eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-14 09:05:17
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-14 10:56, b...@n...pl pisze:

    > Fajnie, tylko dlaczego się wydaje podręczniki? Bo tam jest wiarygodne
    > źródło i wszystko jest zebrane razem. Nie trzeba szukać wszystkiego,
    > sprawdzać. Szkoła to nie studia.

    Zgadzam się. Moje pytanie nie jest o sens istnienia szkoły przekazującej
    wiedzę, podręczników itp. Pytanie jest o proporcje - czy potrzeba
    wtłaczać całą obecnie wymaganą wiedzę, czy wystarczy mniej wiedzy,
    a więcej nauki umiejętności zdobywania i korzystania z wiedzy?

    > A dziecko ma tracić czas na szukanie wiedzy? Chyba może lepiej
    > wykorzystać ten czas.

    Odwracając pytanie - dlaczego ma tracić czas na uczenie się wiedzy,
    z której nigdy nie skorzysta? Znów - pamiętajmy o proporcjach. Nie
    neguję przekazania podstaw, ale jakie są faktycznie podstawy, minimum
    wiedzy potrzebne do dalszego sensownego funkcjonowania we współczesnym
    świecie?

    Przypominam pytanie o twierdzenie Talesa - kiedy z niego ostatnio
    skorzystałeś? Co zyskałeś dzięki znajomości tego twierdzenia? Co
    zyskałeś w procesie nauki tego twierdzenia?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net