  • Data: 2012-02-20 21:30:57
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mariusz W. napisał:

    > Zapewne chodziło o AB+PQCDMU, czyli AB+6D.

    Wiem, że o to chodziło, tylko że tak nigdy nie było.

    > Przecież nawet jak zlikwidujesz SN, to i tak większość numerów będzie
    > się opierać na dawnych strefach.

    Czasem się biadoli, że w Warszawie może braknąć. Niby teoretycznie jest
    10 milionów, ale firmy rezerwują np. po 1000, więc faktycznie może.
    Wtedy można by dawać w Warszawie numery z innych stref.

    > Osobiście, jako zwykły użytkownik nie znający się na technicznych
    > aspektach telefonii, wolałbym powrót do otwartego planu numeracji,
    > z numerami stacjonarnymi w formacie AB+PQCDMU, tylko Warszawie i
    > Katowicam dałbym AB+SPQCDMU, bo chyba tylko tam jest to konieczne.

    W sumie *mogłoby* tak być. Ale zmieniono dodająć numer strwfy, więc
    powrót byłby niepoważny.

    > Warszawie i tak jest konieczne przypisanie jeszcze jednego WSN, bo
    > już niedługo numery będą się zaczynać od 220xxxxxx.

    Mnie 220xxxxxx nie przeszkadza, może być nawet 230xxxxxx lub 580xxxxxx.

    > Konieczne byłoby przywrócenie prefiksu krajowego, najlepiej w obu
    > rodzajach telefonii.

    Chcą dodać cyfrę z przodu, nie prefiks.

    > Centrale całkowitą długość numeru rozpoznawały by po AB, bo przecież
    > już teraz to robią w przypadku alarmowych, HESC czy AUS. Większość
    > rozmów to rozmowy w jednej strefie, zawsze to lepiej wybierać numer
    > 6-cyfrowy niż 9-cyfrowy.

    Ja akurat moge wybierać 6-cyfrowy, bo mam tak zaprogramowaną centralę,
    ale wszystke znaki na niebie i ziemi wskazują, że wkrótce każą nam
    wybierać 10 cyfr. Albo jeszcze więcej.

    > Wady stref numeracyjnych (np. możliwość pomylenia AB=88 z AB=87)
    > zostałyby wyeliminowane poprzez wprowadzenie jednolitej stawki na
    > wszystkie rozmowy w kraju (poza połączeniami specjalnymi typu 0-700
    > i podobne).

    Gdyby to zostało zrobione we właściwym czasie, czyli kilkanaście lat
    temu, to by nie było teraz tyle problemów z dodawaniem i odejmowaniem
    zera itp.

    > Tylko czy to jest możliwe w obecnym ustroju?
    > Z punktu widzenia zwykłego użytkownika jedyną zaletą zamkniętego planu
    > numeracji jest możliwość przeniesienia numeru niezależnie od położenia
    > geograficznego a w przyszłości możliwość przeniesienia numeru pomiędzy
    > operatorem stacjonarnym a komórkowym. Ale to się odbija tym, że zanim
    > odbiorę telefon nie wiem zupełnie czego się spodziewać, a ma to
    > istotne znaczenie. Teraz po początku numeru łatwo mogę się domyślić
    > skąd ktoś dzwoni, a często nawet z dużym prawdopodobieństwem na tej
    > podstawie domyślić się kto dzwoni.

    Albo rybki, albo co innego. Jeśli chcieliśmy przenoszenia numerów, to
    musi tak być. No i skoro można komórkowe, to dlaczego ze stacjonarnymi
    wciąż są ograniczenia? Właściwie to są, ale do ominięcia -- każdy numer
    stacjonarny można przenieść do VoIPa, a wtedy wrocławski da się używać
    w Gdańsku. Po co więc to "nie da się" w klasycznej PSTN? A właściwie,
    skoro juz tak nabałaganiono, to może lepiej zamiast wydłużania scalić
    wszystko do kupy po amerykańsku? Niech sie płaci za wszystko ryczałtem
    w abonamencie, a do tego właściciel komórki za wychodzące i przychodzące.

    --
    Jarek