eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-09 16:40:47
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > A co przy poruszaniu się? To w koncu telefonia mobilna ...

    Najwyżej wciąż będzie korzystał z sieci operatora. W drugą stronę może
    to być bardziej istotne -- co będzie, jeśli w trakcie rozmowy wyjdę z
    zasięgu Wi-Fi? Ja raczej nie oddalam się od domu gadając przez telefon.
    Ale gdzieś czytałem, że operatorzy deklarują utrzymanie połaczenia.
    Tylko w swojej sieci, w roamingu rozmowa będzie przerwana.

    > Ale chyba częściej jest odwrotnie :-)

    No właśnie nie, ja się tylko spotkałem z tym pierwszym przypadkiem.
    A ten drugi można zredukować do pierwszego. Jeśli zasięg komórkowy
    jest, ale słaby, da się przeważnie zrobić jakąś stacjonarną antenę
    kierunkową i router Wi-Fi do tego.

    > O ile ma się darmowe wifi, lub chocby mało płatne ..

    To typowa sytuacja.

    > Gdzies tam operator musiał wpisać dane dostępowe do swojego
    > VoIP ... a kiedys nie było przewidzianego miejsca na to :-)

    Wpisał w karcie SIM. "WiFi calling" to po prostu szczególny przypadek
    VoIP, w którym wykorzystany jest numer mobilny (a nie geograficzny)
    i wszystko "robi się samo".

    > Smartfon, jak się go używa, a przecież nie do rozmów on służy,
    > to się bardzo szybko rozładowuje :-)

    Ja używam przez trzymanie go w kieszeni albo przynajmniej gdzieś
    w pobliżu. Wtedy słuzy jak kamerdyner czy inny służący. Jest na
    każde zawołanie. To dużo. Wystarczająco dużo. Ale baterii nie
    rozładowuje.

    --
    Jarek