eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 21. Data: 2009-03-01 23:26:18
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 01 Mar 2009 23:54:55 +0100, K.M.C. <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
    wrote:

    [...]
    > pytanie jakie ma to rzeczywiste obroty przy maks obciazeniu :-) prosti
    > liczac przy tym pradzie maksymalna moc niech bedzie 100W przy pradzie
    > ponad 6A, slimak jak musialby tam byc zastosowany daje nam kilkanascie
    > obrotow na minute, zeby stworzyc taki moment - to wszystko IMO

    Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą momentu
    bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go w
    wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
    "momenty" to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że ma się tam
    silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
    elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)


    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik


  • 22. Data: 2009-03-02 00:27:08
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Leszek Karlik pisze:
    >
    >
    > Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą momentu
    > bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go w
    > wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
    > "momenty"

    ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?


    >to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że m>a się tam
    > silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
    > elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)
    >

    zdaje sobie sprawe, ze cos kosztem czegos, ale ta Makita z linka wazy
    cale 3.4 kg razem z aku, wiec skad ta masa. Pneumat ktorego uzywam - od
    ciezarowcow- ledwo podnosze jedna reka :-) tam jestem w stanie uwierzyc
    w mase elementu wirujacego.
    Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
    prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
    kompresor byla nie potrzebna :-)

    pozdr
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com


  • 23. Data: 2009-03-02 06:43:42
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>


    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
    news:gof94u$kt$1@inews.gazeta.pl...
    > Leszek Karlik pisze:
    >>
    >>
    >> Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą
    >> momentu
    >> bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko magazynują go
    >> w
    >> wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją z nasadką, stąd te
    >> "momenty"
    >
    > ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?
    >
    >
    >>to takie trochę teoretyzowanie, to nie jest tak że m>a się tam
    >> silnik o taki momencie, i jak się usiłuje przyłożyć ten moment do czegoś
    >> elastycznego to już nie jest tak fajnie. :-)
    >>
    >
    > zdaje sobie sprawe, ze cos kosztem czegos, ale ta Makita z linka wazy cale
    > 3.4 kg razem z aku, wiec skad ta masa. Pneumat ktorego uzywam - od
    > ciezarowcow- ledwo podnosze jedna reka :-) tam jestem w stanie uwierzyc w
    > mase elementu wirujacego.
    > Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
    > prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
    > kompresor byla nie potrzebna :-)
    .com



    Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
    odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D



    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl



  • 24. Data: 2009-03-02 08:18:35
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: ARW <bigwitek@poczta_kropka_onet.pl>

    Karambol pisze:

    >
    > Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
    > odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D
    >

    Jak masz oponiarnie w pobliżu, to zaprowadź sprzęta i Ci odkręcą za grosze.

    --
    Arek


  • 25. Data: 2009-03-02 10:23:15
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Karambol pisze:
    >
    >
    >
    > Panowie:) zapraszam do mnie, wezcie te elektryczne i te pnematyczne i
    > odkrecajcie mi to - byle by skutek byl:D
    >
    i to jest najlepsza puenta tego wywodu :D

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com


  • 26. Data: 2009-03-02 12:37:57
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 02 Mar 2009 01:27:08 +0100, K.M.C. <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>
    wrote:

    [...]
    >> Kilkanaście obrotów _czego_? Klucze udarowe przecież nie przenoszą
    >> momentu bezpośrednio z silnika pneumatycznego/elektrycznego, tylko
    >> magazynują go w wirującej masie i potem w jednym momencie sprzęgają ją
    >> z nasadką, stąd te "momenty"
    > ok ale skad wziac te mase przy takim pierdzipedzie co wazy kilkaset deko?

    Moment obrotowy to energia (tylko nie podaje się go w dżulach), więc jak
    brakuje
    nam masy to zawsze można dowalić prędkości. :-) Podejrzewam że po prostu w
    takim
    elektrycznym ta masa jest rozkręcana do dużej prędkości zanim ją sprzęgnie.

    [...]
    > Tym nie mniej, zaprosze panow z IC - bo na pewno maja to w ofercie - na
    > prezentacje tego elektrycznego cudu, moze sie okaze, ze inwestycja w
    > kompresor byla nie potrzebna :-)

    E, kompresor w warsztacie zawsze się przyda. :-) W sumie to z tego wynika
    popularność narzędzi pneumatycznych, bo przecież silniki elektryczne są
    dużo
    bardziej wydajne. Ale jak się już ma porządny kompresor to czemu nie
    skorzystać.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik


  • 27. Data: 2009-03-02 16:16:12
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 1 Mar, 20:04, Kuczu <p...@j...pl> wrote:
    > Karambol pisze:
    >
    > > Najwazniejsze zeby swoje zdjac jak nalezy. Wyglada nato, ze sam nie dam
    > > rady - trzeba miec jakis specjalny klucz do zablokowania kola zamachowego i
    > > pomocnikow do trzymania motocykla bo sruba trzyma z momentem 150Nm;/
    >
    > Nie histeryzuj tylko zorganizuj sobie na piec minut porzadny klucz
    > pneumatyczny i kompresor.
    >

    Nie histeryzuj... KTM to taki "wynalazek" , który nie potrzebuje
    kluczy pneumatycznych. Bo ma blokade wału.
    Tam z przodu karteru jest taka subka z podkladka . Trzeba wykrecic ,
    zdjac podkladke i dokrecic ponownie. Tak aby trafic w wyciecie na
    przeciwwadze. Latwo to zrobic , dokrecajac do pierwszego oporu te
    srube. A potem obracac walem az "zaskoczy" i dokrecic do konca.
    ---
    Big


  • 28. Data: 2009-03-02 16:46:27
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>


    Nie histeryzuj... KTM to taki "wynalazek" , który nie potrzebuje
    kluczy pneumatycznych. Bo ma blokade wału.
    Tam z przodu karteru jest taka subka z podkladka . Trzeba wykrecic ,
    zdjac podkladke i dokrecic ponownie. Tak aby trafic w wyciecie na
    przeciwwadze. Latwo to zrobic , dokrecajac do pierwszego oporu te
    srube. A potem obracac walem az "zaskoczy" i dokrecic do konca.
    ----------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------
    ----------------------------------

    Myslalem o blokadzie walu juz wczesniej ale nie zrobilem tego.
    W servisowkach, ktore mam nie ma slowa o blokowaniu walu podczas odkrencania
    kola magnesowaego.
    Mam tych servisowej kilka, i w kazdej pisza to samo -klucz blokujacy kolo
    zamachowe a nie blokada walu.
    No i oczywiscie sa zdjecia na ktorych cala ta operacja wyglada dziecinnie
    prosto.

    Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
    podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
    walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl







  • 29. Data: 2009-03-02 17:15:29
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-02 17:46:27 +0100, "Karambol" <m...@w...pl> said:

    > Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
    > podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
    > walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....

    Możliwe, że moment za duży jak na blokadę, która jest na śrubie M8 i
    nie wchodzi głęboko (na grubość podkładki). Zresztą na ile pamiętam z
    serwisówki, ta blokada służy do zdejmowania rozrządu.
    Tak się jeszcze zastanawiam - a nie możesz po prostu wrzucić na bieg,
    skoro silnik masz w ramie? W serwisówkach pierwszą rzeczą którą robią,
    jest wyjęcie silnika na stół, więc i szpecjalny przyrząd jest
    niezbędny. Czy coś w ten sposób można spierdzielić?


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 30. Data: 2009-03-02 17:24:47
    Temat: Re: Dlaczego moj LC4 nie mial iskry - Odp.
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>


    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:goh47h$k76$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-03-02 17:46:27 +0100, "Karambol" <m...@w...pl> said:
    >
    >> Wiec nie wiem czy blkowanie walu jest dobrym rozwiazaniem - chyba nie
    >> podawali by innego, bardziej skomplikowanego sposobu jesli prosta blkoada
    >> walu bylaby skuteczna?? Nie wiem czemu tak jest....
    >
    > Możliwe, że moment za duży jak na blokadę, która jest na śrubie M8 i nie
    > wchodzi głęboko (na grubość podkładki). Zresztą na ile pamiętam z
    > serwisówki, ta blokada służy do zdejmowania rozrządu.
    > Tak się jeszcze zastanawiam - a nie możesz po prostu wrzucić na bieg,
    > skoro silnik masz w ramie? W serwisówkach pierwszą rzeczą którą robią,
    > jest wyjęcie silnika na stół, więc i szpecjalny przyrząd jest niezbędny.
    > Czy coś w ten sposób można spierdzielić?

    Wrzucenie biegu i zablkowanie kola hamucem nic nie daje, tam jest takie
    przelozenie, ze krecisz i kolem na biegu i calym motocyklem.
    Juz tego probowalem.

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: