    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dla tych, ktorzy chca malo pikseli, a duzo dynamiki...
    Date: Sun, 29 Sep 2013 07:10:34 +0200

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Tyle, ile widać (3,2Mpx). Rozmiar x2.4

    Nie znam się na tych egzotycznych wynalazkach, a może ktoś już
    sprawdzał i wie, czy opisywana tu kamera:
    http://motionfreaks.pl/teksty/artykuly/item/702-blac
    k-magic-cinema-camera-prawdziwa-rewolucja

    ... posiada OEM-owy sensor używany także w innych aparatach
    (częsta sytuacja), czy produkowany specjalnie na potrzeby firmy?
    (rzadki przypadek)

    I od razu pytanie drugie, znacznie ważniejsze - czy to jest
    fizycznie matryca 3,2 MPix czy raczej producent na poziomie software'u
    zablokował dostęp i już na etapie przedrawowym soft zlewa np. każde 4
    bądź 9 (bądź ilekolwiek) sąsiednich pikseli w jeden "duży" piksel?

    Bo oczywiście takimi sztuczkami dynamiki się nie podbije (ani
    tonalności - przy tym samym rozmiarze), a Hi-ISO też by leżało po
    staremu, cudów nie ma.

    > Tak, spore szumy... Spore szumy to ja miałem w oczach chcąc na żywo
    > zobaczyć tę scenę.

    Naświetlone i obrobione na obrazek "chmurki w letni dzień", ale
    jeśli było to zdjęcie nocne, to padam na kolana... :)

    I od razu doczepię z drugiego podwątku:

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:
    k-magic-cinema-camera-prawdziwa-rewolucja

    > Tak.

    "Duża wadą techniczną w samej budowie jest dość duża odległość
    obiektywu od sensora, przez co uzyskujemy duży krop, rzędu2,4 - czyli
    korzystając z obiektywu 20-25 mm uzyskamy szerokość 50-55 mm na
    kamerze/aparacie z pełną klatką."

    Podoba mnie się to zdanie... ;-D

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]