  • Data: 2011-12-26 12:30:24
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Płaskim maziasz w kółko po tym samym, a kulka ciachnie raz a dobrze.

    Ale płaski też ma czoło podcięte. Mały kąt wprawdzie, ale jednak.

    > Miękki wiór lepi się do ostrza, a twardy się obłamuje.

    Dlatego twarde lepiej się frezuje, o ile frez i maszyna pozwalają.
    Jak frezujesz miękkie, to masz chłodzenie emulsją zapodane, wtedy nie
    powinno się lepić do ostrza.
    Tak czy inaczej - zawsze miałem gorsze wyniki płaskich powierzchni przy
    frezach płaskich, niż przy gęsto puszczonej kulce.

    Raz zdarzyło się prezentować frezarkę CNC klientowi, który dużo w
    pleksie działa. Przefrezowałem płytkę z jednej strony i poprosiłem aby
    wskazał która to była. Też byłem zdziwiony - nie dało się łatwo określić
    która to była strona. Jedynie pod światło było widać drobne i _rastrowe_
    ryski. Frezowane płytkami do alu - ale nowymi.

    Miłego.
    __
    Pzd,
    Irek.N.