eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • Data: 2019-02-26 18:28:14
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-26 o 16:33, WS pisze:> On Tuesday, February 26, 2019 at
    3:52:43 PM UTC+1, Poldek wrote:
> [...]
    wydechowy (katalizator, tlumik).

    wyzszy. (skala w dB jest logarytmiczna!), bo inaczej sie nie da :(

    https://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-naukowe/
    send/338-artykuly-na-plycie-cd-2/9296-gil-ignaciuk-p
    ieniak-analiza-wymagan

    > zalezy jaka pojemnosc, ale to kible (znaczy skutery) ;)

    Maxiskutery mogą, więc da się.
    Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    > ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?

    Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php
    "These companies are members of the Specialty Equipment Market
    Association (SEMA). Representing dealers and installers, they have
    lobbied against proposed noise-pollution ordinances in communities
    across America. SEMA created the 'Congressional Automotive Performance
    and Motorsports Caucus' enlisting members of congress to support their
    agenda. They also enlist automotive enthusiast clubs to lobby on their
    behalf on political issues."

    > Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
    pogorszyl osiagi.

    Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    katalizatorami.

    > Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    > wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html

    > § 9.
    > 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli,
    których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1,
    należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej)
    oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).

    > Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie
    przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
    6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm
    jest faktycznie b.cichy...

    Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
    i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
    realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
    dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
    to bez obciążenia!