    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: Mon, 20 Feb 2012 10:14:37 +0000 (UTC)

    L501 aneryS napisał:

    > Wiadomo, że nie wszystkie miasta miały automat, ale te, co miały,
    > to "zerowały".
    > Paniom telefonistkom z Sulejówka, osobiście nawet miałem okazję
    > powiedzieć "dzieńdobry" :) I to nawet w momencie, gdy już mozna
    > było poobijać się o stojaki założonej tam (i działającej) S12...

    Teraz sobie uświadomiłem, że ta centrala była tam nie tylko w latach
    osiemdziesiątych, ale i na początku dziewięćdziesiątych. Wtedy to
    znajomy łączył się stamtąd modemem do CIUW. A że modemy zwykle były
    zajęte, to telefonistka często "dawała mu Warszawę na linię", aby ten
    mógł dalej sam kręcić warszawski numer. Gdy mu się za którymś razem
    wreszcie udawało, telefonistka przerywała połączenie -- "bo chyba źle
    połączyło, coś tak skrzypi na linii".

    --
    Jarek