu na pewno :))
    Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
    tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ, a może braknąć
    rowerów świata (aby coś zaobserwować).
    Kwestia ustalenia progu który określimy jako "wytrzymałość" jest
    umowna, do momentu w którym określamy że w rachubę wchodzi jedno
    zdarzenie dające "prawie pewność" zniszczenia.
    A tak się prawie na pewno nie określa "wytrzymałości drogi".

    > A wniosek z tej wysokiej potegi - gdyby tak robic drogi na 50t a nie 40, to
    > by byly tylko nieznacznie drozsze, a wielokrotnie trwalsze :-P

    Dla "wersji urzędowej" tylko 2,5 raza, efekt dramatycznie rośnie
    dopiero wraz z podstawą, dla 60t przy 4. potędze wychodziłoby
    już (lub dopiero) 5x :)
    (i odpowiednio niecałe 4x dla 50t i ponad 11x dla 60t przy 6. potędze).

    > Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
    > gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje

    Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
    a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.

    >> Ale miliony na to wydane "dolicza się" do kosztów eksploatacji
    >> tramwaju, a przy autobusie (się) udaje że takich (kosztów) nie ma.
    >> Inna sprawa, że autobusy i ciężarówki są w ten deseń dofinansowywane
    >> ruchem osobowym, który w zamian zapewnia korki :)
    >
    > Teraz wydzielaja buspasy, to bedzie mozna zobaczyc :-P

    Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
    W tym cały problem.
    To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
    A "remont torowiska" jest osobno. Albo razem z "innymi kosztami
    utrzymania tramwajów". No i tramwaje kosztują miliony :>

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: