eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacjiRe: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-66.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Date: Sat, 19 Sep 2020 22:10:04 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rk5oit$qm2$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <e...@g...com>
    <rjck84$1e61$1@gioia.aioe.org> <rjcofp$log$2$horizn@news.chmurka.net>
    <5f5a3e98$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <rjdh6p$5d7$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rjevqn$vvh$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f5b05e2$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <rjf1h6$1c3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rjmuv8$7mi$3$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rjpk4v$2e6$4$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rk1g22$fql$2$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rk28q1$1f7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rk42nn$h5v$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <rk554o$dkp$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: c139-66.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 19 Sep 2020 20:10:05 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-66.icpnet.pl:85.221.139.66"; logging-data="27330";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    X-Antivirus: Avast (VPS 200919-4, 19.09.2020), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685025
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19-09-2020 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    >>>>>>>>>> Jej brak dał taki efekt jak dzisiaj - każdy wieśniak ma
    >>>>>>>>>> pseudosamochód i nim smrodzi, truje i robi korki.
    >>>>>>>>>
    >>>>>>>>> Po prostu ludzie sie przemieszczaja - nie ma w tym nic
    >>>>>>>>> złego.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Chodzi o to czym się przemieszczają.
    >>>>>>>> Palenie oleju silnikowego tak, że czuć kilometr dalej,
    >>>>>>>> dymienie od lat nie przeglądanych wtrysków są dzisiaj na
    >>>>>>>> porządku dziennym.
    >>>>>>>>
    >>>>>>> Nie przesadzałbym.
    >>>>>>
    >>>>>> Nie przesadzam.
    >>>>>>
    >>>>>>> Jest takich aut duzo ale wcale nie zawsze sa to auta
    >>>>>>> najstarsze a na pewno nie jest tak ze to jest co drugie auto.
    >>>>>>
    >>>>>> Jak czuć na 100 m, to nie musi być co drugie.
    >>>>>> Poczujesz nawet co 20-te.
    >>>>>
    >>>>> Auto to nie drzewo - nie bedzie produkowało swiezego powietrza.
    >>>>
    >>>> Ale o czym Ty do mnie?
    >>>> Uspriawiedliwiasz złomy smrodzące spalonym olejem silnikowym?
    >>>>
    >>> Rozroznijmy kilka stanów:
    >>> - auto zepsute smrodzace ponad miare - nie ma tematu - trzeba
    >>> eliminowac
    >>
    >> I dokładnie o tym mówiliśmy.
    >>
    > Takich aut jest wiele a nie az tak wiele zeby mowic ze co drugie albo
    > co trzecie.

    Zapętliłeś się?
    To się cofnij o kilka postów wstecz.

    >> Co nie znaczy, że musimy utrzymywać dopływ kilkunastoletniego
    >> złomu i powiększać ogólną ilość smrodu na ulicach.
    >
    > Skoro nie stac nas na nowe...

    To pks jest na miejscu.
    Ostatnio też PKP.

    >
    >> Zwłaszcza wiedząc, że nikt tych przypadków nie skontroluje i nie
    >> odróżni.
    >>
    > I znów dochodzimy do podobnego wniosku - jak policja zacznie

    Nie zacznie, więc ten wariant możemy pominąć.

    >> Owszem - coś co się kwalifikuje na żółte tablice, można wpuszczać
    >> - cała reszta jest po prostu zbędna.
    >>
    > Znów patrzysz przez pryzmat czubka własnego nosa.

    Jasne, bo ci co chcą smrodzić będą się interesować moim nosem, więc ja w
    zamian powinienm interesować się ich, tak sądzisz?

    > Twoim zdaniem zbedne bo ciebie stan na nowy.

    Ostatni nowy kupiłem w 2012 roku.
    I mocno się zawiodłem, więc staram się inaczej działać.

    >> Wystarczy przykręcić kurek dla starych i zacząć przykręcanie dla
    >> nowych. Coraz ostrzejsze normy emisji to właśnie takie
    >> przykręcanie.
    >>
    > Na razie okazuje sie ze tylko teoretycznie, prawda?

    Nieprawda.
    Już wiele silników, modeli i firm wyleciało z europejskiego rynku,
    reszta coraz droższa, a co za tym idzie trudniej dostępna.

    >
    >>> no i oczywiście wszystkiego co zostało złapane na omijaniu tej
    >>> normy?
    >>
    >> A to bez dwóch zdań, przynajmniej jeśli chodzi o normę, którą
    >> spełniać powinny z racji roku produkcji i homologacji.
    >>
    > A moze rowniez zastanowic sie nad samymi normami?

    Też bym podostrzył... ;-)


    > Skoro normalne rodzinne auto moze spalic 5-5,5 litra w cyklu mieszanym
    > emitujac odpowiednio proporcjonalnie mało zanieczyszczen do takiego
    > małego spalania, to moze nalezy wyeliminowac z ruchu auta które
    > przewozac taka sama ilosc osób spalaja np 10 litrów paliwa?

    Dokładnie do tego to zmierza.

    >
    > Innymi słowy gdzie sens w tym ze chcemy walczyc z zanieczyszczeniami,
    > tymczasem auta staja sie coraz wieksze, coraz ciezsze przejadajac w ten
    > sposób zysk z technicznego wzrostu sprawnosci układów napedowych
    > pojazdów?

    Wyczerpuje się ta mozliwość powoli....
    Albo zaczną ciąć wysokoenergetyczne silniki/samochody, albo siłą rzeczy
    będą musieli zwiększyć sprzedaż elektryków.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: