-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-66.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Date: Sat, 19 Sep 2020 22:10:04 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rk5oit$qm2$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <e...@g...com>
<rjck84$1e61$1@gioia.aioe.org> <rjcofp$log$2$horizn@news.chmurka.net>
<5f5a3e98$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<rjdh6p$5d7$1$horizn@news.chmurka.net>
<rjevqn$vvh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f5b05e2$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
<rjf1h6$1c3$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rjmuv8$7mi$3$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rjpk4v$2e6$4$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk1g22$fql$2$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk28q1$1f7$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk42nn$h5v$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk554o$dkp$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: c139-66.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 19 Sep 2020 20:10:05 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c139-66.icpnet.pl:85.221.139.66"; logging-data="27330";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Antivirus: Avast (VPS 200919-4, 19.09.2020), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685025
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>>>>>>>>> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma
>>>>>>>>>> pseudosamochód i nim smrodzi, truje i robi korki.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Po prostu ludzie sie przemieszczaja - nie ma w tym nic
>>>>>>>>> złego.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Chodzi o to czym się przemieszczają.
>>>>>>>> Palenie oleju silnikowego tak, że czuć kilometr dalej,
>>>>>>>> dymienie od lat nie przeglądanych wtrysków są dzisiaj na
>>>>>>>> porządku dziennym.
>>>>>>>>
>>>>>>> Nie przesadzałbym.
>>>>>>
>>>>>> Nie przesadzam.
>>>>>>
>>>>>>> Jest takich aut duzo ale wcale nie zawsze sa to auta
>>>>>>> najstarsze a na pewno nie jest tak ze to jest co drugie auto.
>>>>>>
>>>>>> Jak czuć na 100 m, to nie musi być co drugie.
>>>>>> Poczujesz nawet co 20-te.
>>>>>
>>>>> Auto to nie drzewo - nie bedzie produkowało swiezego powietrza.
>>>>
>>>> Ale o czym Ty do mnie?
>>>> Uspriawiedliwiasz złomy smrodzące spalonym olejem silnikowym?
>>>>
>>> Rozroznijmy kilka stanów:
>>> - auto zepsute smrodzace ponad miare - nie ma tematu - trzeba
>>> eliminowac
>>
>> I dokładnie o tym mówiliśmy.
>>
> Takich aut jest wiele a nie az tak wiele zeby mowic ze co drugie albo
> co trzecie.
Zapętliłeś się?
To się cofnij o kilka postów wstecz.
>> Co nie znaczy, że musimy utrzymywać dopływ kilkunastoletniego
>> złomu i powiększać ogólną ilość smrodu na ulicach.
>
> Skoro nie stac nas na nowe...
To pks jest na miejscu.
Ostatnio też PKP.
>
>> Zwłaszcza wiedząc, że nikt tych przypadków nie skontroluje i nie
>> odróżni.
>>
> I znów dochodzimy do podobnego wniosku - jak policja zacznie
Nie zacznie, więc ten wariant możemy pominąć.
>> Owszem - coś co się kwalifikuje na żółte tablice, można wpuszczać
>> - cała reszta jest po prostu zbędna.
>>
> Znów patrzysz przez pryzmat czubka własnego nosa.
Jasne, bo ci co chcą smrodzić będą się interesować moim nosem, więc ja w
zamian powinienm interesować się ich, tak sądzisz?
> Twoim zdaniem zbedne bo ciebie stan na nowy.
Ostatni nowy kupiłem w 2012 roku.
I mocno się zawiodłem, więc staram się inaczej działać.
>> Wystarczy przykręcić kurek dla starych i zacząć przykręcanie dla
>> nowych. Coraz ostrzejsze normy emisji to właśnie takie
>> przykręcanie.
>>
> Na razie okazuje sie ze tylko teoretycznie, prawda?
Nieprawda.
Już wiele silników, modeli i firm wyleciało z europejskiego rynku,
reszta coraz droższa, a co za tym idzie trudniej dostępna.
>
>>> no i oczywiście wszystkiego co zostało złapane na omijaniu tej
>>> normy?
>>
>> A to bez dwóch zdań, przynajmniej jeśli chodzi o normę, którą
>> spełniać powinny z racji roku produkcji i homologacji.
>>
> A moze rowniez zastanowic sie nad samymi normami?
Też bym podostrzył... ;-)
> Skoro normalne rodzinne auto moze spalic 5-5,5 litra w cyklu mieszanym
> emitujac odpowiednio proporcjonalnie mało zanieczyszczen do takiego
> małego spalania, to moze nalezy wyeliminowac z ruchu auta które
> przewozac taka sama ilosc osób spalaja np 10 litrów paliwa?
Dokładnie do tego to zmierza.
>
> Innymi słowy gdzie sens w tym ze chcemy walczyc z zanieczyszczeniami,
> tymczasem auta staja sie coraz wieksze, coraz ciezsze przejadajac w ten
> sposób zysk z technicznego wzrostu sprawnosci układów napedowych
> pojazdów?
Wyczerpuje się ta mozliwość powoli....
Albo zaczną ciąć wysokoenergetyczne silniki/samochody, albo siłą rzeczy
będą musieli zwiększyć sprzedaż elektryków.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.20 00:59 Budzik
- 20.09.20 07:57 Cavallino
- 20.09.20 12:59 Budzik
- 20.09.20 14:53 adam
- 21.09.20 07:33 Cavallino
- 21.09.20 09:39 K
- 21.09.20 13:30 K
- 21.09.20 14:59 Budzik
- 21.09.20 14:59 Budzik
- 21.09.20 15:25 Cavallino
- 21.09.20 18:16 K
- 21.09.20 22:59 Budzik
- 22.09.20 07:25 Cavallino
- 22.09.20 14:59 Budzik
- 22.09.20 15:08 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=