  • Data: 2013-09-30 10:49:41
    Temat: Re: Dla tych, ktorzy chca malo pikseli, a duzo dynamiki...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-30 06:25, Mariusz [mr.] pisze:

    [...]

    > Bo zlewając piksele z "gęstej" matrycy nie mamy JAKICHKOLWIEK
    > możliwości wtórnego podbicia dynamiki - uśredniając wartości z pewnego
    > zakresu nigdy nie wyjdziemy z pomiarami poza ten zakres (EV).

    Przy dodawaniu poszczególnych pomiarów szum jest wartością przypadkową,
    a sygnał nie. Dodając poszczególne sample poprawiamy więc stosunek
    sygnału do szumu, teoretycznie o pierwiastek z liczby sampli. Można więc
    wyciągnąć coś z cieni, co nie było widoczne na pojedynczej klatce.
    Na codzień korzystam z tej techniki w spektroskopii w podczerwieni.

    Co do samych zdjęć: ciekawe byłoby obejrzenie tych samych kadrów
    zrobionych zwykłym aparatem. Prawdopodobnie przy naświetleniu na światła
    mielibyśmy smolistą czereń w cieniach. Coś mi mówi, że takie zdjęcia
    byłyby lepsze :-)
    Doceniam, oczywiście, możliwość zarejestrowania scen o dużym zakresie
    dynamicznym, ale rezultat wygląda mi mdło i płasko. Ale to bardzo
    subiektywne odczucie :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł