    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: Wed, 22 Feb 2012 13:55:50 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k...@c...fuw.edu.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Nie. Operatorowi się nie kalkuluje. I nie będzie się kalkulować tym
    > bardziej, bo 10 lat temu chętnych było 5 mieszkań na 7 w kamienicy, a
    > teraz to już najwyżej pojedynczo... A przy tym operator jest jeden,
    > więc co mu będzie zależało.

    To jest kolejna rzecz. Kiedyś o tym pisałem -- u mnie (domy jednorodzinne)
    tepsa 20 lat temu zrobiła porządną podziemną kanalizację kablową, z taką
    rezewwą, że nawet poczta pneumatyczna by się tam zmieściła. Ale do domów
    idą kable napowietrzne, w ogóle całość idzie drugi raz na słupach. Po
    prostu papierkologia z tym związana jest koszmarnie droga. Ja się o tym
    przekonałem doprowadzając gaz -- za "inwentaryzację powykonawczą", czyli
    narysowanie *jednej* prostej kreski na mapie zapłaciłem więcej, niż za
    pospawanie tych wszystkich rurek i wykopanie dziury w ziemi. Operator
    telefoniczny czy telewizyjny, w odróznieniu od elektrycznego, wodnego,
    gównianego albo gazowego, musi sam dotrzeć do mieszkania klienta. No to
    mu się taka kamienica nie opłaca.

    --
    Jarek