  • Data: 2018-03-31 11:50:58
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-31 o 00:39, Tomasz Pyra pisze:

    > O fajne.
    > Ciekawe dlaczego nie zdobywa popularności?

    Gwoli ścisłości, większość ruchu kolejowego odbywa się automatycznie. Za
    ruch pociągów na stacji odpowiedzialny jest Dyżurny Ruchu. Przyjmuje on
    pociągi nadjeżdżające z sąsiednich stacji i znajduje im trasy przejazdu.
    Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są
    prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy
    uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im
    trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między
    kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Maszynista nie podejmuje
    autentycznych decyzji o ruchu pociągu a tylko realizuje to, co mu system
    przekazał, o czym zdecydował system automatycznie lub Dyżurny Ruchu. Jak
    przejedzie czerwone to system może zatrzymać pociąg. Normalne wszystkie
    semafory mają czerwone. Jak zostaje wskazana trasa to system
    zależnościowy sprawdza czy można nią przeprowadzić pociąg. Jak można to
    przełącza wszystkie zwrotnice tak by zapewnić przejazd i przełącza
    semafory na zielone. I oczywiście dba by inne pociągi na tę trasę już
    nie wjechały lub na jej odcinki biorąc pod uwagę prędkości itp itd.

    > I ja nie mówię żeby nie dążyć do wprowadzenia samochodów autnomicznych, ale
    > tak wydaje mi się że sensowniej będzie pojazdy autnomiczne upowszechniać po
    > tym jak powszechny będzie autonomiczny ruch kolejowy i lotniczy.

    Na co konkretnie czekać ?

    > Tam na prostszym poletku zresztą będzie można zbudować podwaliny pod
    > rozwiązania i techniczne i te prawno-moralne.

    Przecież to zupełnie inny ruch.