eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-09 12:48:43
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-05-08 o 22:28, io pisze:

    > Ale używasz go w ogóle? Bo typowy smartfon jak jest używany to
    > rozładowuje się w ciągu dnia.

    Teraz pokazuje 81%. Od tych 85% tylko kilka sms-ów i jedna bardzo krótka
    (kilka słów) rozmowa.
    Ja 'od zawsze' nie cierpię niepotrzebnego zużywania energii - dlaczego
    mam obciążać Planetę jak nie muszę.
    Jak mi przy przeglądzie samochodu proponują wymianę baterii w kluczyku i
    immobilizerze to mówię - nie. Sam to ogarniam (w kluczyku wytrzymuje 2.5
    roku, w immobilizerze 1.5 roku).

    Dlatego tak mnie wnerwia to, że jesteśmy przymuszani do podniesienia
    zużycia prądu na transmisję RS485 około 40 .. 400 krotnie ze skutkiem
    ubocznym w postaci pogorszenia niektórych parametrów systemu.
    Na razie wypuściliśmy serię czytników pracujących w tym, marnującym bez
    potrzeby energię trybie, ale wkrótce chyba z całym systemem będziemy
    musieli to zrobić.

    W telefonie bardzo łatwo wyłącza się nie używane funkcje. Jak wsiadam do
    samochodu z zamiarem korzystania z nawigacji w telefonie to włączam w nim:
    Bluetooth - żeby się połączył z samochodem,
    Dane mobilne - potrzebuje dla google maps,
    Lokalizację - wiadomo,
    Wi-Fi - podobno ułatwia google maps szybkie zorientowanie się gdzie jest.

    Po zakończeniu jazdy wyłączam te 4 pozycje. Każda z nich zżera prąd.

    Jakieś 2..3 lata temu (z poprzednim telefonem) zdarzyło mi się, że nagle
    (mimo wyłączenia tych pozycji) telefon zaczął wytrzymywać tylko 3 dni.
    Najpierw myślałem, że baterię coś trafiło. Ale wpadłem na to aby zrobić
    mu pełny reset (chyba 8s trzeba przytrzymać przycisk on/off) - pomogło.
    Ciekawe jakim cudem i co tam się na stałe włączyło?
    P.G.