  • Data: 2011-12-26 12:23:59
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czy az tak jak Konrad sugeruje ?
    > Ktore nie lsnia ? Olow , cynk ?

    Bardziej od strony praktycznej.
    Stal czasami lśni, czasami nie. Aluminium zawsze, nawet jak powierzchnia
    do d... to i tak widać, że jest jasne i połyskliwe. Oczywiście da się
    zepsuć (np: piaskowaniem), ale wtedy bierzesz _scyzoryk_ i już się błyszczy.
    Ołowiu błyszczącego nie widziałem i zapewne nie ma to związku z jego
    fizycznością, cynę za to owszem, a też miękka.
    Wolfram twardy... a jednak po frezowaniu zawsze ciemnoszary.
    Tytan jak aluminium, połyskliwy, a przecież zupełnie inny niż aluminium
    pod względem własności.
    Niezbadane są wyroki :)

    > Ale w jakim sensie kulka - frez o zebach z polokragla krawedzia a nie
    > plaska ?

    Przykładowo frez płaski o średnicy 2mm z promieniem naroża 1mm - jednym
    słowem, kulka :)

    https://www.toolingcenter.com/ZZ_SHP_WAP(bD1lbiZjPTA
    wMSZkPW1pbg==)/appfsnavi.do

    Z kulkami - zjawisko znane, ale wytłumaczyć nie potrafię.
    Jest jeszcze inne fajne zjawisko, ale wytłumaczalne:
    Masz wygięty kawałek twardej blachy - aby go wyprostować należy uderzać
    ostrym i twardym kolcem... od strony wklęsłej :)

    Miłego.
    __
    Pzd.
    Irek.N.