eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Tue, 14 Jun 2011 11:05:17 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <it788d$kdt$1@news.onet.pl>
    References: <h...@4...com> <it1sra$9st$1@news.onet.pl>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <it4mqc$lle$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <it505d$v00$1@news.onet.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <it6utq$cn7$1@news.onet.pl> <it735j$m89$1@node2.news.atman.pl>
    <it75qn$aoi$1@news.onet.pl> <it77om$qoi$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.182.34.201
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308042317 20925 195.182.34.201 (14 Jun 2011 09:05:17 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jun 2011 09:05:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.10
    In-Reply-To: <it77om$qoi$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190962
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-14 10:56, b...@n...pl pisze:
    > On 14.06.2011 10:23, Paweł Kierski wrote:
    >> W dniu 2011-06-14 09:38, b...@n...pl pisze:
    >> [...]
    >>> Tylko jesteś pewny, że dziecko znajdzie w sieci "dobre" źródło
    >>> informacji? Żeby ocenić wiarygodność źródła trzeba mieć jakąś wiedzę już.
    >>
    >> Sugerujesz, że nie da się nauczyć niczego? 8-) Chodzi właśnie
    >> o pokazanie, czym charakteryzuje się wiarygodne źródło. Jak potwierdzać
    >> informacje w wielu źródłach. Jak weryfikować wiarygodność na podstawie
    >> innych (znanych nam skądinąd) informacji podawanych przez sprawdzane
    >> źródło.
    >
    > Fajnie, tylko dlaczego się wydaje podręczniki? Bo tam jest wiarygodne
    > źródło i wszystko jest zebrane razem. Nie trzeba szukać wszystkiego,
    > sprawdzać. Szkoła to nie studia.

    Zgadzam się. Moje pytanie nie jest o sens istnienia szkoły przekazującej
    wiedzę, podręczników itp. Pytanie jest o proporcje - czy potrzeba
    wtłaczać całą obecnie wymaganą wiedzę, czy wystarczy mniej wiedzy,
    a więcej nauki umiejętności zdobywania i korzystania z wiedzy?

    >>> Nauczyciel ma nauczyć, czyli przekazać wiedzę i wyjaśnić.
    >>
    >> No właśnie - pokazać metody, a nie wiedzę. Wiedza jest - w ogromnej
    >> większości - do znalezienia.
    >
    > A dziecko ma tracić czas na szukanie wiedzy? Chyba może lepiej
    > wykorzystać ten czas.

    Odwracając pytanie - dlaczego ma tracić czas na uczenie się wiedzy,
    z której nigdy nie skorzysta? Znów - pamiętajmy o proporcjach. Nie
    neguję przekazania podstaw, ale jakie są faktycznie podstawy, minimum
    wiedzy potrzebne do dalszego sensownego funkcjonowania we współczesnym
    świecie?

    Przypominam pytanie o twierdzenie Talesa - kiedy z niego ostatnio
    skorzystałeś? Co zyskałeś dzięki znajomości tego twierdzenia? Co
    zyskałeś w procesie nauki tego twierdzenia?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: