eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...? › Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news2.euro.net!82.197.223.103.MISMATC
    H!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad0
    1.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neos
    trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 06 May 2010 14:22:31 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    SeaMonkey/2.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
    References: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 37
    Message-ID: <4be2b475$0$19179$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.49.102
    X-Trace: 1273148533 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19179 79.191.49.102:3027
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:587973
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Karol Y napisał:
    > Witam, kiedyś pytałem dlaczego w jednych częściach świata mamy 230V, a w
    > innych 110V. Również dlaczego w tych samych jest 50Hz, a tych drugich
    > 60Hz w sieci. I zawsze choć to raczej ciekawostka dla większości, mnie
    > odpowiedzi na te pytania interesowały.
    >
    > A nie od dzisiaj już, się zastanawiam dlaczego akumulatory (w
    > samochodach) mają akurat 12V, w ciężarowych 24V, a w mniejszych
    > samolotach np. 28V? Dlaczego akurat nie większe albo mniejsze napięcia,
    > ma to uzasadnienie w ekonomii?

    Akurat 28V lotnicze to dokładnie to samo co 24V w ciężarówce. W technice
    samochodowej przyjęło się określać napięcie nominalne jako wielokrotność
    średniego napięcia w cyklu rozładowania ogniwa akumulatora ołowiowego -
    stąd 12x2V=24V. W technice lotniczej napięcie określa się jako średnie
    napięcie na ładowanym akumulatorze - a to w czasie pracy alternatora
    wynosi od 27.5 V do 29V. Sprzęt przeznaczony do używania przy napięciach
    24V i 27.5V spokojnie w jednej instalacji można używać - podobnie jak
    12/13.8V - żarówki w samochodzie mam opisane jako 12V, transceiver
    KF/UKF jako 13.8V i są to urządzenia przeznaczone do tego samego źródła
    zasilania.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: