  • 21. Data: 2015-06-02 14:04:11
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 13:54, atm pisze:

    > Przypomnij jak to bylo z Twoim samochodem, kupiles uzywany, prawda?
    > Kiedy zaczal wystepowac ten problem? Moglo byc tak, ze wystepowal od
    > razu po zakupie ale poczatkowo nie zdawales sobie z tego sprawy?

    Dokładnie tak było. W ogóle nie zwracałem na to uwagi, bo auto jeździło
    bez zastrzeżeń, silnik pracował równo, żadnych problemów z odpalaniem,
    kopceniem :) Palił tyle co w raportach spalania (10L) itp. itd.

    Jak kupowałem oczywiście był sprawdzany u mechanika. Potem pojechałem do
    ASO na wymianę rozrządu i poprosiłem o ogólne zerknięcie czy wszystko
    jest ok. No to ok.

    Jedynie dziwiło mnie, że czasem przy spokojnej jeździe spalanie
    strasznie wzrasta, a potem wraca do normy, ale zwaliłem to na jakiś błąd
    wskazania, który jest ponoć powszechny i to, że to nie jest typowe
    spalanie chwilowe jak miałem w poprzednim aucie tylko takie bardziej ogólne.

    Dopiero znajomy mi zwrócił uwagę, że często jak do niego podjeżdżam to
    dmuchają mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest
    wypalanie się dpf. No i się zaczęło :)

  • 22. Data: 2015-06-02 14:15:58
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dopiero znajomy mi zwrócił uwagę, że często jak do niego podjeżdżam to
    > dmuchają mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest
    > wypalanie się dpf. No i się zaczęło :)

    Zastanawiam sie czy poprzedni wlasciciel nie kombinowal przy komputerze
    lub innych elementach, ktore przekladaja sie dalej na wypalanie DPF.
    Moze poszukaj w swoim miescie zakladu, ktory zajmuje sie profesjonalnym
    wycinaniem DPF. Mogliby rzucic okiem na zgodnosc firmware z obudową,
    czy nic tutaj nie bylo modyfikowane itp. Wiesz, oni majstruja przy tych
    rozwiazaniach na codzien, wiec moze beda w stanie pomoc.

  • 23. Data: 2015-06-02 14:23:36
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Pojechałbym do Opla i zażyczył sobie aktualizacji softu ECU albo wgrania całego
    oprogramowania na nowo. Może problem jest z samym komputerem, a nie mechaniczny?
    Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
    inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
    włączania procedury. Może któryś mechanik Opla na jakimś przeglądzie wpadł na pomysł
    wypalenia filtra w ramach przeglądu i tak sobie ustawił na 6% i zostawił. Gdybam, bo
    w mojej Toyocie nawet Toyota nie jest w stanie nic takiego zrobić, ale wiem, że
    niemieckie cuda typu VW, więc może i Opel, ludzie programują jak chcą.

  • 24. Data: 2015-06-02 14:25:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 14:15, atm pisze:

> [...]
    > czy nic tutaj nie bylo modyfikowane itp. Wiesz, oni majstruja przy tych
    > rozwiazaniach na codzien, wiec moze beda w stanie pomoc.

    Właściciel to nie sądze, jak już to komis.

    Pierwsze, co zrobiłem, to pojechałem do speców od dpf znanych na całą
    Polskę, rozmowa mniej więcej:

    - nie ma błędów na kompie, wszystko wygląda ok, oleju nie przybywa, nie
    wchodzi w tryb serwisowy, może kwestia paliwa.. Pojawił się jakiś błąd
    egr, ale to może się przyciął kiedyś i niedługo zniknie.

    - a jak ten filtr jest w %?

    - to byśmy musieli go wyjąć, bo w tym modelu te informacje się nie
    wyświetlają na kompie. Jeździć i powinno wrócić do normy. Nie bardzo
    widzę przesłanki do wycięcia filtra teraz.

    - ok, dziękuję

    - dziękuję 100zł

    No i co miałem pomyśleć?

  • 25. Data: 2015-06-02 14:28:54
    Od: atm <...@v...pl>

    > - ok, dziękuję
    >
    > - dziękuję 100zł
    >

    > No i co miałem pomyśleć?

    Heh, rozumiem.
    Pozostaje ewentualnie wizyta w innym tego typu zakladzie, bo to podobnie
    jak z lekarzami czy mechanikami. Tyle tylko, ze calosc zagadnienia to
    blądzenie na slepo, skoro zaden z dotychczasowych specow nie potrafi
    sobie z tym poradzic.

  • 26. Data: 2015-06-02 15:07:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 02 Jun 2015 13:45:26 +0200, twistedme

    > Pierwszy raz z tymi % spotkałem się jak podjechałem do warsztatu i filtr
    > się wypalał. Mech podłączył pod komp delphi i stało jak wół %
    > zapełnienia filtra 6%.

    To może tam nie ma mowy o % tylko o poziomach?

    W takim przypadku nadal trzeba szukać przyczyn w czujnikach (czy tam
    czujniku) ciśnienia. Może te wężyki przytkane, a może coś chwilę przed
    wężykami jeszcze w wydechu je przytyka? Sprawdzany był wydech po długości?

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2015-06-02 15:37:54
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 13:30:05 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

    > No niestety, nauczony doświadczeniem z poprzednimi partaczami
    > powiedziałem, że mają naprawić wszystko, co jest nie tak i może mieć
    > wpływ na częste wypalanie się dpfa.
    >
    > Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło
    > postawić żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkę, lepsze paliwo, wypad na
    > autostradę lub podobne.

    Twój problem to nie problem ogólny z używanym dieslem, na co narzekałeś pare postów
    wyżej.
    Jest sporo samochodów które jeżdzą i nie mają problemów a robią sporo km.
    Nie zrażaj się ani do używek ani do diesli.
    Równie popularne są takie koszmarne awarie nowych aut jak i samochodów benzynowych.

    Moim zdaniem Konfabulator dobrze radzi. Najpierw trzeba sprawdzić czy tam coś się
    dziwnego nie dzieje i czy wszystko co jest wgrane jest z tego modelu i jest dobrze
    ustawione.
    Ten błąd EGR świadczy że masz problem albo z czujnikiem albo z przepływem spalin w
    wydechu.

    Niestety ale trzeba dokłądnie sprawdzić czy tam coś się nie uszkodziło, nie zatkało
    albo nie jest wymienione nie z tego modelu.
    Jak rurki będą niewymiarowe to czujnik może głupieć.
    I sytuacja może być taka że niby czujnik pokazuje 6% ale po chwili z powodu zaburzeń
    w przepływie odczyt podskoczy do 80% i proces wypalania się zacznie.

    Musisz poszukać dobrego mechanika, to znaczy kumatego a nie takiego co wymienia bo
    zawsze wymieniał jak taka usterka była.

    Pocieszę cię że kumpel w fordzie wymienił wtryski, pompe paliwa, czujnik zanim
    problem został rozwiązany przez wymiane drugiego czujnika.

    Co śmieszne ten drugi czujnik był tani tyle że był zabudowany w niewygodnym miejscu.
    I tak zamiast naprawić za 80-120PLN wywalił ponad 3000PLN.

    Ale dzięki za info z Twoich perypetii.

    Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał kumatego
    mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 28. Data: 2015-06-02 15:56:47
    Od: p...@g...com

    --Głupie pytanie :), ale jak znaleźć kogoś kto robi diagnostykę tym op-comem?

    dedykowane forum Opla - Astra/Vectra/Zafira czasami nawet objawia sie ktos z dostepem
    do tech2 lub mdi jak trzeba cos konretniejszego zaprogramowac choc upgrade softu to
    bym raczej w ASO zrobil bo pomylki sie zdarzaja :-)

    P.

  • 29. Data: 2015-06-02 16:12:30
    Od: p...@g...com

    --Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
    inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
    włączania procedury.

    przypomnijmy ze w tym konkretnym modelu silnika czujnik sam moze wywolac wypalanie
    DPF ... osobiscie zaczalbym od punktu 3
    ale kto bogatemu zabroni ?
    *punkt 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

    --Może któryś mechanik Opla na jakimś przeglądzie wpadł na pomysł wypalenia filtra w
    ramach przeglądu i tak sobie ustawił na 6% i zostawił.

    procedura wypalania awaryjnego wyglada inaczej i nie wymaga ruszenia tych 80% przy
    ktorych ECU daje sygnal do normalnego wypalania

    --Gdybam, bo w mojej Toyocie nawet Toyota nie jest w stanie nic takiego zrobić, ale
    wiem, że niemieckie cuda typu VW, więc może i Opel, ludzie programują jak chcą.

    to GM, tu wszystkie pomysly przychodza zza wielkiej wody, Niemcy tylko go skladaja
    zeby klienci wiecej zaplacili :-)

    P.

  • 30. Data: 2015-06-02 17:07:33
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...

> [...]

    Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał
    kumatego mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :)

    Największy problem jest właśnie ze znalezieniem dobrego mechanika, który wie
    jak działa samochód, dobrze diagnozuje, myśli i wyciąga prawidłowe wnioski z
    pomiarów.
    Kolega twistedme, z tego co opisuje, to odziwedził już kilka typów
    mechaników: polecanych, z dobrą opinią, drogich, specjalizujących się w DPF.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba