  • Data: 2012-02-20 17:20:59
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Teraz to łatwo mówić :-P

    Mówienie, to mi zawsze z łatwością przychodzi.

    > Pamiętajmy, że koncepcja 49 SN narodziła się gdzieś w I połowie
    > lat '80 kiedy to:
    > 1. istniało kilkaset (!) TON-ów czy jak to się nazywało
    > 2. 90% central pamiętało dziadka Strowgera

    Ale potem przyszedł rok ów 1989. Stało się jasne, że wszystko musi
    radykalnie się zmienić. Trzeba było być ślepym, żeby nie widzieć.

    > I oczywście już w trakcie realizacji okazalo się, że w conajmniej
    > dwoch strefach numeracja 6D nie wystarczy. Więc w panice wprowadzono
    > 2 nowe SN (26 i 31) i "przetłumaczono" numerację 7D na 6D.

    I oczywiście trzeba było się ślepo trzymać tych 49 stref. Bo wujek
    Gierek tak wymyślił, bo w Roku 84 tak przyklepano, bo w totolotku
    też mają 49.

    > Teraz zmianę taką , jaką realziowano od połowy lat '80 do końca
    > '90 można wykonać w jedną noc. Wtedy to nie było możliwe. Never.

    Zależy od której strony na to patrzeć. Jeśli od technicznej -- racja.
    Ale od organizacyjnej strony -- dokładnie odwrotnie. Dzisiaj już nic
    nie można zmieniać (a najwyżej ostrożnie dodawać), bo te numerki są
    zbyt ważne. Ale zaraz po roku 89 można było planować bardziej rozsądnie,
    nawet jeśli było wiadomo, że realizacja techniczna tych planów musi
    trochę potrwać.

    --
    Jarek