  • Data: 2012-02-20 19:27:50
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: "Mariusz W." <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lut, 15:59, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Co to jest "8-cyfrowa numeracja"? Czegoś takiego nigdy u nas nie było.

    Zapewne chodziło o AB+PQCDMU, czyli AB+6D.

    > A strefy w stacjonarnej by się i tak zlikwidowało, bo one są po nic.

    Przecież nawet jak zlikwidujesz SN, to i tak większość numerów będzie
    się opierać na dawnych strefach.

    Osobiście, jako zwykły użytkownik nie znający się na technicznych
    aspektach telefonii, wolałbym powrót do otwartego planu numeracji, z
    numerami stacjonarnymi w formacie AB+PQCDMU, tylko Warszawie i
    Katowicam dałbym AB+SPQCDMU, bo chyba tylko tam jest to konieczne.
    Warszawie i tak jest konieczne przypisanie jeszcze jednego WSN, bo już
    niedługo numery będą się zaczynać od 220xxxxxx. Konieczne byłoby
    przywrócenie prefiksu krajowego, najlepiej w obu rodzajach telefonii.
    Centrale całkowitą długość numeru rozpoznawały by po AB, bo przecież
    już teraz to robią w przypadku alarmowych, HESC czy AUS. Większość
    rozmów to rozmowy w jednej strefie, zawsze to lepiej wybierać numer 6-
    cyfrowy niż 9-cyfrowy. Wady stref numeracyjnych (np. możliwość
    pomylenia AB=88 z AB=87) zostałyby wyeliminowane poprzez wprowadzenie
    jednolitej stawki na wszystkie rozmowy w kraju (poza połączeniami
    specjalnymi typu 0-700 i podobne). Tylko czy to jest możliwe w obecnym
    ustroju?
    Z punktu widzenia zwykłego użytkownika jedyną zaletą zamkniętego planu
    numeracji jest możliwość przeniesienia numeru niezależnie od położenia
    geograficznego a w przyszłości możliwość przeniesienia numeru pomiędzy
    operatorem stacjonarnym a komórkowym. Ale to się odbija tym, że zanim
    odbiorę telefon nie wiem zupełnie czego się spodziewać, a ma to
    istotne znaczenie. Teraz po początku numeru łatwo mogę się domyślić
    skąd ktoś dzwoni, a często nawet z dużym prawdopodobieństwem na tej
    podstawie domyślić się kto dzwoni.