  • Data: 2013-02-12 14:37:35
    Temat: Re: Dławiki Ferryster
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Tuesday, February 12, 2013, 2:25:13 PM, you wrote:

    > Przy moim pierwszym podejściu do EMC (2004) uważałem, że dławik, który ma
    > tłumić 150kHz powinien też tłumić duże MHz.
    > Dlatego do zaprojektowanego wtedy urządzenia zamawiamy u Ferystera dławik
    > (zwykły na toroidzie) według mojego projektu. Przy tych samych gabarytach ma
    > znacznie mniejszy prąd od ich standardowej oferty dławików za to znacznie
    > większe f rezonansu własnego.
    > Teraz wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stosuję osobne elementy do
    > tłumienia zakłóceń w okolicy 150kHz i osobne dla MHz-ów.

    Oczywiście, że najlepszym rozwiązaniem jest wielostopniowy filtr,
    dobrany dokładnie do urządzenia. Jednak z dwojga złego, jesli chodzi o
    wyższe częstotliwości, to trzeba wybrać dławik o mniejszych
    pojemnościach.

    Dla mnie porządny dławik dla przetwornicy o niepomijalnej ;) mocy, to
    dławik trójstopniowy - dwa stopnie z dwoma różnymi dlawikami
    skompensowanymi i jeden stopień z dławikami walcowymi o minimalnej
    pojemnosci. Do tego oczywiście kondensatory X i Y. A jak to za mało, to
    wchodzimy w koraliki ferrytowe i kondensatory przepustowe oraz
    metalową obudowę. Nic nie ma prawa wyleźć :)

    --
    Best regards,
    RoMan