-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-66.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Date: Sat, 19 Sep 2020 22:10:04 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rk5oit$qm2$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <e...@g...com>
<rjck84$1e61$1@gioia.aioe.org> <rjcofp$log$2$horizn@news.chmurka.net>
<5f5a3e98$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<rjdh6p$5d7$1$horizn@news.chmurka.net>
<rjevqn$vvh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f5b05e2$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
<rjf1h6$1c3$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rjmuv8$7mi$3$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rjpk4v$2e6$4$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk1g22$fql$2$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk28q1$1f7$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk42nn$h5v$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rk554o$dkp$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: c139-66.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 19 Sep 2020 20:10:05 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c139-66.icpnet.pl:85.221.139.66"; logging-data="27330";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
X-Antivirus: Avast (VPS 200919-4, 19.09.2020), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685025
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
>
>>>>>>>>>> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma
>>>>>>>>>> pseudosamochód i nim smrodzi, truje i robi korki.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Po prostu ludzie sie przemieszczaja - nie ma w tym nic
>>>>>>>>> złego.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Chodzi o to czym się przemieszczają.
>>>>>>>> Palenie oleju silnikowego tak, że czuć kilometr dalej,
>>>>>>>> dymienie od lat nie przeglądanych wtrysków są dzisiaj na
>>>>>>>> porządku dziennym.
>>>>>>>>
>>>>>>> Nie przesadzałbym.
>>>>>>
>>>>>> Nie przesadzam.
>>>>>>
>>>>>>> Jest takich aut duzo ale wcale nie zawsze sa to auta
>>>>>>> najstarsze a na pewno nie jest tak ze to jest co drugie auto.
>>>>>>
>>>>>> Jak czuć na 100 m, to nie musi być co drugie.
>>>>>> Poczujesz nawet co 20-te.
>>>>>
>>>>> Auto to nie drzewo - nie bedzie produkowało swiezego powietrza.
>>>>
>>>> Ale o czym Ty do mnie?
>>>> Uspriawiedliwiasz złomy smrodzące spalonym olejem silnikowym?
>>>>
>>> Rozroznijmy kilka stanów:
>>> - auto zepsute smrodzace ponad miare - nie ma tematu - trzeba
>>> eliminowac
>>
>> I dokładnie o tym mówiliśmy.
>>
> Takich aut jest wiele a nie az tak wiele zeby mowic ze co drugie albo
> co trzecie.
Zapętliłeś się?
To się cofnij o kilka postów wstecz.
>> Co nie znaczy, że musimy utrzymywać dopływ kilkunastoletniego
>> złomu i powiększać ogólną ilość smrodu na ulicach.
>
> Skoro nie stac nas na nowe...
To pks jest na miejscu.
Ostatnio też PKP.
>
>> Zwłaszcza wiedząc, że nikt tych przypadków nie skontroluje i nie
>> odróżni.
>>
> I znów dochodzimy do podobnego wniosku - jak policja zacznie
Nie zacznie, więc ten wariant możemy pominąć.
>> Owszem - coś co się kwalifikuje na żółte tablice, można wpuszczać
>> - cała reszta jest po prostu zbędna.
>>
> Znów patrzysz przez pryzmat czubka własnego nosa.
Jasne, bo ci co chcą smrodzić będą się interesować moim nosem, więc ja w
zamian powinienm interesować się ich, tak sądzisz?
> Twoim zdaniem zbedne bo ciebie stan na nowy.
Ostatni nowy kupiłem w 2012 roku.
I mocno się zawiodłem, więc staram się inaczej działać.
>> Wystarczy przykręcić kurek dla starych i zacząć przykręcanie dla
>> nowych. Coraz ostrzejsze normy emisji to właśnie takie
>> przykręcanie.
>>
> Na razie okazuje sie ze tylko teoretycznie, prawda?
Nieprawda.
Już wiele silników, modeli i firm wyleciało z europejskiego rynku,
reszta coraz droższa, a co za tym idzie trudniej dostępna.
>
>>> no i oczywiście wszystkiego co zostało złapane na omijaniu tej
>>> normy?
>>
>> A to bez dwóch zdań, przynajmniej jeśli chodzi o normę, którą
>> spełniać powinny z racji roku produkcji i homologacji.
>>
> A moze rowniez zastanowic sie nad samymi normami?
Też bym podostrzył... ;-)
> Skoro normalne rodzinne auto moze spalic 5-5,5 litra w cyklu mieszanym
> emitujac odpowiednio proporcjonalnie mało zanieczyszczen do takiego
> małego spalania, to moze nalezy wyeliminowac z ruchu auta które
> przewozac taka sama ilosc osób spalaja np 10 litrów paliwa?
Dokładnie do tego to zmierza.
>
> Innymi słowy gdzie sens w tym ze chcemy walczyc z zanieczyszczeniami,
> tymczasem auta staja sie coraz wieksze, coraz ciezsze przejadajac w ten
> sposób zysk z technicznego wzrostu sprawnosci układów napedowych
> pojazdów?
Wyczerpuje się ta mozliwość powoli....
Albo zaczną ciąć wysokoenergetyczne silniki/samochody, albo siłą rzeczy
będą musieli zwiększyć sprzedaż elektryków.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.20 00:59 Budzik
- 20.09.20 07:57 Cavallino
- 20.09.20 12:59 Budzik
- 20.09.20 14:53 adam
- 21.09.20 07:33 Cavallino
- 21.09.20 09:39 K
- 21.09.20 13:30 K
- 21.09.20 14:59 Budzik
- 21.09.20 14:59 Budzik
- 21.09.20 15:25 Cavallino
- 21.09.20 18:16 K
- 21.09.20 22:59 Budzik
- 22.09.20 07:25 Cavallino
- 22.09.20 14:59 Budzik
- 22.09.20 15:08 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML