eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-09 22:53:00
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nie miałem o tym pojęcia. Biedny mój telefon bo mu wifi wyłączam
    > i musi łapać połączenie z oddaloną stacją. To i emituje silniejszy
    > sygnał - biedna moja głowa.

    Tak ten paradoks wygląda. Ludzie narzekają, że słaby zasięg u nich.
    Operator chce postawić obok BTS -- wtedy krzyk, że raka dostaną
    albo wręcz promieniowanie ich zabije. Tymczasem bliski BTS oznacza
    mniejsze "promieniowanie". Telefon trzymany tuż przy głowe zmniejszy
    moc, a BTS (podobny poziom energii) jest i tak na tyle daleko, że
    w porównaniu z telefonem nic nie znaczy.

    > Ale coś mi się nie zgadza.
    > Żona ma taki sam telefon i na pewno ma wifi wiecznie włączone,
    > ale jak przechodzi z jednej strony mieszkania na drugą to bywa,
    > że rozmowa jest zrywana. Tak się dzieje od czasu jak wprowadzili
    > zmiany z opłatami roamingowymi i sieci przestały lubić jak się
    > telefon łączy z antenami innych sieci.

    Ja nie wiem jakie to zmiany, bo krajowy roaming, jeśli w ogóle
    występuje, nie wiąże się z żadnymi opłatami dla abonenta.

    > Czy ma właczone że połączenia telefoniczne mają być przez wifi
    > to nie wiem, ale raczej nic z tym nie grzebaliśmy, a piszesz,
    > że domyślnie włączone.

    U mnie był, w innych telefonach też widziałem, ale to może zależeć
    od producenta albo operatora. Warto sprawdzić, tym bardziej że w tym
    samym miejscu da się zakazać roamingu (osobno krajowego, osobno
    zagranicznego) i pozbyć się opisanego kłopotu.

    --
    Jarek