    From: syriusz <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D3x na DXOptics
    Date: Fri, 16 Jan 2009 12:15:53 +0100

    de Fresz wrote:
    > On 2009-01-16 09:49:11 +0100, syriusz <r...@s...pl> said:

    Hehe :)
    Wiesz co... czepiasz się trochę, ale nawet Ci coś tam odpowiem... ;)

    > Jaaaassssne. Tylko "gadżeciarze" kupują wiertarkę za 3k zł, jeden klucz
    > (taki do śrubek) za 1k zł, monitor za 8k zł itede.

    No zgadza się :)
    I taki "gadżeciarz" kupi też D3x - a dlaczego - bo z najwyższej półki ;)
    Jak ktoś mówi "wiertarka", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej taką naj...
    Jak ktoś mówi "klucz do śrubek", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej
    taki naj...
    Jak ktoś mówi "monitor", to "gadżeciarz" ma najprawdopodobniej taki
    full-wypas :)

    A że na bycie "gadżeciarzem" musi mnie jeszcze być stać, to już inna
    sprawa ;)

    > W zuepełności masz rację. Wydaję Ci się.

    Uwielbiam takie merytoryczne argumenty... ;-)

    > Prawdziwy, czyli jaki?

    Sprytnie mnie podpuszczasz, abym podał definicję "prawdziwego
    zawodowca", po czym wszyscy się na mnie rzucą z nożami... ;-)

    Podam więc definicję "według syriusza" ;-)
    Otóż zawodowiec, według mnie, w temacie fotografii, to osoba uprawiająca
    fotografię zawodowo - jej zawodem jest robienie zdjęć i zarabianie na tym.
    Prawdziwy zawodowiec, to zawodowiec, który posiada odpowiednie
    umiejętności i wie jakiego użyć sprzętu, aby osiągnąć dany cel i obce mu
    są "marketingowe bzdety" i wyścigi producentów wzajemnie do siebie
    konkurencyjnych.

    Prawdziwy zawodowiec, uprawiający "ślubne pstrykanie" na potrzeby
    sprzedawanych później albumów, gdzie pojedyncza odbitka nie przekracza
    20x30cm - nie kupi takiego D3x za 24 tys. zł jeśli ma już D3 :)
    Bo nic ten D3x mu nie da. Jeśli kupi, to jest bardziej "gadżeciarzem" :)

    Natomiast prawdziwy zawodowiec uprawiający "fotografię lotniczą" (co
    słusznie zauważył Roger), albo robiący portrety w studio na potrzeby
    billboardów 3x4m - taki kupi takiego D3x i nie nazwę go wtedy
    "gadżeciarzem" :)

    Pytanie tylko jak szeroką grupę tych prawdziwych zawodowców założył
    Nikon, kiedy określał cenę D3x...
    Bo mi się wydaje, że jednak przede wszystkim postawili właśnie na
    "gadżeciarzy".
    Dziś więcej jest ludzi, którzy po prostu mają pieniądze i chcą mieć
    zawsze "najświeższe" zabawki, niż tych prawdziwych zawodowców, którym
    taki D3x rzeczywiście się przyda.

    > Po co, skoro po pierwsze najpewniej już ten "inny sprzęt" ma, a po
    > drugie - to body zwróci mu się za pół roku-rok?

    Tylko po co wydawać na coś, co musi i tak się zwrócić, skoro już teraz
    uzyskuję to co chcę (bo nowa zabawka nic nowego mi nie daje) i mogę tę
    kasę po prostu ekstra zarobić? :)

    > Nieeeee, niemożliwe aby ktoś aż tyle potrzebował...

    No dlatego przecież rozróżniłem "prawdziwego zawodowca" od "gadżeciarza".
    Ten pierwszy będzie potrzebował tego 24MPix.
    Ten drugi nie potrzebuje, ale też kupi D3x :D

    Pozdrawiam,
    syriusz