eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Sun, 26 May 2024 21:11:38 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <v1cer2$s52$8$Shrek@news.chmurka.net> <v1cgvr$36c$2$Cav@news.chmurka.net>
    <v1dqjr$812$2$Shrek@news.chmurka.net> <v1f19g$eg8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <v2qdn2$r0t$7$Shrek@news.chmurka.net> <v2s3bi$a6g$1$Cav@news.chmurka.net>

    W dniu 25.05.2024 o 09:18, Cavallino pisze:

    > Kupujący ma kupić takie auto jakie potrzebuje, a nie sugerować się
    > milionami much.

    No i ma - spalinkę. Ty masz problem że większości spalinki odpowiadaja
    nie ja. Uprzedzając pytanie - mnie zupełnie nie przeszkadza że tobie
    odpowiada elektryk:P

    > Wystarczająco.
    > W najgorszym razie będzie kilka minut dłużej.

    Kilkanaście...

    > Takiego nie, ma już kilka lat i wtedy nie było ładowania 800V.

    Czyli to nie problem, bo wystarczy... ale jednak nie wystarczy...

    > Najczęściej wcale nie ładuję, bo zwykle dojeżdżam do celu bez ładowania.
    > Zasięg ma dość duży, dobrany do potrzeb.

    Konkretnie 320km?

    > Nie - zdecydowana większość ładowarek DC to właśnie takie.

    A zdecydowana większość ładowarek to AC:P

    > I TYLKO takie uwzględnia się przy planowaniu podróży, najlepiej takie na
    > hubach po kilka sztuk dla pewności.

    No widzisz - a ja nic nie muszę planować i tak jest szybciej i jeszcze w
    sumie porównywalnie jak ie taniej niż w ładowarce DC (a mam silnik 2,5
    który raczej do oszczędnych nie należy). Gdzie tu przewaga elektryka?

    > Tak, raz na rok, przy trasie do Chorwacji, w innych przypadkach nie mam
    > potrzeb uzupełniania pełnego zasięgu.

    Cieszę się twoim szczęściem. A ja mam inne potrzeby więc dalczego mnie
    nazywasz hejterem tylko dlatego, że do moich (tak jak znakomitej
    większości mieszkańców miast) elektyki się po prosu nie sprawdzają bo
    nie ma możliwości ich szybkiego, taniego i wygodnego naładowania?

    > To ma być jakiś zarzut, że raz na rok kosztuje mnie tyle co benzyna
    > ZAWSZE? ;-)
    >
    > Bo jak dla mnie to duży plus.

    Niektórzy mieszkają w miastach:P

    --