  • 11. Data: 2015-06-02 13:03:16
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 12:38, p...@g...com pisze:
    > --Co jeszcze można zrobić?
    >
    > a co bylo zrobione ? odhaczyc mozna punkt 2 i ew. 1 choc osobiscie zainwestowalbym
    pare zeta w OPCOM-a, Opel Antara chyba podejdzie podpytaj na forum ...

    > 1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    > 2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    > 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
    >
    > pozostaje punkt 3 czyli prozaiczne szukanie dziury w calym :-)
    >
    > --Ktoś wie jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
    rozpoczęcie procedury regeneracji?

    > ECU choc jesli jestes pewien stopnia wypelnienia to on MUSI byc wiekszy niz 80%
    zeby ECU dal sygnal ... ciekawym pomyslem wydaje sie tez mozliwosc oszukania czujnika
    temp plynu chlodzacego aby dawal do ECU mniej niz 70C co tez powinno przyblokowac
    wypalanie :-)

    > P.

    Głupie pytanie :), ale jak znaleźć kogoś kto robi diagnostykę tym
    op-comem? Wpisuję w googla "diagnostyka opcom poznań", "diagnostyka
    opcom wielkopolska" wyskakują mi tylko jakieś posty z forów z 2011r. i
    żadnych konkretów.

  • 12. Data: 2015-06-02 13:05:57
    Od: atm <...@v...pl>

    > Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?

    Jak to wyglada od strony prawnej?
    Jedziesz do serwisu usunac konkretna usterke, wymieniaja rozne elementy
    a po wyjechaniu usterka nadal jest. Czy w takim wypadku oplata za
    "naprawe" ma jakiekolwiek uzasadnienie?

  • 13. Data: 2015-06-02 13:12:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie kutafon nie ruszył tego w ogóle. Oleju nie ubywało na bagnecie
    > wcale. Mówili, że najprawdopodobniej jakiś nagar musiał się tam dostać.

    Poprosimy adres tego warsztatu, żeby miał na grupie darmową reklamę na temat
    swojej uczciwości.

    Jeśli turbina wyrzucała olej, to musiało go ubywać. Dziwne też, że w
    kolektorze wylotowym uzbierało się tyle nagaru, że zdemolowało turbinę. Coś
    mi się tu kupy nie trzyma.
    Może kawałek zaworu wydechowego się urwał, przeleciał przez turbinę i utknął
    w wydechu, co daje fałszywe odczyty o zapchaniu filtra.

    > Widzę, że to taka branża, że trzeba się dokładnie na wszystkim znać i stać
    > za plecami "fachowca" i mówić mu co ma zrobić... Jakbym miał narzędzia i
    > wiedzę, to bym sobie sam naprawiał. Widziałem turbinę, bo sam ją
    > wymieniałem na zregenerowaną, pokazali mi końcówkę wtrysku, pokazali mi
    > wydruki z testu. Nie wiem, czy mnie naciągnęli.

    Ja też najchętniej sam bym naprawiał. :)
    Po wymianie tylu wadlliwych rzeczy mających wpływ na kulturę pracy silnika,
    to dla mnie jest dziwne, że organoleptycznie nie ma żadnej zmiany.

    > Niby było, ale już nie ufam na słowo, każę jeszcze sprawdzić. Rurki mam,
    > bo kupiłem razem z czujnikiem, to każę wymienić dla pewności. Ale któryś
    > tam twierdził, że jakby były rurki nieszczelne, to wywalało by błąd, albo
    > by się nie wypalał w ogóle, a nie co 50 km...

    Jeśli ma dojście, to odłącz raz jedną, raz drugą na próbę i zobacz efekt.

    Czy ta Captiva to ma mutację silnika z Opla? Są tam klapy w kolektorze
    ssącym jak w Vectrze?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2015-06-02 13:17:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po wyjechaniu usterka nadal jest. Czy w takim wypadku oplata za "naprawe"

    To zależy co klient sobie zażyczył. Jeśli naprawę częstego wypalania DPF, to
    ja bym żądał dokończenia naprawy w ramach reklamacji źle usługi. Albo zwrotu
    pieniędzy.
    Jeśli klient chciał diagnostykę samochodu i naprawę wszystkich zauważonych
    usterek, to warsztat zrobił co miał zlecone.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-06-02 13:30:03
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze:
> [...]
    > Jeśli klient chciał diagnostykę samochodu i naprawę wszystkich
    > zauważonych usterek, to warsztat zrobił co miał zlecone.

    No niestety, nauczony doświadczeniem z poprzednimi partaczami
    powiedziałem, że mają naprawić wszystko, co jest nie tak i może mieć
    wpływ na częste wypalanie się dpfa.

    Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło
    postawić żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkę, lepsze paliwo, wypad na
    autostradę lub podobne.

  • 16. Data: 2015-06-02 13:30:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jun 2015 13:12:05 +0200, yabba

    > Jeśli turbina wyrzucała olej, to musiało go ubywać.

    Ale jeśli podkładki "dmuchały", to już niekoniecznie.

    > Może kawałek zaworu wydechowego się urwał, przeleciał przez turbinę
    > i utknął w wydechu, co daje fałszywe odczyty o zapchaniu filtra.

    Ale to i tak nie tłumaczy uruchomienia procedury przy 4-6%
    "udokumentowanego" przez kompuer zapełnienia. Tu pytanie
    powstaje, ile ten proces wypalania trwa, twist?

    Może ktoś tam kombinował coś z ECU... Jest to możliwe w GM?

    > Jeśli ma dojście, to odłącz raz jedną, raz drugą na próbę i zobacz efekt.

    Jest to jakiś plan, ale w związku z powyższym nie wiem czy ma sens.

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2015-06-02 13:45:26
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 13:30, Myjk pisze:
> [...]
    > "udokumentowanego" przez kompuer zapełnienia. Tu pytanie
    > powstaje, ile ten proces wypalania trwa, twist?

    Ja nie jestem w stanie powiedzieć, czy i na ile te liczby mają wymiar
    diagnostyczny w tym sensie, że książkowo powinien się zacząć wypalać
    przy nasyceniu 80% i wypalić się ponoć coś do 10%-12%.

    Pierwszy raz z tymi % spotkałem się jak podjechałem do warsztatu i filtr
    się wypalał. Mech podłączył pod komp delphi i stało jak wół %
    zapełnienia filtra 6%.

    Mam teraz ten wydruk z Boscha i tam też 0%, w tej aplikacji DPF info
    także było wtedy 0%.

    Pisałem do autora DPF info i nie potrafił odpowiedzieć na pytanie czy ta
    aplikacja rzeczywiście działa u mnie nie do końca poprawnie, czy to jest
    problem mojego ECU, gdyż oryginalnie jest to program napisany dla Vectry
    i nie ma możliwości przetestowania go na Antarze/Captivie.

    Tak jak pisałem występują tam 4 fazy. Zapełnienie filtra 0%, 2%, 4% i
    6%. Przy 6% włącza się wypalanie, trwa ok 15-20 min. wypala się do 0% i
    potem przechodzi bardzo szybko przez 2 do 4, która to faza trwa
    najdłużej. Nawet jak paliła mi się kontrolka dpf (z instrukcji: Wskaźnik
    zapala się, gdy ilość cząstek sadzy zgromadzonych na DPF osiągnie pewien
    próg. Sadza powinna zostać wypalona podczas procesu nazywanego
    regeneracją, co chroni filtr przed zatkaniem się.) to aplikacja
    pokazywała wtedy 6%, ale rzeczywiście dość długo.

  • 18. Data: 2015-06-02 13:48:14
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 13:03, twistedme pisze:

> [...]
    > op-comem? Wpisuję w googla "diagnostyka opcom poznań", "diagnostyka
    > opcom wielkopolska" wyskakują mi tylko jakieś posty z forów z 2011r. i
    Poszukaj na forum opla (vectra, astra, zafira).
    Albo jak będziesz przejazdem przez Toruń, to możemy się ugadać i
    przetrzepiemy auto OP-COM.

    W mojej Lafiryndzie 1,9CDTI wypalanie filtra następuje średnio co
    800km-850km. I inicjuje się powyżej 95% zapchania o ile spełniony jest
    szereg warunków, m. in. rozgrzany silnik.

  • 19. Data: 2015-06-02 13:54:02
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > regeneracją, co chroni filtr przed zatkaniem się.) to aplikacja
    > pokazywała wtedy 6%, ale rzeczywiście dość długo.

    Przypomnij jak to bylo z Twoim samochodem, kupiles uzywany, prawda?
    Kiedy zaczal wystepowac ten problem? Moglo byc tak, ze wystepowal od
    razu po zakupie ale poczatkowo nie zdawales sobie z tego sprawy?

  • 20. Data: 2015-06-02 13:57:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No niestety, nauczony doświadczeniem z poprzednimi partaczami
    > powiedziałem, że mają naprawić wszystko, co jest nie tak i może mieć wpływ
    > na częste wypalanie się dpfa.

    Jak są dobrzy to podjedź jeszcze raz i każ naprawić problem z DPF. Powiedz,
    że zapłacisz dopiero jak przejedziesz 100/200/500 km i nie będzie wypalania
    DPF.

    > Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło
    > postawić żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkę, lepsze paliwo, wypad na
    > autostradę lub podobne.

    Taaak, lepsze paliwo. Jak większość paliw to praktycznie to samo.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba