  • Data: 2013-09-29 00:10:29
    Temat: Re: Dla tych, ktorzy chca malo pikseli, a duzo dynamiki...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > ...są kamery. Takie obrazki wychodzą z Blackmagica:
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/1.png
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/2.png
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/3.png
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/4.png
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/5.png
    > No, same nie wychodzą - trzeba im trochę pomóc :)

    Jasne że trzeba... Może np. od razu napisz ile to miało pikseli i na
    jak dużej matrycy. :)

    Bo resize w dół =/= matryca "grubopikselowa", o czym mówi nie tylko
    teoria, ale co udowodnił chociażby Canon testując swoje 2 MPix na FF.

    Tu też spore szumy, chociażby: http://as.elte-s.com/temp/bm/4.png na
    chmurach - pewnie trzeba było ostro rzeźbić, żeby aż takie wyszły... ;)

    Tak przy okazji: żonglując wynikami pomiarów DxO wciąż otrzymuję
    spójne wyniki z moimi twierdzeniami prezentowanymi tu na grupie (nie
    dziwnego - jeśli teoria dobra, to praktyka i fakty mogą to tylko
    potwierdzać... ;-)

    Tu są wyniki dla "reporterki", gdy robi się w świetle zastanym:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/965064
    8839/in/photostream/

    a tu te same pomiary wg kryteriów dla studia foto - gdy światła
    nigdy nie brakuje dają mocno odmienne wyniki (wciąż jednak dobrze zgodne
    z obserwacjami):
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/982266
    2073/in/photostream/

    Detalicznie mocno mnie zaskoczyła żałośnie niska pozycja FF Canona
    wg kryteriów do studia - dotychczas zakładałem, że jeśli ktoś idzie w
    megapiksele, czym psuje jakość w najwyższych czułościach i częściowo
    dynamikę matrycy, to przynajmniej zyskuje w warunkach studyjnych (jak to
    się potwierdziło np. w przypadku podejścia Sony), jednak stagnacja
    jakości w Canonie jest tak zabetonowana, że nawet zmiana priorytetów FF
    Canona nie pomogła.

    Wracając do wątku - mając już tak dużą liczbę pomiarów DxO możnaby
    zatrudnić Solvera i wyznaczyć stopień degradacji "reporterskiej" jakości
    z każdym MPixem na matrycy więcej, choć trzeba by go jeszcze
    wyekstrahować z miksu z postępem technologicznym - obydwa procesy
    szły równolegle do siebie (np. Canon prawie cały przyrost jakości
    przeputał na dodatkowych megapikselach), dlatego nie jest to aż taka
    trywialna sprawa - dane są ze sobą mocno splątane.

    Literatura:
    http://www.dxomark.com/
    http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.p
    erformance.summary/