eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • Data: 2019-02-26 18:52:01
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, February 26, 2019 at 6:28:04 PM UTC+1, Poldek wrote:
    > Maxiskutery mogą, więc da się.

    sa bardziej zabudowane i mniej wysilone silniki, u nas jednak najbardziej wyja
    sportowe motocykle


    > Są też potężne młotory, a ciche np. Goldwing z fabrycznymi wydechami.

    toz to juz polowa samochodu ;)

    > > ta... ciekawe skad info o tym lobbingu?
    >
    > Np. stąd http://www.noiseoff.org/exhaust.php

    Chciec to moga, ale czy cos uzyskali?
    Wsroz znajomych wiekszosc jednak uzywa seryjnych wydechow.

    > > Po prostu sie nie da/ albo beda slabe, juz montaz katalizatorow
    > pogorszyl osiagi.

    > Biedaki musieliby pchać pod górkę. To zupełnie jak samochody z
    > katalizatorami.

    w moto (zwlaszcza sportowych, jak i samochodach) licza sie jednak osiagi, kiedys
    widzialem (nie pamietam juz szczegulow), ze kupujacym konkretny model polecano
    starsze wersje, sprzed zmian, bo mialy moniejsze silniki, ograniczenie emisji i
    halasu jednak "psuje" silnik :(
    Czasem (razej rzadzie ...) te akcesoryjne tlumiki montuje sie jednak w ramach
    tuningu silnika, a nie po to, zeby wylo

    Problem w ty, ze sportowe moto sa stosunkowo tanie i jest tego pelno, a np. sportowe
    samochody typu Subaru WRC sa znacznie mniej osiagalne (a wyja podobnie)


    >
    > > Dodatkowo zobacz jak sie mierzy ten halas
    > > wg https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2003-227-2250,1706660
    8.html
    > >
    > > § 9.
    > > 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    > krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    > odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli,
    > których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5.000 min-1,
    > należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej)
    > oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po
    > szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
    > >
    > > Czyli wezmy moj, moc maks. przy 12000 rpm, czyli halas mierzy sie
    > przy 6000, a czerwone pole zaczyna sie przy 140000rpm, pomiedzy halasem
    > 6 a 14krpm jest "malutka" roznica. przy emeryckiej jezdzie tak 2-3krpm
    > jest faktycznie b.cichy...
    > >
    >
    > Właśnie ładnie opisałeś, jak młotor który formalnie spełnia normę (która
    > i tak ma bardzo wysoko postawioną poprzeczkę dopuszczalnego hałasu) w
    > realu robi hałas wielokrotnie większy, niż dopuszcza norma, ryczy wyje
    > dudni w promieniu wielu kilometrów wnerwiając tysiące ludzi i nawet nie
    > można mu zabrać dowodu, bo pomiar przeprowadzany jest przy połowie rpm i
    > to bez obciążenia!

    Takie przepisy, dla samochodow tez nie mierzy sie dla maks. obrotow. Zreszta
    odkrecanie na luzie na pelne obroty ( w celu pomiaru u diagnosty/na drodze) jest
    prosta droga do zniszczenia silnika... Wartosci w tych tabelkach nie oznaczaja maks.
    halasu generowanego przez pojazd silnikowy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: