eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne?Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Date: Sun, 1 Apr 2018 17:01:26 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 58
    Message-ID: <p9qs87$cr1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    <p9ot4a$hsf$1@node1.news.atman.pl>
    <1309fla89flww.1eeqyvy0opfp9$.dlg@40tude.net>
    <p9qosl$9lk$1@node2.news.atman.pl>
    <1it67d6l7csmy$.1j14zjcsdhidp$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1522594887 13153 89.69.207.111 (1 Apr 2018 15:01:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2018 15:01:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <1it67d6l7csmy$.1j14zjcsdhidp$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627956
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-01 o 16:26, J.F. pisze:


    >> Chciałbym zauważyć, że autonomiczne pojazdy Google wygenerowały już 2
    >> trupy. Pierwszy z nich właśnie wpakował się w kurs kolizyjny z
    >> ciężarówką
    >
    > Nie piszesz o Tesli ?

    A sorki. Faktycznie. Ale to też jest ziarenkiem do tego chleba.

    Pierwszy wypadek Googlo-auta w 2016r nie był śmiertelny, ale zawiniony
    przez to auto.

    >> a drugi nie potrafił zmienić praw fizyki w chwili gdy pod
    >> koła wtargnął pieszy.
    >
    > A to z kolei Uber

    Tak.

    >> A ponieważ zawsze musi być winny to prowadzi się
    >> dochodzenie. Z kolei wynik tego dochodzenia jest zależny od:
    >> a) Co powie kierowca. Najlepiej by niczego nie mówił przed konsultacją z
    >> prawnikiem.
    >> b) W jakim nastroju będzie sędzia.
    >
    > To jest USA. nastroj przysieglych sie liczy, a mozliwe, ze sprawe
    > zalatwia bez sadu.

    Ok, ale chciałbym przypomnieć iż trwają prace legislacyjne by niebawem
    było można było testować takie auta w PL. A W PL obowiązuje prawo i sądy
    to działające.

    Jak na mój gust, w autonomicznych autach w wersji PL, najbardziej
    rozwiniętym komputerem pokładowym powinien być komputer prawniczy. Po
    kolizji musi rzucać paragrafami na "przeciwników" zdarzenia oraz
    powoływać się na znajomości w prokuraturze by ich ostatecznie dobić :-D

    >
    > Wypadkowosc w USA podobna do naszej. To im takie autonomiczne moga
    > podniesc bezpieczenstwo.

    Co nie oznacza, że autonomiczne pojazdy będą w 100% bezpieczne. Obawiam
    się, że niewiele się zmieni. Nie sądzę by na chwilę obecną takie auta
    potrafiły zrobić to, co człowiek za kierownicą potrafi: np. widząc
    dziecko z piłką na chodniku przewidujemy, że zaraz może powstać z tego
    jatka więc z wyprzedzeniem reagujemy zanim powstanie zagrożenie. Nie
    sądzę by autonomiczne pojazdy odróżniały dziecko z piłką od dorosłego z
    piłką. Oczywiście, to jakiś przykład na gorąco wymyślony bo sytuacji
    podobnych można wyobrazić sobie mnóstwo. Zresztą dowodem moich słów jest
    wspomniany Uber w USA. Znikną jedne zagrożenia a powstaną na ich miejsce
    nowe. Jaki bilans tego będzie - nie wiem, ale optymistą specjalnym nie
    jestem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: