  • 1. Data: 2013-02-12 01:08:57
    Temat: Dławiki Ferryster
    Od: Mario <m...@...pl>

    Potrzebuję wbudować filtr z dławikiem skompensowanym. Zainteresował mnie
    typ DES16. Tylko ze nie ma podanych zbyt wielu parametrów tylko
    orientacyjnie zakres pracy prąd i indukcyjność. Jak się mają ich
    parametry do na przykład:
    http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82731t.pdf

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2013-02-12 10:07:55
    Temat: Re: Dławiki Ferryster
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, February 12, 2013, 1:08:57 AM, you wrote:

> [...]
    > typ DES16. Tylko ze nie ma podanych zbyt wielu parametrów tylko
    > orientacyjnie zakres pracy prąd i indukcyjność. Jak się mają ich

    Feryster to malutka firma, Epcos to korporacja. Charakterystyki
    impedancji w przygotowaniu. PDFy do dławików skompensowanych serii DUS
    są w TME:
    http://www.tme.eu/pl/Document/e6354e251e17bda47a8f71
    4e96e316b6/dus-9,8.pdf
    http://www.tme.eu/pl/Document/1b2e15de21e6b28ed4e866
    d6b8a4e5ac/dus-10,5.pdf
    http://www.tme.eu/pl/Document/ed09958d337f610a50241a
    4e9b5ea43c/dus-16.pdf
    Reszta w przygotowaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-02-12 11:24:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Feryster to malutka firma, Epcos to korporacja. Charakterystyki
    > impedancji w przygotowaniu. PDFy do dławików skompensowanych serii DUS
> [...]

    Dzięki za te linki. Robię układ który ma niedługo być badany na emc no i
    wolałbym mieć pewność, że sobie poradzi z testami, zwłaszcza 61000-4-6.
    Ferryster podaje że mogą tłumić w zakresie do 500kHz. Przy dławiku rzędu
    2,2 mH spodziewał bym się znacznie więcej. DLatego dąłem przykład Epcosa.

    Ceny Ferrystera bardzo zachęcające.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-02-12 11:49:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, February 12, 2013, 11:24:19 AM, you wrote:

> [...]
    > Dzięki za te linki. Robię układ który ma niedługo być badany na emc no i
    > wolałbym mieć pewność, że sobie poradzi z testami, zwłaszcza 61000-4-6.

    Dławik powinno się dopierać do w zależności od wyniku testu a nie z
    sufitu...

    > Ferryster podaje że mogą tłumić w zakresie do 500kHz. Przy dławiku rzędu
    > 2,2 mH spodziewał bym się znacznie więcej.

    Ale czego więcej byś się spodziewał? Jeslipotrzebujesz dobrego
    tłumiena dla wyższych częstotliwości - użyj dławika nawijanego
    jednowarstwowo na rdzeniu toroidalnym a nie dławik na kształtce. Ale
    to naprawdę trzeba najpierw sprawdzić, czego potrzebujesz.

    > DLatego dąłem przykład Epcosa.
    > Ceny Ferrystera bardzo zachęcające.

    Ano właśnie :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-02-12 12:30:12
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    4e9b5ea43c/dus-16.pdf

    > Dławik powinno się dopierać do w zależności od wyniku testu a nie z

    Ale muszę przyjść z gotowym urządzeniem. Pewnie że jak nie będzie
    dobrze to spróbuję inne ale od czegoś trzeba zacząć. No i trochę szkoda
    wydawać grube pieniądze na kolejne pomiary elementów zamiast wybrać na
    początek takie które mają wysokie tłumienie w interesującym zakresie. Z
    moich doświadczeń wynika ze mogą być problemy na przewodzonych w
    zakresie kilkudziesieciu mega. Nie chciałbym dawać filtra który kończy
    się na setkach kiloherców.

> [...]
    > jednowarstwowo na rdzeniu toroidalnym a nie dławik na kształtce. Ale
    > to naprawdę trzeba najpierw sprawdzić, czego potrzebujesz.

    No ale ten Epcos też ma konstrukcję na kształtce, o ile dobrze rozumiem
    "Closed E ferrite core"

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-02-12 13:20:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, February 12, 2013, 12:30:12 PM, you wrote:

    [...]

    > No ale ten Epcos też ma konstrukcję na kształtce, o ile dobrze rozumiem
    > "Closed E ferrite core"

    No i dlatego własnie mają spadek impedancji powyżej 300kHz. A wykres
    kończy się na 10MHz, bo dalej nie ma się czym chwalić. Juz przy 10MHz
    najlepszy z nich ma ledwie 2komy.

    Na wysokie częstotliwości tylko dławiki nawijane w jednej warstwie, z
    minimalną pojemnością pasożytniczą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-02-12 14:08:58
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > najlepszy z nich ma ledwie 2komy.
    >
    > Na wysokie częstotliwości tylko dławiki nawijane w jednej warstwie, z

    No to jeszcze podaj jaka różnica między wspomnianymi przeze mnie DES a
    podanymi przez ciebie DUS. Różnica praktyczna, bo to, że inny rodzaj
    rdzenia to zauważyłem :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-02-12 14:14:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, February 12, 2013, 2:08:58 PM, you wrote:

    > No to jeszcze podaj jaka różnica między wspomnianymi przeze mnie DES a
    > podanymi przez ciebie DUS. Różnica praktyczna, bo to, że inny rodzaj
    > rdzenia to zauważyłem :)

    DUS są tańsze i mają większe rozproszenie, co niekoniecznie (według
    Wurtha) jest wadą. A do tłumienia zakłóceń w wyższych pasmach szukaj DTS.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-02-12 14:25:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doświadczeń wynika ze mogą być problemy na przewodzonych w zakresie
    > kilkudziesieciu mega. Nie chciałbym dawać filtra który kończy się na

    Przy moim pierwszym podejściu do EMC (2004) uważałem, że dławik, który ma
    tłumić 150kHz powinien też tłumić duże MHz.
    Dlatego do zaprojektowanego wtedy urządzenia zamawiamy u Ferystera dławik
    (zwykły na toroidzie) według mojego projektu. Przy tych samych gabarytach ma
    znacznie mniejszy prąd od ich standardowej oferty dławików za to znacznie
    większe f rezonansu własnego.
    Teraz wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stosuję osobne elementy do
    tłumienia zakłóceń w okolicy 150kHz i osobne dla MHz-ów.
    P.G.

  • 10. Data: 2013-02-12 14:36:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    > DUS są tańsze i mają większe rozproszenie, co niekoniecznie (według
    > Wurtha) jest wadą. A do tłumienia zakłóceń w wyższych pasmach szukaj DTS.

    Dzięki.

    --
    pozdrawiam
    MD