-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
Date: Thu, 2 Sep 2010 20:08:16 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 75
Message-ID: <i5op01$455$1@news.onet.pl>
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <i5akvl$8je$1@news.agh.edu.pl>
<i5g1c9$9ak$1@news.onet.pl> <i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl>
<i5kv4f$qpo$1@news.onet.pl> <i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl>
<i5mgee$h6h$1@news.onet.pl> <i5ohhc$hu4$1@news.agh.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1283450689 4261 91.150.222.21 (2 Sep 2010 18:04:49 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Sep 2010 18:04:49 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308234
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
news:i5ohhc$hu4$1@news.agh.edu.pl...
>>> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym
>>> szkoda mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
>>> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to
>>> w końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
>>> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
>>
>> Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie
>> problemu ze spotkaniem.
>
> Nie ma problemu. Aczkolwiek zauważ, co napisałem - "Niestety, nie mam
> takich umiejętności aby Ci to udowodnić". Mogę Ci tylko pokazać jak Puntem
> robię Aaltonena, co nie oznacza, że wyhamuję w ten sposób szybciej auto
> niż Ty hamując klasycznie. Pisząc o możliwości skrócenia w ten sposób
> drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry kierowca, a ja
> niestety takim nie jestem.
Ok - znajdź kogokolwiek, kto się tego podejmie. Niech powie, ile mu trzeba
zapłacić i tyle.
>>> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
>>> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
>>> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje
>>> na co najmniej tak samo długim odcinku.
>>
>> Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie
>> cyrki, jakie proponujecie.
>
> Ja twierdzę, że się da, ale żeby to udowodnić w praktyce potrzeba dobrego
> kierowcy, więc niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać (choć bardzo
> chciałbym mieć takie umiejętności).
Zapytam tak - wiesz w ogóle na czym polega wykonanie Aaltonena i jak się do
tego zabrać?
>> Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
>> JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
>> skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
>> tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.
>
> Niestety - fizykę na studiach zdałem w trzecim terminie na 3.0 i sam nie
> podejmę się tego wyzwania. Może znajdę jakiegoś znajomego, który mi w tym
> pomoże, to się odezwę.
Szukaj ;) Byle tylko nie był to jakiś docent doktor teoretyk...
>>>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
>>>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
>>>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
>>>>
>>>> Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu
>>>> w/w przypadkach?
>>>
>>> Niestety nie znam go osobiście. Filmik podesłałem Ci jedynie jako
>>> przykład tego, co dobry kierowca potrafi zrobić z samochodem.
>>
>> No i co z niego wynika dla nas w tej dyskusji?
>
> Nic, podesłałem Ci ten filmik jako dodatek - ciekawostkę. Myślałem że Cie
> tym zainteresuję.
Wyczyny Galli znam dobrze. Nie mają one nic wspólnego z hamowaniem
Aaltonenem ;)
Jurand.
>
> --
> Pozdrawiam serdecznie,
> Mariusz [marjan] Morycz
> Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
> PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.10 20:09 Jurand
- 02.09.10 21:59 J.F.
- 02.09.10 22:29 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 23:29 J.F.
- 02.09.10 23:54 Adam Płaszczyca
- 02.09.10 23:54 Adam Płaszczyca
- 03.09.10 00:57 Rychu
- 03.09.10 07:15 Jurand
- 03.09.10 07:15 Jurand
- 03.09.10 07:18 Jurand
- 03.09.10 08:02 Mirek Ptak
- 03.09.10 09:33 Rychu
- 03.09.10 10:07 Mirek Ptak
- 03.09.10 11:11 Yakhub
- 03.09.10 11:19 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje