-
Data: 2024-05-10 06:21:08
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2024-05-08, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
> W dniu 08-05-2024 o 03:10, Marcin Debowski pisze:
>> 1-2h
>> tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu,
>
> To niech nie kwitną, w czym problem?
> Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
> jeszcze czasem robią.
Masz tę przewagę nad oponentami, ze jesteś praktykujący więc zasadniczo
powinieneś wiedzieć jak to rzeczywiście wygląda. Z drugiej strony Twoja
indywidualna sytuacja, gdzie mieszkasz, gdzie pracujesz, dokąd jeździsz,
ile jeżdzisz, nie musi być uniwersalna. Ja nawet podchodzę trochę
sceptycznie do tych kolejek, bo to zawsze działa na zasadzie, że widzisz
je tylko wtedy jeśli są i to się utrwala w pamięci. Chwalić braku
kolejek nikt nie będzie :)
>> a nie
>> każdy ma przyjemność mieszkania w domku.
>
> Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.
Problem własnie w tym upieraniu.
>> Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw?
>
> Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
> obce.
> Taka forma ksenofobii.
Nadal mi trudno uwierzyć, ale może jestem inny. Zresztą zobacz, Jarek
Sokołowski wydaje się byc entuzjastą (co do technologii) i mocnym
oponentem co do produktu. Zresztą nikt w tym wątku z oponentów chyba nie
twierdzi, że samochód elektryczny to coś złego, a że ta technologia
jeszcze nie jest wystarczająco dojrzała/dostępna.
>> i ceny wymiany beterii?
>
> Nie robi się czegoś takiego z reguły.
> Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.
Tyle to by spokojnie wystarczyło i w sumie to co mogę wyguglac w sumie
jakby to potwierdza:
https://www.caranddriver.com/research/a31875141/elec
tric-car-battery-life/
A crowdsourced study by Tesla owners in the Netherlands--using data from
around the world--showed that Model S owners were seeing an average
degradation of around 5 percent in 50,000 miles of driving. The
degradation curve also begins shallowing out, indicating a loss of
around 10 percent capacity or less after 150,000 or even 200,000 miles.
Ale w Holandii to klimat łagodny, a jakby to wyglądało przy bardziej
kontynentalnym z regularnymi zimami do -40C .. -20C?
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.24 06:25 Marcin Debowski
- 10.05.24 06:32 Marcin Debowski
- 10.05.24 07:04 Cavallino
- 10.05.24 07:08 Cavallino
- 10.05.24 11:35 io
- 10.05.24 11:37 Jarosław Sokołowski
- 10.05.24 11:39 Jarosław Sokołowski
- 10.05.24 11:41 Jarosław Sokołowski
- 10.05.24 11:46 io
- 10.05.24 11:50 io
- 10.05.24 12:01 io
- 10.05.24 12:22 io
- 10.05.24 12:40 io
- 10.05.24 12:44 io
- 10.05.24 12:54 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=