eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!k13g2000v
    bv.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Mon, 13 Jun 2011 14:52:34 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 46
    Message-ID: <9...@k...googlegroups.com>
    References: <h...@4...com> <it1sra$9st$1@news.onet.pl>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <it4mqc$lle$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <it505d$v00$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.3.40.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1308001954 22642 127.0.0.1 (13 Jun 2011 21:52:34 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 21:52:34 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k13g2000vbv.googlegroups.com; posting-host=83.3.40.82;
    posting-account=bMuEOQoAAACUUr_ghL3RBIi5neBZ5w_S
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190947
    [ ukryj nagłówki ]

    On Jun 13, 2:34 pm, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > W skrócie - przechył na stronę tylko rynkową prowadzi do "produkcji"
    > najlepiej dopasowanej do rynku siły roboczej, przechył w stronę
    > "socjalistyczną" - wyedukowanie wszystkich w dziedzinach zupełnie
    > nieprzydatnych w przyszłości.

    Kompletnie się ta teza nie sprawdza w naszym kraju, gdzie mamy dzisiaj
    za dużo magistrów od marketingu i zarządzania:

    http://student.onet.pl/finanse/nie-kazdemu-oplaca-si
    e-studiowac,1,4405036,artykul.html

    Zauważ, że ci ludzie (tzn. ci bezrobotni magistrowie) poszli na studia
    z własnego wyboru. Nikt im na mocy centralnej decyzji nie kazał iść na
    taki kierunek, sami to sobie wybrali. A skoro sami sobie wybrali, to
    zrobiliby to niezależnie od mechanizmu finansowania edukacji. Bony,
    bezpośrednie opłaty, łotewer - tak czy inaczej, ci sami ludzie
    poszliby na te same studia i tak samo by skończyli. Dlaczego? Ano
    dlatego, że nie mieli bladego pojęcia, że źle wybrali. A przecież to
    właśnie oni najbardziej starali się dopasować do praw rynku i to
    właśnie oni mieli najbardziej pro-rynkowe i kapitalistyczne podejście
    do tematu swojej edukacji.
    Żeby było jeszcze boleśniej, to lepiej od nich wypadają dziś ludzie,
    którzy postanowili się wcześniej nauczyć układać kafelki. Ani jedni
    ani drudzi nie wpadliby na to, że tak się to skończy.

    Dlatego uważam, że w pełni rynkowe podejście do edukacji to nie jest
    dobry pomysł. Cykl feedbacku jest zbyt długi, żeby mogła tu zadziałać
    poprawna regulacja.

    > Pewnie prawda i chęci społeczeństwa są gdzieś po środku.

    Postawiłbym na współistnienie zarówno placówek (przedszkoli/szkół/
    uczelni) państwowych, jak i prywatnych.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: