  • Data: 2011-12-26 17:28:31
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale swiezo po frezowaniu, czy polerowana ?

    Po frezowaniu, natomiast polerkę łatwiej jest zrobić na twardym niż na
    miękkim kawałku stali (o ile tylko polerka jest potrzebna).

    > Nie tylko, mam jakies stare plaskowniki - szare, matowe.
    Bo mają powierzchnię chemicznie nadżartą. Skrobnij - zabłyszczy się :)

    > A potem pokrywa warstwa tlenkow i dalej roznie bywa.

    Tlenki to natychmiast, ale długo jest jasny. Ciekawe czy gdyby
    troszeczkę podtrawić i od razu zamknąć komórki, czy było by dłużej
    błyszczące.

    > Czesc zalezy od jakiejs tam ruchliwosci elektronow, miedz i zloto
    > najwyrazniej czerwony do zoltego odbijaja lepiej niz niebnieski, byc moze
    > niektore maja granice w podczerwieni.

    Być może, chrom na ten przykład _zimny_ jest, a nikiel _ciepły_. :)

    > To nie ten link, ale chyba wiem co masz na mysli :-)

    Ech, sorki.
    w Dolfamexie też nie wskażę, jedynie przez asortyment:
    DIN 6527-A 3 L-R-Z2-K30/PVD

    Coś w tym rodzaju - wiadomo o co biega.
    > A z jakim skokiem frezujesz tym powierzchnie na plasko ?
    > Moze nie ma sie co dziwic ze nierownosci nie sa duze ?

    2% szerokości freza wystarcza, aby wyglądało cacy. Tylko frez za długo
    nie żyje :(

    Miłego Jarku.
    __
    Pzd,