eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki › Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Data: 2011-06-13 23:23:44
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/06/2011 22:52, Maciej Sobczak wrote:

    > Kompletnie się ta teza nie sprawdza w naszym kraju, gdzie mamy dzisiaj
    > za dużo magistrów od marketingu i zarządzania:
    >
    > http://student.onet.pl/finanse/nie-kazdemu-oplaca-si
    e-studiowac,1,4405036,artykul.html

    Nie wypowiadając się na temat ogólnej tezy, zwrócę uwagę na ten kawałek,
    nawiązując do aktualnej dyskusji:
    "[...] samouka, który po maturze zacznie pracować jako informatyk
    (dyplomu z informatyki oczekuje się przecież tylko w dużych
    korporacjach, sieci komputerów w mniejszej firmie strzec może sprawny
    amator,"
    No tak, "informatyk" nie musi być po studiach informatycznych, w małej
    firmie zatrudniają tonerowych nawet bez dyplomu. Ech, teksty portalowe...

    > Żeby było jeszcze boleśniej, to lepiej od nich wypadają dziś ludzie,
    > którzy postanowili się wcześniej nauczyć układać kafelki. Ani jedni
    > ani drudzi nie wpadliby na to, że tak się to skończy.

    Ja pamiętam, jak się ten cały szał z "zarządzaniem" zaczynał, i
    powiedzmy że jednak nie było to kompletnie nie do przewidzenia.

    > Postawiłbym na współistnienie zarówno placówek (przedszkoli/szkół/
    > uczelni) państwowych, jak i prywatnych.

    W ogóle to chyba dla bogatych ludzi wartość ekskluzywnych placówek
    edukacyjnych nie polega na tym, że dają lepsze wykształcenie, tylko że
    ich dzieci poznają się tam z dziećmi innych bogatych ludzi.